peterka Startet 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2010 Hei! Eg har no ein Uttern D51 og eg har ikkje instruksjonsboken for instrumentpanelet. Det eg lurte på om det finnes noko som ligger ute på nett? Korleis reesetter eg instrumenta? Eg har skjønt at det skal legges inn med ein kode etter reesetting osv. Så eg bør ha ein manual før eg hiver meg på det. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 siden du har uttern, rekner med den da har mercury og rekner da med smartcraft instrumentene tacho/spedo men display. Holde TROLL– og TROLL+ inne samtidig i ca. 10 sekunder (til de grafiske feltene “kolliderer”). Så kan du kan gjenopprette enheten til fabrikkinnstillingene Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
peterka Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Ja det er ein 2005 Mercury 60 hk 4 takter EFI. Både motor og båt er fra 2005 Finnes det instruksjonbok ute på nett? Når eg resetter instrumenta, vil timetelleren bli 0 = null timer igjen? Må eg legge nokon koder etter at den er gått tilbake til fabrikkstilling? Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Ein ting til. Troll - og troll + kor ligger desse knappene? Eg har instrumenter som knop, turteller og tilt Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 (redigert) er det slike du har? Nei timetellern nuller ikke, ligger i hjernen på motoren det. Redigert 2.Juni.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Stevens Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 (redigert) Her finner du alt du trenger for Brunswick/Mercury/Mariner: http://download.brunswick-marine.com/download/main?type=corp Inklusive følgende manualer for din 2005 60Hp EFI med tilhørende SmartCraft instrumenter (hvis det er det du har da): http://download.brunswick-marine.com/filereader/file/pdf/4/enen/smartcraft/2005/895201.pdf http://download.brunswick-marine.com/filereader/file/pdf/4/enen/smartcraft/2005/10229023.pdf http://download.brunswick-marine.com/filereader/file/pdf/4/enen/outboard/2005/4-stroke/10223050.pdf Redigert 2.Juni.2010 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Problemet er at det er kun analoge instrument uten nokon form for knapper å trykke på. Kun runde instrumenter som ligner på speedometer med ei nål som går oppover. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 (redigert) ok, så du har ikke slike som på det første bildet altså. Du har slike? Redigert 2.Juni.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
peterka Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Noko lignande, men dei er sølvfarget med kvit farge inni. Då går det vel ikkje å resette dette da eller er det ein annan løsning på desse? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Nei er det vanlige analoge så er ikke noe master-resett på disse. Hva er feil da siden du lurer ? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Eureka Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=22537396 Litt lite detaljrikt bilde fra en finn-annonse. Men regner med det er noe slikt? D51 med samme motor.. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Du skal vel ikke resette timetelleren vel? -det er juks. :) Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Eg føler at pilene på speedometrene viser feile verdier. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 En knopmåler viser ofte litt feil om du sammenligner med en GPS. FOr å sjekke ut det er det en ide å bruke seg en håndholdt gps og sammenligne. Da får du SOG ( Speed over ground). Men det vil alltid være et avvik på grunn av medstrøm og motstrøm i havet. For å finne ut om turtall-nåla viser riktig kan du sikkert finne hva som er max turtall for motoren på den båten, gi gass og se om du når samme turtall på nåla.. Lading, oljetrykk og temp..tja, der skal det vel også være sammenlignbart med servicemanualen for motoren. Alternativet er jo at båten går dårligere enn i fjor av en eller annen grunn.. og at turtall og knop derfor blir "feil" :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 JEg antar at det er en trykklogg som brukes som "speedometer". Det er en ganske omtrentling sak som er mer en indikasjon på at det går fremover enn akkurat hvor fort det går. Tipsen med GPS er godt - men det du får ikke en fast feilvisning å forholde deg til på loggen fordet. TIl det er giveren til instrumentet for unøyaktig i sin konstruksjon. Skal du ha nøyaktig logg må du ha en skovlehjulgiver som blir kalibrert med GPS Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.