Ladden88 Startet 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2010 (redigert) Vi har en Mariner 150hk Optimax motor som ikke vil starte. Den gikk som en klokke før vi satte den bort for vinteren men nå starter den ikke igjen. Ingen antydninger til liv... Jeg har bytta plugger og filter men den starter fortsatt ikke. Noen som har noen tips til hva det kan være?? Vil på sjøen nåå jeg.. Redigert 1.Juni.2010 av Ladden88 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Bytt emnet på tråden din til Mariner 150hk Optimax vil ikke starte etter vinteropplag, ellers så kan det hende moderator stenger tråden din. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ladden88 Svart 1.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 ok takk Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Den dømann/mann over bord har tulle litt med meg noen ganger, eller det vil si at jeg har glemt å putte det på plass og dermed lagd motoren min rå.. Men det er vell noe en har sett etter når en har plundra litt.. Men gnist? (fersk)benzin? Og at den kommer fram? Det skal holde på de fleste det.. Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
puddingen Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Daumanns -knappen... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 vel det er en viss fare for høytrykkspumpa di har tatt kveld av kondens om det ikkje ble drenert på høsten. Er visst følsomme greier det der.. Been there, done that. Rett nok skjedde det ikkje ved første oppstart men etter noen uker Sitér dette innlegget Link to post
Ladden88 Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Den mangler gnist og bensin på pluggene. Det kan være noe kluss med dødmannsknappen men man hører bensinpumpa starter... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 (redigert) ja det er bare matepumpa du hører. Men siden du ikkje har gnist så er det nok ikkje den omtalte pumpa eg nevnte. Blir vel ikkje våta pluggane på de her uasnett tenke eg. Redigert 2.Juni.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ladden88 Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 hmmm ok, takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Er ikkje så mykje å gjøre på en sådan motor igrunn. Sjekke dei 4 sikringane på siden der og daumannsknappen.. Sitér dette innlegget Link to post
Nightlife Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Har den en nøytalbryter i motoren? Om du har tøyset borti denne vil motoren være død. Ellers er det en hel haug med kjedelig elektronikk på disse, som sikkert kan tulle til for deg om du har kommet borti noe feil:o Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Sjekk at ledningene fra daumannsknappen er skikkelig sammen koblet (i skøten) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
withsmann Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Du har strøm på batteriet sant?... Skjedde VÆR gang vi tok skipsplasten ut fra opplag at batteriet var tømt... Sitér dette innlegget Link to post
Ladden88 Svart 5.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Strøm er det nok av, dødmannsbryter'n er i orden, men funnet ut at det ikke er strøm til coilen. jeg har ikke vært borti noe oppi motoren heller.. hmmm... Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Som 'korsnes' har nevnt tildligere.. Har du sjekket at alle sikringene inni motoren er hele da? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Ladden88 Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Ja sjekket de 4 sikringene og de er i orden. Kan det være noe kluss ved nøkkelbryteren da? Som styrer strøm til coilene? Det er bensintrykk fram til dysene, pumpa går, startern går. Så bare coilene får strøm, sprutes vel bensin inn og, og da skulle den starte?! Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Hvordan har du funnet at det ikke kommer riktig strøm til coilene? Dette kan ikke måles med et vanlig multimeter, må bruke et aparat som kan måle peak spenningen. Jeg brukte et aparat som heter "Ignitionmate". Med det får en riktige målinger. Har du sjekket om det kommer gnist? Enten ved å legge pluggen inntil godset og kjinne, eller med en pluggtester. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Ladden88 Svart 28.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Nå er båten satt bort til noen som vet hva de driver med, hos Ravns Garage i Båstad, Trøgstad. Så får håpe de får fikset den. Drar nemlig til vestlandet i slutten av uken og hadde vært knall å fått med seg båten over Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.