Jallabina Startet 26.Mai.2010 Del på Facebook Startet 26.Mai.2010 (redigert) Hei. Har overtatt ein Nidelv 15 med Johnson 50HK. Motoren går fint når den først får start. ingen ulyder eller noe. Problemet er at den er fryktelig tungstartet!! Må kinne den flere minutter før den starter! (Dette innebærer da bensinpumping og variert gass.) Den bare kinner og kinner uten å tenne. Når motoren er varm starten den omtrent før eg vrir på nøkkelen! Med andre ord, da er den utrolig lettstartet. Er det ikkje en form for Chock på disse motorene? På styrkonsollen er det bare TO vaier, til gir og gass samtidig, hver sin vei. Men det ligger ein ekstra vaier med, lurer på om den er til noe Chock opplegg, eller om det bare skal være TO? Da at dette er en ekstra bare. Lurer på hva dette skyldes? Om noen her har erfaringer, råd eller tips som kan hjelpe meg hadde eg blitt kjempe glad! :) Redigert 27.Mai.2010 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 26.Mai.2010 Del på Facebook Svart 26.Mai.2010 Er vel el-choke på denne? Du skal høre et klikk når du trykker inn nøkkelen... Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Hobby 430 Sport Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Som nevnt ovenfor!! Her er de bare og trykke inn nøkkelen når du starter motoren. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
ghabbe Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Jeg har en Evinrude 140 fra 1988 hvor jeg lærte at jeg ikke skulle gi gass når jeg startet kald motor. Hadde problemer med å få starte, og måtte kinne gang på gang før det var noe liv. Så bestilte jeg brukerhåndboka fra USA, og der stod det at men bare skulle trykke inn nøkkelen (for choke) og vri. Ikke gass! Nå starter den som bare det, både kald og varm. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Hadde også en johnson 90hk v4 2006 model (kjøpte den ny) Fant ut også, slik 'ghabbe' sier, ingen ekstra gass ved start, og bare trykka inn nøkkel og starta greit ved kald motor. (evt ekstra gass rett etter start om nødvendig) Varm like enkel som du selv nevner om din. (da heller ikke gass) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Jallabina Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Takker så mykje for hjelpa! Skal ut å frøve nå! Håper det er så enkelt ja! :) Gir tilbake melding her seinere i dag! Sitér dette innlegget Link to post
Jallabina Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Takk folkens! Det var de eg hadde gjort feil! Startet normalt fort nå! ;) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 28.Mai.2010 Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 Flott Lykken være med deg videre på sjøen Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
kjerag Svart 16.Mai.2020 Del på Facebook Svart 16.Mai.2020 Hei...noen som vet om det el choke på en ca 1985 50 hk 2takt johnson, nettopp kjøpt. Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 16.Mai.2020 Del på Facebook Svart 16.Mai.2020 Ja den skal ha elektrisk primer. Lett å se. Betjenes ved å trykke inn nøkkel i trinn 1. Ligger flere videoer på You tube hvordan man primer en OMC-motor. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 16.Mai.2020 Del på Facebook Svart 16.Mai.2020 Har hatt flere Johnson 2taktere i div størrelser, det som går igjen er att det lønner seg å pumpe bensinblæren hard før oppstart, du har da godt trykk på systemet å el chocke funksjonen blir også mer effektiv/kjappere start. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.