Jump to content

Fått faktura fra Securmark?


Ingar

Recommended Posts

Passiv medlem betyr vel også egentlig at man ikke er berretiget til rabatt på båtforsikring slik som aktive medlemmer,

 

Mulig det, men det er det jo ikke opp til Securmark å bestemme, derimot det enkelte forsikringsselskap og har noen sett eller hørt noe om det i så fall?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

hehe mulig det Mouche. :yesnod:

 

 

Forstår dette er en prinsippsak for mange her inne på forumet, at securemark kanskje har "driti" seg ut med denne regningen og manglefull info pluss rot i eget system.

Er ikke ute etter å forsvare deres tabbe, men 179,- hva er det på ett år for de aller fleste her inne???

Jeg er av de som velger å legge på noen få kroner til, så har jeg fullt medlemskap i tillegg og har da muligheten til å få dekket egenandelen min, hvis båt og/eller motor skulle forsvinne, for 5000,- i egenandel svir mer i min lommebok en drøye 200 kroner pr år.

Velger å se på medlemskapet som en "billig ekstra-forsikring" uten annen egenandel enn medlemsavgiften. :flag:

 

Jeg synes faktisk det er mer ille å måtte betale 1kr pr bærepose på super'n eller hos den lokale kjøpmannen hver gang jeg legger igjen hundrevis av kroner i butikken. :puke:

I løpet av ett år har jeg nok garantert betalt mer enn 200kroner for bæreposene,etter å ha ha blakket meg i butikken, uten at jeg lager noe nummer ut av det.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk det er mer ille å måtte betale 1kr pr bærepose på super'n eller hos den lokale kjøpmannen hver gang jeg legger igjen hundrevis av kroner i butikken. :puke:

I løpet av ett år har jeg nok garantert betalt mer enn 200kroner for bæreposene,etter å ha ha blakket meg i butikken, uten at jeg lager noe nummer ut av det.

Tja, jeg vet ikke hva du kaller å lage et nummer ut av... men jeg tolker dette slik at du alt har laget et nummer av at du må betale for en bærepose.... Som vel er helt frivillig.. du kunne fint tatt med deg et nett eller brukt posene flere ganger... Når du betaler 1 krone for posen så får du iallefall et fysisk produkt med deg hjem, som du i ettertid kan bruke til noe annet...

 

Det at enkelte forsikringselskaper innvilger redusert egenandel i tilfelle en får bruk for forsikringen er jo kjekt for de som må bruke forsikringen på grunn av tyveri... for de andre er det neppe særlig nyttig slik jeg ser det..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Forstår dette er en prinsippsak for mange her inne på forumet, at securemark kanskje har "driti" seg ut med denne regningen og manglefull info pluss rot i eget system.

Er ikke ute etter å forsvare deres tabbe, men 179,- hva er det på ett år for de aller fleste her inne???

 

Nei, det er ingen prinsippsak. I motsetning til hva Murphy (Murphys law) sier så betaler jeg gladelig for en tjeneste jeg har bedt om og unner tilbyderen sågar å tjene penger på det hele. Men; Securmark har beviselig hatt rot i sine papirer siden tidenes morgen, og det betyr at jeg har betalt for noe som jeg ikke har fått, men har trodd i 15 år (!) at jeg har hatt. Ja, de har ikke tatt noe årlig gebyr, men ikke fortell meg at de ikke beregner seg noen utgifter til kundepleie ved førstegangs registrering/merking av de båter/motorer jeg har, eller har hatt.

 

Forøvrig utgjør mat og alkoholfri drikke kun 12% av utgiftene til en gjennomsnitts husholdning ifølge offisielle statistikker så du må åpenbart være et solid unntak til den "regelen"!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg har valgt Securemark merking av båten og dermed betale en engangssum for merking og registering i deres båtregister som alternativ til RSSR sitt register med årsavgift.

 

Når Securemark ender spillereglene blir jeg provosert, og ja for meg er dette en prinsippsak.

Link to post
Share on other sites

Fikk også brev fra securmark, med regning på TO motorer, den første motoren hadde jeg i 3 dager før den sa takk for seg. Den neste som jeg fikk som erstatning ble solgt i fjor.. Begge selvaskit.. Min far fikk regning på 9,9 yamahaen som vi solgte for 5 år siden.. Skjønner ikke dette helt...

