Erling P Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Du Martin,ligger sjappa til Mor på Sartor Senter? Jeg må også sy gardiner. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 ref bildene, skuddpremie på folk som bruker ikke syrefaste ting, og igjen, skuddpremie på de som bruker skruer og ikke bolter med mutter og låseskive der man har muligheten for å bruke det, kontra skruer. Altså du mener jeg heller budre hatt gjennomgående bolt, med låseskive? Då må jeg nok ha ny flens, eller borre nye hull... Jeg var tenkt og kjøpe noen låseskiver og ha på hvær skrue, så burde vell det holde? Du Martin,ligger sjappa til Mor på Sartor Senter? Jeg må også sy gardiner. Hey kokkfan Den ligger i Temahuset, vedsiden av Sartorparken. I øveste etasje der med tannlegen om du vet hvor det er Tlf: 56331069. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
index Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Ingen vits med mutter så lenge du har gjenger, hvis det er flensen du tenker på. Sprengskiver er nok lurt ja. Få lånt deg en momentnøkkel og dra boltene til spesifisert moment, så sitter de nok. Jeg tror helst andersb tenker på montering av utstyr i glassfiberen, der er det greit med mutter og stor skive på baksiden om man skal feste noe man må stole på. Så som håndrekker, håndtak etc. Men til mindre utstyr som ikke får stor belastning så er plateskruer helt OK (sammen med litt Sikaflex da). Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
andersb Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 med vibrasjoner, slag osv som man ofte får over tid i båt, spesielt de mere hurtiggående vil de fleste skruer desverre skru seg ut over tid, gjerne også de syrefaste knekke da de jo ikke er så sterke som karbonstål. I de fleste båter jeg har eid har jeg måttet ta "runder" med utskiftning av skruer til bolter, på utstyr som vindskjerm, horn, luker osv. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Ja, for dere som kjører "hoppebåt" så er nok dette et kjent problem. Påkjenningene blir jo store da. For oss med saktegående snekke er kanskje saken noe annerledes. Min erfaring er at karosseriskruer kombinert med Sikaflex ikke løsner, og heller ikke brekker så lenge det ikke er snakk om utstyr med stor belastning. Men om jeg skal montere rekkestøtter, håndtak og lignende er det selvsagt bare gjennomgående med stor skive som gjelder! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Polarn Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Var det pes å få av flensen eller? Har forsøkt på min, men det nyttærnte. Skruene sitter dønn. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Hvorfor ikke borre hull i flensen og akselen og bolte det sammen? Det funker i teorien Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Kæpt'n Fredrik har et poeng, men for å borre hull i akslingen må du gjerne ha den ut av båten og ha tilgang på en benkeborremaskin. Har du ikke det kan du borre et hull i klemflensen ganske så nært selve flensen, akslingen må dekke hullet når den er på plass i klemflensen. Hullet gjenges og når akslingen er på plass i klemflensen og boltene er trukket til setter du en bolt i det nye hullet og trekker til til, det vil mest sannsynlig gi den ekstra friksjon du behøver for å hindre at akslingen spinner i klemflensen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Jeg tok på en snekke en gang, og tok en en spiss meisel, og banka ett merke, og tok så drillen og borra igjennom. Funker enda, etter tre år Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Kjekt å se deg her igjen Sjømann22 Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Var det pes å få av flensen eller? Har forsøkt på min, men det nyttærnte. Skruene sitter dønn. Den var null problem og få av. Men no hadde jeg den av for 3 måneder siden da jeg kappet akslingen. den var ikke vrien og få av då heller... Akslingen er ganske ny, så den har nok ikke stått på særlig lenge! Prøvd og varme godt på skruene? Fyr på med 5-56. Vent en stund før du varmer, så pleier det og løsne! Har du maskin til og skru av og på dekkene på bilen kan du nok bruke denne! Med forsiktighet! hehe Hvorfor ikke borre hull i flensen og akselen og bolte det sammen? Det funker i teorien Skal ikke være nødvendigt! Hadde ikke dette systemet fungert, så hadde det nok ikke vært lovligt og selgt. Er nok bare litt kraft og låseskive på skruene som skal til! Kjekt å se deg her igjen Sjømann22 Kjekt og se deg også! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Brodern Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Jeg tok på en snekke en gang, Oj, så spennende Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Haha! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Har tilogmed sittet i en snekke.. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Har tilogmed kjørt en snekke Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 OJ... Du og du altså.. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 hehe, Meg og meg altså! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Brodern Svart 16.September.2010 Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Har tilogmed kjørt en snekke ja fy flate. Det har jeg også...men vent, kanskje det er min egen snekke....hm, her må noko gjærast.... Men veldig hyggelig at du er på BP igjen Martin. Det setter jeg stor pris på, personlig. Ikke som BP sleiker, men fra meg selv :) Godt å ha deg her Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2010 Hehe, du har vell 20 snekker du Takk for det, Hyggeligt og være tilbake etter en liten pause! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Då er det på tide med en liten update her! Har gått til innkjøp av 2 subber (1300 kr, brukt) 2x 6*9 (800 kr, brukt) 1 Maxgear forsterker (1200 kr, Brukt) Så nå slipper jeg de fissne dritt høytalerne fra biltema som sprenger bare du ser på dem! 6*9'ene. Bygget kasse til de, så de spiller bedre! Maxgear forsterker. 400watt. Også nydeligheten som kommer til og vribrere mere en Yanmar'n gjør på tomgang Så har forsterkeren kommet på plass Koblet +12, Rem, ground og ledninger til subene. Fant ikke noe plassering til subben, så den får stå her: Ene 6*9'en nedenfor styrekonsoll, og den andre i skapet i cocpit. Fikk ikke filmet lyden, da det bare skurrer grunnet dårlig kamera (mobil) Men det var så høyt på halvt volum at min mor ringte fra huset og måtte be meg skru ned Men film kommer straks jeg får lånt meg ett bra kamera! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Artig med anlegg Martin! Men hvorfor ikke bygge inn høyttalerene og subbene? Og husk at forsterkeren blir varm, og den må ha luft. Bare legg hånda på blokka på den og kjenn om den ikke blir for varm Blir bra snekke dette her da! Med anlegg, dass og motor som er i topp stand! Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Du får legge lyd fra en schwær V8'er på ipod'en og spille på full pupp når du skal klappe til kai. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Artig med anlegg Martin! Men hvorfor ikke bygge inn høyttalerene og subbene? Og husk at forsterkeren blir varm, og den må ha luft. Bare legg hånda på blokka på den og kjenn om den ikke blir for varm Blir bra snekke dette her da! Med anlegg, dass og motor som er i topp stand! Mvh Fredrik Regner med du mener og felle det inn? Jeg gjør ikke det med tanke på om jeg selger båten, og vil gjerne ta med anlegget då.. Vist jeg lager store hull i treverk, kan jeg ikke ta ut høytaler'ne igjen! Helt riktigt at forsterker blir varm, men det er også helt normalt, og dette skal'n tåle! Du får legge lyd fra en schwær V8'er på ipod'en og spille på full pupp når du skal klappe til kai. Hehehehe, eller politi sirene! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Du får legge lyd fra en schwær V8'er på ipod'en og spille på full pupp når du skal klappe til kai. Jeg har en app på min iPod touch. AutoTones. Det er en V12, som man kan starte, stoppe og regulere turtallet med. Vi har hatt mye morro med den i havner;) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 hehehhehhe Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.