Frivakten Svart 26.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2010 Sjekk hos din lokale glassblåser. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
hombor Svart 26.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2010 ja i dag fikk jeg tak i et selskap i Danmark som faktisk selger disse.. og han sa; ikke borre for da kan den impodere. Løsningen var å varme den forsiktig opp til den delte seg av seg selv... så da blir det nok den varianten. Så litt mer nøye på lappen inni i dag og den er tested til 6900m så det er jo ganske holdbare saker dette.. Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 26.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2010 Ta med deg kula neste gang du er ute å flyr, når flyet er i marshøyde ta med kula inn på dassen å legg den i vasken å fyr på med varmt vann. Der er vel også 220v utak???? Varmluftpistol.....pistol..... dårlig ide på fly. Dette går bra. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Heltpropell Svart 26.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2010 Ta med deg kula neste gang du er ute å flyr, når flyet er i marshøyde ta med kula inn på dassen å legg den i vasken å fyr på med varmt vann. Der er vel også 220v utak???? Varmluftpistol.....pistol..... dårlig ide på fly. Dette går bra. Kjedelig å stå å mekke og styre sånn på et flydass med tanke på at det er trykkabin i alle passasjerfly..og småfly går ikke på langt nær høyt nok :) Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 26.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2010 39.90 på skeidar for en 20 cm bolle og da får du flat bunn så du kan sette den ifra deg. Da kan du renske reker med begge hendene. Bare ett tips da. Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Dette blir nok landets dyreste rekeboller. Jeg har en gang vert hos produsenten for disse, og så på testing/produksjon av de. Det er en del år siden, og jeg var der i.f.b med noe annet de produserer, så jeg husker ikke så mye om de. Men står det noe firmanavn/logo på disse. Noen har jo mistet den. Muligens den danske distributøren kan hjelpe? Produsenten har nok også kontorer i England Sitér dette innlegget Link to post
hombor Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Snakket igjen med den Danske distributøren og han sa at kulen igrunnen ikke hadde noen verdi...så da er det jo ikke så mye å tenke på. Jeg har ikke delt den enda, men ser ikke helt for meg hva annet jeg kan bruke denne til. Enten å slenge den ut i hagen, men der ligger den nok ikke lenge i fred...eller å lage 2 boller.. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Legg den på grillen. Sett på lokket og gjem deg bak hushjørnet. Ender sikkert med skogbrann. Men om du tar det opp på video og legger det på Youtube får det sikkert masse oppmerksomhet. Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Send den til Mythbusters, si den er umulig å sprenge... Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
FjordHT Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 En så fancy sak hadde jeg viet mer oppmerksomhet en bare å dele den. Hvis du ikke har kunstneriske egenskaper selv, ville jeg tatt denne til en som kan gravere glass, fått laget et pent eller tøft mønster. For så å lage en 3-4armet fot i rustfritt rør(ca 10mm), og satt lysdioder inni røret. Det vil da se ut som lyset sprer seg ut i graveringen(hvis du gjør det riktig), med "lysmønster" rundt. Det kan bli tøft og dekorativt tror jeg. Ideer jeg tenker på i farta kan være å få gravert inn bølger, og benytte blå lysdioder evt med en styringselektronikk som forandrer styrke på enkelte dioder, slik får du effekt som får havet til å "bevege seg". En annen ide kan også være å da borre et lite hull i toppen og fylle vann i.... Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Send den til Mythbusters, si den er umulig å sprenge... Det var et mye bedre forslag en det jeg kom med :D Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Jeg likte forslaget til lite Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Mal den som en fotball og legg den på fortauet utenfor stadion etter en elendig kamp som fører til mange frustrerte wannabee-proffer. Vær klar med videokamera, og legg resultatet ut her... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
tom-ass Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Er det slik at et vakuum skal til (undertrykk)? I så fall kan du legge kula baki en sugebil. Den lager 0,9 i vakuum, så da detter den vel i fra hverandre kanskje? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
volfro Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Det er et godt forslag. Eller finn deg en båt med vac. lossesystem de finnst det jo flust av. De fleste klarer -0.85 (150 mbar abs.) Sitér dette innlegget Link to post
hombor Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 nja...har du undertrykk og skal til null så må du nok utsette den for overtykk:-) men nå går jeg ut i garasjen og setter meg ned med varmepistolen så får vi se:-) Sitér dette innlegget Link to post
hombor Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 ja da er kulen delt...og det gikk fortere en forventet. ca 10min med varmepistol. godset er 1.5cm så det er jo noen heftige boller dette...:-) tok et bilde av de dyreste rekebollene i landet:-) Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Var det ikke noe inni? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
hombor Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 nei, bare en lapp med adressen til dem som har lagd den + trykktestings sertefikat. men nå kan jo jeg fylle dem med det jeg vil...en med punch og en med reker Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 nja...har du undertrykk og skal til null så må du nok utsette den for overtykk:-) Nei, der meiner eg at du tar feil, da vil du presse den mer ihop. Uansett gratulerer med rekebollene. Nå kan du legge inn rekene, så setter du ihop bollene og vakuummerer de med rekene inni. Da holder de seg lenge, så kan du åpne de over primusen ute i skjærgården ????????? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Men om han vil sette dem sammen igjen da, hva gjør han da? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
FjordHT Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Men om han vil sette dem sammen igjen da, hva gjør han da? Angrer på at han delte den i første omgang Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Men om han vil sette dem sammen igjen da, hva gjør han da? Mitt forslag: Fyller litt sprit i hver av dem, tenner på, og lar dem blir gode og varme. Mens det ennå brenner, settes de to delene sammen. Flammen slukner,lufta kjølner og svupp! så sitter de! Tror jeg da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
volfro Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Den vil nok fungere ja, men kanskje bedre å drikke opp spriten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.