 

Jeg mener da jeg kjøpte selvamotoren at beløpet jeg da betalte var et engangsbeløp, og skulle gjelde motorens levetid. Stemmer dette eller tar jeg feil?

Redigert av Anders_K (see edit history)

Mvh

Anders_K

 

Prosjekt Halco

Link to post
Share on other sites

Har ikke mottatt noen faktura, som fleste av dere har fått.

 

Men sitter med tanken om at å betale en tjeneste jeg ikke bestilt er ikke aktuelt.

Og da igjen føler det er ett overtramp å få en slik faktura på en tjeneste.

Kanten til ulovlig..

 

Føler at siden Båtmann1 aka Ove Karlsen daglig leder i Securmark er medlem her på bp, så hadde vært kjekt med en uttalelse.

 

 

Eller han kan la være, i trygg forvisning om at 14 dager fram i tid ligger denne på side 8. Det er nok ikke BPs medlemmer de først og fremst lever av....

 

Nå har jeg lest gjennom innleggene her på forumet og jeg ønsker å redegjøre så godt jeg kan for en del at de synspunktene dere tar opp. Jeg verdsetter de synspunktene som kommer frem her på forumet og tar innover meg all konstruktiv kritikk. Svaret mitt er ganske langt og burde helt sikkert vært redigert, men det har jeg dessverre ikke hatt tid til ☺. Har dere flere spørsmål skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan.

 

Først og fremst vil jeg si at responsen har vært overveldende. Vi har i løpet av sist uke mottatt over 6000 e-poster, 700-1000 telefonsamtaler om dagen og ca. 4500 ny brukere har tatt i bruk og logget seg inn i webdatabasen.

 

Vi håper på forståelse for at vi ikke klarer å svare på alle henvendelser med en gang.

 

Det er mange som reagerer på at de har fått en faktura på noe de ikke har bedt om. Men det ser ut som flertallet klarer å legge til litt godvilje og ser helhetlig på henvendelsen. Vi får tilbakemelding om at de fortsatt er eiere av enheten eller at enheter er solgt, gjerne også til hvem og fra noen at de ønsker å være i den passive databasen eller andre som heller vil ha fullt medlemskap og får kr 5000 i egenandelsdekning ved tyveri. Vi får også tilbakemelding på eventuelle feil i registreringen.

 

Jeg tar sterk avstand fra påstanden om at dette grenser til svindel. Jeg har jobbet med Securmark siden oppstarten for 22 år siden og vi har brukt betydelig energi på å bygge en seriøs virksomhet som har en genuin interesse av å bidra til å redusere antall tyverier og tilbakeføre merkede enheter som er stjålet. I disse årene har vi hele tiden hatt et ønske om å tilby en tjeneste uten årlige avgifter fordi (som alle vet) koster det ”ingenting” å ha data lagret i en database. Det som koster er å rette opp i et register som stadig forringes fordi vi i mange tilfeller ikke får tilbakemelding når båter/motorer selges. Vi er ikke feilfrie og det kan godt hende at det er noen som har meldt at båten er solgt uten at vi har fått registrert dette. Vi prøver hele tiden å forbedre våre rutiner og båt motor som blir meldt solgt til oss vil alltid få status ”til omregistrering” selv om vi ikke har fått info om ny eier. Det skal ikke være sendt ut brev/giro til noen med denne statusen.

 

Det som er beklagelig er at det er sendt ut brev til en del kunder som har enheter med status ”stjålet”, det var ikke meningen – men fordelen med det er at vi nå har fått en del tilbakemeldinger på enheter som har kommet til rette uten at dette tidligere er meldt til inn.

 

Når vi nå går til det skritt å innføre årsavgift er det faktisk med et visst ubehag! Vi har gått mange runder med oss selv, men det er dessverre en nødvendighet for å løfte systemet videre.

 

Med årsavgiften oppnår vi to viktige ting: det ene er at selvfølgelig at folk ikke vil betale for noe de ikke har – og vil derfor melde ifra om at enheten er solgt for å unngå å betale. Det andre er at vi ved mottak av betaling fra kunden også får en bekreftelse på at de er rettmessig eier av båten/motoren. En annen viktig effekt av årsavgiften er selvfølgelig at vi faktisk får en jevnere inntekt som ikke bare baserer seg på nysalg av merking.

