Jump to content

Finnmaster 57BR eller Yamarin 58BR

Finnmaster57BR

Recommended Posts

Da har det gått en sommer uten båt og det får holde.

HAr bestemt meg for bowrider og har sett på to båter.

Yamarin 58BR og Finnmaster 57BR, begge selvfølgelig med Yamaha 115hk.

Hva skal jeg velge og hvorfor?

Har Finnmaster 5700 open, er den samme som 57br, og har gode erfaringer med den. God kvalitet og brukervennlig med mange stuerom. Litt tungvindt å komma ned i rommet under akterbenken med sitteputen på fordi den gjer at luka ikkje kan åpnast heilt opp. Båten går litt hardt i motsjø og eg har tenkt å montera trimplan på den for å bedra gangen i motsjø. Kan ikkje sei nåke om mototrvalget ditt fordi eg har 90hk Evinrude

Er vel lettere hvis du nevner hva du er usikker på, så kan de som har båtene svare deg på det? Regner med du har sett på begge?

Selv har jeg en 53BR som jeg er "veldig fornøyd" med :smiley:

Har ikke erfaring med disse 2..

Men dem er relativt lik vår, så kan prøve noen innspill.

Yamarin

+plass for 7 pers

fant ikke mere...

pesonlig minus.

synes den ser gammeldags ut

liker ikke kallsesjen at den er delbar midt på og på tvers. Får litt aner mot broderns morgan 5250kallesje (angst, klaus og tunvint)

Liker ikke stolene, spinkle og spe, ser så billig plast ut.

Dyrest...

Finnmaster

ser sporty og moderne ut.

har sunbrella kallesje som jeg digger, pga store vinduer som lett tas bort sidene og bak, så man sitter igjen med "soltopp"

enkel kallesje å håndtere

gode pene stoler

rimeligst...

Størst bensintank

minus

plass for 6 personer.

vet ikke, fant ikke mere..

Edited by KenBjork (see edit history)

Får jeg foreslå Skibsplast 555VS?

Vi skulle kjøpe båt i samme segmentet og endte opp med denne og er storfornøyd, ift de to du nevner synes jeg den har en rekke fordeler:

- Bedre kvalitetsfølelse

- Plass til flere bak vindskjermen

- Norsk

- Smartere løsninger ift solseng bak

- Bra og fleksibel kalesjeløsning, med kalesjegarasje

- Fyttbart bord

- Mye stuerom under benker

- Like "lettvasket" som de andre du nevner om du skal fiske etc.

- Plass til 8 under kalesjen om det skulle være nødvendig

- Etter min mening har den et bedre design/utseende (men ser at dette er åpent for diskusjon)

- Får du tak i en "fifty" utgave så har den lekre tredetaljer

Har ingen erfaring med Skibsplasten men er jo rikelig med stueplass i Finnmasteren. Er under benker foran i baugen,i gulvet i "kabinen" i begge konsollane og under benken bak, spesielt det bak er stort. Den har bensintank på 125 liter som er kjekt å ha viss du har langt til nermaste marina. Den har og kalesjegarasje. Den har to fastmonterte bord som ligger fint inntil skott når dei ikkje er i bruk. Om den har bedre kvalitetsfølelse kan ikke eg sei nåke om då eg aldri har vore ombord i den og om den er lettare å gjera rein tviler eg på. Har endå ikkje sett ein båt av den typen som er "vanskelig" å gjera rein, må vel vera ein amrikaner med teppe.....

Hadde en gammel skipsplast tidligere(derav nicknavnet) med mercury, dvs problem.

Byttet motor til en ny Yamaha og har kommet til at det ikke blir noe annet på hekken til en båt jeg eier.

Hadde egentlig bestemt meg for Yamarin men så fikk jeg et tips om Finnmaster.

Har fulgt ned litt på Finn og der er det vedlig få båter av nyere dato.

Har ikke sett Finnmasteren live men skal til forhandler i morgen.

Regner med at det blir ny Finnmaster men er ikke 100% sikker.

• 2 weeks later...

Da er båten sjøsatt :smiley::smiley:

dsc00694.jpg

Pågrunn av litt dårlig vær ble det bare 7 timer motordrift i helga. Lå litt stille for å prøve fiskelykken også :yesnod:

Førsteinntrykk av båt og motor er egentlig bedre enn forventet. Mye stueplass og gode seter. Vindusviskere er ikke standard men det skal monteres. Kastet en god del vann over vinduene da det var litt bølger og sidevind.

Har så vidt testet toppfart - 36 knop med åpen dør i front og da fungerer vel kalesjen som en fallskjerm........