Jump to content

Drømme priser på Finn


KARILLA

Recommended Posts

Er jo en fin båt ja, og motorene kjenner jeg ikke til, men stusset litt på størrelsen, er den 41 fot?

 

Har aldri vært 41 fot. Den er ca 36-37 fot, litt lenger enn Princess 35. Dog en del smalere.

Joda, 4004 er en bra og populær båt akkurat som Princess 35. Etter mitt skjønn bør de ligge i prisleiet omtrent som denne båten: Godt utstyrt og med 41B motorer.Link

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Her syntes jeg det var mye fine og billige båter.

 

Synd de er så små... (modellbåter)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26948113

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Dere som følger godt med og kanskje har noe statistikk fra finn.no: Selges det noe særlig med båter? Ser ut som om det er et voldsomt tilsig nå i og etter påsken, men at det er heller sjelden båter faktisk selges....noe som neppe stemmer med oppslaget om et firma i Grimstad som for øyelblikket solgte båter som varmt hvetebrød. :crazy:

 

Omsettes det mye båter der ute?

 

Strålende sesongåpning i sør (nei, det er ikke Start - det er båtsalget)

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

hehe, ja ifølge artikler i en lokalavis her i Ålesund, så går salget bedre enn noen gang her gitt! -men jeg vet ikke jeg, de sa det samme i fjor også. Hadde de bare vist til noen salgstall, så hadde jeg kanskje trodd på det. Men med så fint vær vi har nå så tidlig i sesongen, så skal en ikke se bort ifra at man ihvertfall ser lyst på det.

 

Når det gjelder finn-priser, så kjenner jeg igjen noen av båtene fra i fjor, og prisene ligger på det samme..

Siden jeg solgte en Uttern D55 tdi i fjor, fikk jeg god oversikt over like båter. Mange ligger fortsatt til salgs, særlig de som er høyt priset. -og prisene ligger stort sett på det samme i år..

Det samme gjelder Grandezza-båtene. Stort sett samme priser på samme objekter.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I løpet av de tre-fire siste ukene har totalt antall båter til salgs på Finn gått fra ca 12000 til snart 15000. Det viser at tilbudet er langt større enn etterspørselen, siden totalantallet øker så raskt. Jeg har fulgt med på seilbåt/motorseiler siden før jul, og båtene som lå ute til "vinterpris" kommer kommer tilbake nå. Vinterprisen er nå blitt vårpris.

 

Jeg tror at de mange som nå skal selge til vårpriser også blir skuffet, det er ikke lenger slik at man får bedre betalt for båten om våren ser det ut til. I båthavna der jeg holder til, er det mange som skal selge i vår og like mange som sier de tenker på det.

 

Det er slutt på den tiden da man kunne selge båten etter noen år for det man selv ga for den. Oppgraderinger man har gjort, får man ikke igjen pengene for, men det gjør båten mer interessant hvis prisen samtidig er jordnær.

 

Det dukker opp noen gode kjøp av og til, og gode objekter til riktig pris selges raskt.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Dere som følger godt med og kanskje har noe statistikk fra finn.no: Selges det noe særlig med båter? Ser ut som om det er et voldsomt tilsig nå i og etter påsken, men at det er heller sjelden båter faktisk selges....noe som neppe stemmer med oppslaget om et firma i Grimstad som for øyelblikket solgte båter som varmt hvetebrød. :crazy:

 

Omsettes det mye båter der ute?

 

Strålende sesongåpning i sør (nei, det er ikke Start - det er båtsalget)

 

 

jeg kjøpte båten min der. Meget fornøyd med servicen deres. Det hjelper nok en del på salget hvis de gir så god service til alle. var tross alt i påsken som vel er en ganske travel tid?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Kjøpte meg (ny)brukt båt nylig, søkene mine på finn har vært satt til nyere enn 2000 mod.

Prisingen på gamle båter var årsaken til at jeg ikke brukte tid til å se på disse.

Endte opp med en 20" Skibsplast med firetakt Suzuki, alt fra 2004, til nesten samme pris som den Draco`n... :eek:

Det finnes selvfølgelig fine gamle båter som jeg kunne tenkt meg, men de drukner i søppel som er priset for høyt... Man må da bruke masse tid og ressurser på å gjennomgå disse gamle båtene for å avdekke om båten virkelig er verd prisen, eller om den er ny overmalt/overhalt.

Selvfølgelig kan man få pose full av katter med på kjøpet av en 04 mod også, men da er den båten unntaket på markedet. Ikke som ved kjøp av en tidlig 80 talls båt når man må lete etter den som er i god stand.

Link to post
Share on other sites

Har sett litt på Nimbus 3000/3003, men er litt skuffet over prisene og tilstanden på båtene. Er denne båten virkelig verdt 595 tusen? Tenker den er 150 tusen for dyr? Hva mener dere?

 

Nimbus 3003

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Om den Nimbusen var priset litt i overkant, hva sier man da om denne 1986 Scand Baltic 29 Jeg trodde det var opplest og vedtatt at man ikke fikk igjen pengene sine ved motorbytte, men her er det en som tydeligvis er uenig !

Hvor mye kan et slikt motorbytte egentlig koste da ? Om man i tillegg får solgt den gamle motoren så pleier det i hvert fall å dekke montasjen av ny......

Det står i annonsen at båten ble totalrenovert hos Scand i 2001, men etter hva jeg kan se ble det bare byttet noen skap, skiftet toalett / pumpe og av skroggjennomføringer skrytes det at gjennomføringen til septiktanken er byttet. Hva med de andre gjennomføringene og hva med resten av interiøret(bortsett fra putesett som vel koster ca 15.000).

Resten av båten, treverk / dørk ser rett og slett dårlig vedlikeholdt ut......

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Baltic-eiere får ha meg unnkyldt. Ja, Scand Baltic er fine båter. Fine linjer, store og praktiske er de også. Kunne forsåvidt godt ha hatt en sånn jeg.

 

MEN, sammenliknet med mye annet så er tross alt dette en simpel billigbåt. Mange av dem er det elendig håndtverk i, også de fabrikkbygde. Mange av dem er halvfabrikat, med en haug av "jallaløsninger". De er jo flere divisjoner under Marex, Joda, Nimbus og Windy.

 

Det er klart at når det annonseres Balticer fra 2000-tallet fra ca 800 000,-, så blir jo prisen på den overnevte bare latterlig. Man får mye båt for penge med Balticer fra 2000-tallet, og ditto mindre båt for penga med de fra 80-tallet.

 

Men jeg får bare beklage. Jeg er kanskje en Baltic-hater :confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...