Vi har lagt ned og vi vil fortsette å legge ned betydelige ressurser på informasjon, opplæring og kommunikasjon med politiet i spesielt Polen og de baltiske landene. Vi er medlem og foredragsholder i IAMI (International Association of Marine Investigators) og medlem av IAATI (International association of Auto Theft Investigators). Det gir oss tilgang til de viktigste informasjonskanalene til folk som jobber med tyveri.

Vi har utstyrt over 250 politienheter med identifiseringsutstyr og instruksjonsmanualer. Politiet har gratis tilgang til å gjøre oppslag i vår WEBdatabase og spørring på securmarknummer via SMS.

 

Vi mener at dette arbeidet kommer våre kunder til gode.

 

Det er ingen tvil om at Securmark tyverimerking har en preventiv effekt mot tyveri. Når f.eks en tyverimerket motor allikevel blir stjålet og fraktes ut av landet er det stor sjanse for at politiet via kontroller kommer over en slik motor. Et økende antall har nå tilgang til søke i vår database og kan dermed avdekke at den er norsk. For å kunne beslaglegge motoren og anholde gjerningsmann må allikevel motoren kunne knyttes til en anmeldelse i Norge. Dersom politiet gjentatte ganger opplever at informasjonen i vår database er utdatert forsvinner dessverre noe av verdien med systemet. Ved å innføre den aktive databasen vil politiet oppleve å få 2 typer "treff" i databasen. Dersom motoren er registrert i den aktive databasen vil politiet få opp rettmessige eier og siste oppdateringsdato. Dersom den er registerte i den passive vil de bli bedt om å ta kontakt med Securmark for mer informasjon. Vi vil således ha større kontroll på informasjonen som gis ut til politiet og kanskje ha mulighet for å komme i kontakt med vår registrerte eier for å prøve å finne ut av eierforholdet.

 

Det absolutt beste for politiet er raskt å kunne identifisere eierforholdet og dermed knytte enheten mot et tyveri i Norge. Det vil ha størst konsekvenser for gjerningsmannen og dermed føre til at det blir enda mindre interessant å stjele båter/motorer med Securmark tyverimerking.

 

Når det er sagt har vi selvfølgelig ikke glemt at alle eksisterende kunder har inngått en avtale med oss om en merking og databaseregistrering uten årlige kostnader. Derfor tilbys alle å fortsette i den passive databasen. Det eneste vi ønsker er en tilbakemelding som enten bekrefter at de fortsatt er eier av enheten eller om den er solgt – og da aller helst med info om ny eier.

 

Vi har laget en veiviser hvor du steg for steg kan ta for deg de enhetene som er registrert på deg og velge om de er solgt eller kassert og om du skal sette den passive, betale årsavgift eller tegne fullt medlemskap. Du kan også benytte merknadsfeltet til å gi utfyllende informasjon, melding om tyveri eller andre relevante opplysninger. På bakgrunn av denne veiviseren vil du generere en kredit på utsendt faktura eller generere en ny dersom du har valgt årsavgift eller medlemskap på en eller flere enheter.

 

Vi regner med at i hvert fall 70%-80% av kundene våre har tilgang til denne veiviseren ved at de er brukere av internett. De resterende vil kunne nå oss på telefon, via e-post, telefaks eller brev. Når vi ber om at e-post adressen skal legges inn ved aktivering av tilgangen til din kundeportal så er det for å sikre at det er rettmessig eier som logger seg inn – siden du må klikke på en link i den e-posten som automatisk blir sendt til deg ved aktivering.

 

Alle som i dag er medlemmer slipper selvfølgelig å betale årsavgift siden det nå inngår som en medlemsfordel. Vi har jo allerede en årlig kommunikasjon med våre medlemmer som sikrer jevnlig oppdatering av adresse og eierforhold.

Link to post
Share on other sites

Sjekket litt rundt på forsikringspriser sist uke, og SR bank 1 forsikring ville ikkje forsikre båten min hvis den ikkje var registret i småbåtregisteret og merket med securmark!! utrolig hvordan dei kan rotte seg i sammen bare for og gå med mest mulig overskudd!!

O Erland

med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Takk for redegjørelsen.

 

Jeg vil anta at mange av reaksjonen her skyldes måten dere kommuniserer med kundene på. Den er mer preget av postordre enn seriøs kommunikasjon fra en aktør i sikkerhetsbransjen. Man får svar som man spør. Det har dere gjort til gangs her. Og etter min mening har dere også redusert deres troverdighet.

