Jump to content

Ratt sitter fast, Rana 17"

Vidar F.H.

Recommended Posts

Hei, har en eldre Rana 17" med vindskjerm og kalesje, likner denne her:

Bilde - klikk her

Jeg ønsker å bytte ut rattet med noe penere, men det er klin umulig å få det av. Har tatt vekk dekslet i midten og skrudd ut senterskruen. Har forsøkt å dra hardt i rattet samtidig som jeg gav sentertappen en solid smell med hammer / skrujern, men de skjer ikke noe som helst.

Har vurdert oppvarming eller en ters, men er redd for å ødelegge rattet i tilfelle jeg ikke finner nytt ratt med korrekt innfesting.

Noen som har gode tips?

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Var det ikke en her på baatplassen som for ikke lenge siden kom med tipset om å smelte stearin på gjengene på fastrustede muttre og da løsnet det? Kanskje ett forsøk å varme navet på rattet med varmepistol og så la smeltet stearin renne inn....

( Er det andre som har testet dette stearin-trikset? )

Takker for svar. Var innom Narvik Marina her om dagen og spurte han som jobber der. Fikk beskjed om at det var en tomanns-jobb. Skru ut festeskruen 1-2 millimeter, en person drar hardt i rattet, person 2 dæljer laus på festeskruen med hammer og trekloss. 3-4 solide kakk, og rattet var løst. :)

Noen ganger er blind vold den enkleste løsningen...

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...