 

Det er ikke hva mans sier - det er hvordan man sier det som veldig ofte avgjør reaksjonene.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

...

Med årsavgiften oppnår vi to viktige ting: det ene er at selvfølgelig at folk ikke vil betale for noe de ikke har – og vil derfor melde ifra om at enheten er solgt for å unngå å betale. Det andre er at vi ved mottak av betaling fra kunden også får en bekreftelse på at de er rettmessig eier av båten/motoren. En annen viktig effekt av årsavgiften er selvfølgelig at vi faktisk får en jevnere inntekt som ikke bare baserer seg på nysalg av merking.

...

Når det er sagt har vi selvfølgelig ikke glemt at alle eksisterende kunder har inngått en avtale med oss om en merking og databaseregistrering uten årlige kostnader. Derfor tilbys alle å fortsette i den passive databasen. Det eneste vi ønsker er en tilbakemelding som enten bekrefter at de fortsatt er eier av enheten eller om den er solgt – og da aller helst med info om ny eier.

...

 

Takk for at du forklarte dette på denne måten. Jeg har ingen problem med å skjønne ditt resonnement og ser at avgiften er veien å gå hvis man vil ha en oppdatert database.

 

Men jeg syns at dette var dårlig kommunisert, både på deres webside og i brevet som kom med fakturaen. Her var nok ønsket om å få flest mulig inn i det aktive database som sto i forgrunn. Det hadde vært bedre å gi folk et ekte valg og forklart problemet deres med at databasen forvittres om den ikke blir oppdatert. Videre var det tror jeg mange som reagerte på at det kom en faktura med "trussel" om purring når man ikke foretok seg noe. Dette ble feil. Det er nok en gang sånn at folk har rett til å ikke reagere i det heletatt. Jeg logget meg på og meldte påhengsen min som solgt, men jeg må si at jeg var mer enn en smule irritert over å få en faktura uten at jeg hadde bestillt noe og var på nippet til å bare kaste fakturaen i søppel.

 

Situasjonen deres er ikke lett å kommunisere og samtidig animere folk flest til å melde ifra - men jeg tror den var ikke helt heldig hantert.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jeg betaler for ALLE varer og ALLE tjenester jeg har bestilt - og det til tiden ALLTID.

 

Regninger for varer/tjenester som jeg ikke har bestilt - betales ALDRI.

 

Regningen jeg fikk (og det fremstår som en regning) fra Securemark er for lengst kastet. Jeg kommer ikke til å foreta meg noe som helst. Purringer fra Securemark på sendte regninger for tjenester som ikke er bestilt, vil ikke bli besvart.

 

Det får være grenser for frekkhet. Har de nylig ansatt en fremadstormende og "kreativ" blåruss???

 

Hadde Securmark lagt frem sitt nye produkt som et tilbud man aktivt måtte svare på hvis man ønsket det, ja da hadde saken vært en annen. Det er ikke annet å si enn at det hele virker totalt klønete og amatørmessig. Beklager Scuremark - der fikk dere en ripe i lakken :nonod:

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Derfor tilbys alle å fortsette i den passive databasen.

Men hva innebærer dette? Det samme som kundene hittil har hatt eller er det en dårligere løsning?

Er f.eks. den passive databasen fortsatt anerkjent som et godkjent register av forsikringsselskapene?

Savner en konkret oversikt over hva det innebærer å stå i den passive vs. aktive databasen.

Link to post
Share on other sites

Men hva innebærer dette?

 

Det er ikke godt å si Ingar. Men det som er sikkert er at det unike Secure-nummeret du har betalt for, det er ditt eie. Uansett. Så hva er registeret verdt?

 

Blir en båt stjålet, så bør man nok anmelde tyveriet til politiet. Da kan man bl.a. oppgi securenummeret til politiet sammen med eventuelle andre id-merker og det vil bli lagt inn i politets database. Dette er et mye bedre alternativ enn noe annet register - og det er gratis.

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for redegjørelsen.

*snip*

 

Alle som i dag er medlemmer slipper selvfølgelig å betale årsavgift siden det nå inngår som en medlemsfordel. Vi har jo allerede en årlig kommunikasjon med våre medlemmer som sikrer jevnlig oppdatering av adresse og eierforhold.

http://www.securmark.no/index.php?art=13255

De som har Securmark medlemskap har ikke fått brev siden årsavgiften inngår som en av medlemsfordelene.

Jepp, er det jeg har funnet ut/kom på også, derfor jeg ikke har fått denne regningen. :cool:

Jeg har tro på merkinga visuelt og "usynlig" og som skremselspropaganda mot tyver.

 

Men jeg syns også at dette var dårlig kommunisert, både på Deres webside og i brevet som kom med fakturaen. (har lest kopien på fakturaen)

Ellers synes jeg det er positivt tanken bak, går seg nok til med tiden.

Men er jo noe å ta med seg videre på veien.

:flag_bp:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ikke godt å si Ingar. Men det som er sikkert er at det unike Secure-nummeret du har betalt for, det er ditt eie. Uansett. Så hva er registeret verdt?

Ja, hva er registeret verdt?

Har nå mottatt tre fakturaer på båter og motorer som er solgt for flere år siden,

og hvor det beviselig er meldt eierskifte med opplysninger om både selger og ny kjøper.

Hva har jeg betalt for tidligere? Et nummer på en båt?

Eller et register som skal være med på å oppklare eierforholdet ved tyveri?

Det kan umulig være det siste, når Securemark tydeligvis ikke har klart å få med seg innmeldte endringer.

Representanten fra Securemark forklarer situasjonen med at kundene ikke har meldt inn eierskifte.

Hva med de eierskifter som er meldt inn, men som likevel ikke er endret?

Men nå skal Securemark ha penger for å gjøre den jobben de likevel skulle gjort tidligere.

Med 6000 e-poster og 1000 mottatte telefoner pr dag synliggjør antagelig dette andelen feil i registeret.

Dette er i mine øyne å sende faktura for egen innkompetanse.

Dessuten har jeg fremdeles ikke forstått forskjellen på aktivt og passivt medlemskap?

Link to post
Share on other sites

Det som koster er å rette opp i et register som stadig forringes fordi vi i mange tilfeller ikke får tilbakemelding når båter/motorer selges. Vi er ikke feilfrie og det kan godt hende at det er noen som har meldt at båten er solgt uten at vi har fått registrert dette.

 

Takk for lang redegjørelse/innlegg. Mitt ankepunkt er først og fremst at ingen av de salg jeg har gjort, og som alle har vært meldt til Securmark (sågar for 15 år siden for et av dem!) synes å ha blitt registrert og da har jeg betalt for en tjeneste som ikke har fungert etter sin hensikt og avtale (!), men jeg har betalt for det. Hva skulle tilsi at det blir bedre kvalitet på dete arbeidet i fremtiden? The proof is in the eating of the pudding, og her har det vært spist pudding i 15 år!

 

Forøvrig meget spent på hvilket svar Ingar (og resten av?) får på spørsmålet om hva det innebærer å bli satt "passiv"!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Register har vært diskutert gjentatte ganger her på BP, så jeg er glad for at jeg ikke fulgte den nærmest hysteriske oppfordringen om å velge dette registeret fra enkelte her inne.

 

Det har blitt stilt spørsmål tidligere om det går an å drive et register uten noen betaler for det, og uten å ha gode rutiner og kvalitetsikre hva som kommer inn.

 

Det morsomme nå er å se enkelte medlemmer som har benyttet enhver anledning for å fremme dette registeret som gratis, enkelt å registrere og påstanden om at det å drive et register koster ingenting nå har motatt en faktura på noe man ikke har bestilt på en eller flere båter en ikke har lengre.... kamelen er servert...bon apetit....

 

Ikke bare har de lurt kundene sine, de må jo tydeligvis også ha solgt inn sin tjeneste til forsikringsselskapene under falske premisser, de har nok ikke forstått hva de driver med.

 

sitat: I disse årene har vi hele tiden hatt et ønske om å tilby en tjeneste uten årlige avgifter fordi (som alle vet) koster det ”ingenting” å ha data lagret i en database. Det som koster er å rette opp i et register som stadig forringes fordi vi i mange tilfeller ikke får tilbakemelding når båter/motorer selges. sitat slutt

 

Å ha en database der de ikke har tatt innover seg at den må oppdateres, holdes vedlike, rette feil.......det er vel ikke en database.

Link to post
Share on other sites

Mitt forsikringsselskap forlangte at båten skulle Secure-merkes, og derfor ble det gjort. Jeg ser ingen verdi i Securemarks register, det jeg har betalt for er et id-nummer som er preget inn mange steder i båten og som er vanskelig å bli kvitt for en potensiell tyv. Dette er kjøpt og betalt for flere år siden.

 

Skjønner ikke hva jeg skal med et amatørmessig register som Securemark nærmest driver på hobby-basis? Å betale for noe slikt? Nei.

 

Hvis Securemark har et effektivt register så burde Securemark, på basis av mange tusen registrerte kunder, ha oppklart svært mange båttyverier. Mitt spørsmål til alle lesere på Båtplassen blir således: Har DU noen gang opplevd at Securemark har funnet tilbake til noen av DINE eiendeler, på bakgrunn av funn i deres registre. Hvis ikke - kjenner du noen som har det? Eller - har du kanskje hørt om noe slikt?

Link to post
Share on other sites

Det er ingen tvil om at Securmark tyverimerking har en preventiv effekt mot tyveri. Når f.eks en tyverimerket motor allikevel blir stjålet og fraktes ut av landet er det stor sjanse for at politiet via kontroller kommer over en slik motor. 

 

Stiller meg litt tvilende til disse påstandene. Dersom jeg stjal en motor og monterte den på min båt. Hvem ville stanse meg på sjøen og sjekke id på motoren. Ingen. 

 

 

Og at sjansen er stor for at politiet via kontroller kommer over en stjålet motor og finner rettmessig eier gjennom merkingen, det er vel en drøy påstand. Jeg vil vel heller påstå at sjansen er svært liten for at så skal skje. Jo, det har skjedd, er fullt klar over det, men sjansen er nok ikke så stor nei.

Link to post
Share on other sites

Det morsomme nå er å se enkelte medlemmer som har benyttet enhver anledning for å fremme dette registeret som gratis, enkelt å registrere og påstanden om at det å drive et register koster ingenting nå har motatt en faktura på noe man ikke har bestilt på en eller flere båter en ikke har lengre.... kamelen er servert...bon apetit....

 

Føler meg i høyeste grad truffet av hva du skriver, men har ingen kameler å svelge da jeg rett og slutt har blitt lurt (blitt lovet og betalt for noe jeg ikke har fått uansett hva Securmark måtte prøve å hevde i dag og jeg kan faktisk dokumentere det!) mot slikt kan man vanskelig gardere seg!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Nå er det åtte (8) dager siden jeg sendte en mail til Securmark og har i dag mottatt følgende svar;

 

Takk for din tilbakemelding. Vi har stor pågang for tiden og behandler alle henvendelser fortløpende.

 

Med vennlig hilsen

 

Kundesenter

 

Securmark Scandinavia AS

Besøksadresse: Kystveien 118

Postadresse: Pb 923, Birkenlund, 4859 ARENDAL, Norge

Telefon: 37062900

Direkte: 37056789

Telefaks:37062901

 

Ja,ja! :nonod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har DU noen gang opplevd at Securemark har funnet tilbake til noen av DINE eiendeler, på bakgrunn av funn i deres registre. Hvis ikke - kjenner du noen som har det? Eller - har du kanskje hørt om noe slikt?

Har vel hatt en 3 -4 båter som har vært Securmark merket. Er i den situasjon at jeg ikke har blitt frastjålet noe fra de båtene som har vært merket i registeret. Har heller ikke hørt om noen andre... for å si det slik.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

huff mouche, jeg flyttet alle båter over i securmark sitt register, p.g.a. rssr sin håpløse håndtering av sitt register, lurer på hva som skjer nå.

 

nyeste leken er i skipsregisteret, der har de iaf alt på stell, selv om det er NM i papirarbeid og epost, samt alt koster.

Redigert av andersb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg antar de neppe opererer med to fysisk adskilte databaser, men har inført en status som sier om forekomsten er oppdatert eller ikke. Basert på statuskode vil henvendelser fra politi og andre få en annen behandling. Naturlig nok siden man ikke kan være sikre på om man kan stole på informasjonen som er registretr på forekomsten/enheten.

 

Når det gjelder behovet for denne merkingen av båt og motor, er dette en overlevning fra den gang produsentene ikke merket enhetene med nummmer som vanskelig kunnne fjernes. Idag er HIN nummer inngravert i skrog og motornummemr i mange tilfeller også inngravert på motor. Da blir dette veldig likt bil og chassisnummmer. Ingen ville finne på og inngravere securmak på bilene sine. Men merkene krever et regtister for å ha en verdi, og da er det ene like bra som det andre. Men det burde være kun ett av hensyn til effektiviteten.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...