Astor Startet 7.September.2004 Del på Facebook Startet 7.September.2004 Finværet i sør holder ut til nok en båthelg på fjorden. En real bonus til alle som syntes sommeren var begredelig. De fleste av oss trodde vel neppe at vi skulle få oppleve pluss 20 enda en helg på fjorden. Forrige helg ble det overnatting i Sandspollen og Horten Gjestehavn. Begge steder var godt fyllt med båter i alle størrelser. Hvor vi legger kursen neste helg vites ikke i skrivende øyeblikk. Mulig det bare blir å tøffe de 10 minuttene til Sandspollen. Og en runde rundt Drøbak og Steilene på lørdag. Vær og vind får avgjøre. Etter å ha vært "nybakt" båteier i snart en måned i Elwaroen, er småfeilene luket bort. Gleden i å nyte livet på fjorden er nå desto større. En stor og komfortabel båt med masser av stuerom. Fruen og Jaco stortrives. Vi sees på fjorden, folkens. Med vimpel!! :sailing: Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fenix Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Hvor går ferden? Opp stigen med malingspannet... Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Kommende helg skal vies havfiske. Og hvis det blir opphold, en runde med polerfilla på overbygget mens temperaturen ennå er noenlunde. Må ha glattest mulig overflate før høstens sør-østlige vinder setter inn for fullt med regn og forurensing fra kontinentet. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Astor Svart 7.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2004 Kommende helg skal vies havfiske. Og hvis det blir opphold, en runde med polerfilla på overbygget mens temperaturen ennå er noenlunde. Må ha glattest mulig overflate før høstens sør-østlige vinder setter inn for fullt med regn og forurensing fra kontinentet. Jeg har også satt i gang med polering med Autosol med påfølgende toppcoat. Er dette undøvedig? Eller letter jeg vårens tidkrevende pussejobb. Autosol til polering fikk jeg tips av en båtvenn som hadde fått rådet av gutta på Bærum Plastservice. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Arnstein Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Jeg har også satt i gang med polering med Autosol med påfølgende toppcoat. Er dette undøvedig? Eller letter jeg vårens tidkrevende pussejobb. Autosol til polering fikk jeg tips av en båtvenn som hadde fått rådet av gutta på Bærum Plastservice. Polering nå vil i allefall lette vårpussen. Autosol og påfølgende top coat hørtes ikke så værst ut. Jeg skal bruke MaxWax 1582 Hardglans. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Krapyl Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Hadde tenkt meg til Koster. Men det finværet til helgen er vel avlyst, er det ikke? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
OT-flyktning Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Antageligvis ned til garasjen for å montere enda flere gipsplater i taket Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Høytrykksvasking av Slagskipet. Matrosene og Sjefs Mumlene går igang innvendig med interiør oppgradering. Også blir det demontering av oljesmurt hylse på søndag,før familien får taleforbud. Da er det F1 løp. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Jeg har også satt i gang med polering med Autosol med påfølgende toppcoat. Polering med toppcoat?????? Er dette bra ? Fortell, fortell,..... ønsker meg en blankere båt, og hadde tenkt å prøve autosol, men toppcoat har jeg ikke hørt om i denne sammenhengen. Forøvrig går nok turen til helgen til en av øyene utenfor Tjøme landet, Ildverket, Hønsø, Paulsen øya eller noe i den duren. Skal kanskje prøve Iverholmen på Ildverket igjen, hvis vinden er riktig. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Lin Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Det spørs hvordan det blir med været, men skulle det slå til med noenlunde bra forhold kan det nok bli båttur. Har hørt at det skal være fine turmuligheter på Håøya så kanskje vi drar dit. Kan være greit å røre litt på kroppen også både for to- og firbente. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Forrige helg ble det overnatting i Sandspollen og Horten Gjestehavn.Så i forrige uke at du hadde tenkt deg til Sandspollen. Lå å speidet etter BP-vimpelen hele helgen uten å få øye på noen Lå forøvrig sammen med 3 stk 30 fots Elwaroer. (makan til din?) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
SeaMaster175 Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Tja..ikke ut på fjorden i hvert fal Har motorproblemer. Må få tak i ny forgasser... :blush: Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Kommende helg blir vel brukt til klargjøring for en ny ferieuke fra og med neste onsdag. Tur innover Oslofjorden til Nærsnes. Håper Thor holder på dette finværet Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Fare for formiddagsbyger på lørdag. Muligens regnbyger søndag. Da slipper jeg å vanne hekken ihverfall Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Hei. Har tenkt oss over fjorden til Kommersøy som vanlig, men likte ikke værmeldingen, Gjelder fra 10.09.2004 Gjelder til 15.09.2004 Fredag skiftende bris. Til dels pent vær, men lokal tåke. Relativt varmt om dagen. Utover lørdag økende sørlig bris, senere kuling på kysten. Fra om ettermiddagen regn. Kjøligere. Fra søndag til onsdag vind for det meste mellom sør og øst, periodevis kuling på kysten. Regn av og til. Uendret temperatur. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
svenk Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Båtturer etter 10 september? Måtte bli til fjells det! Småviltjakta begynner jo den 10.!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 8.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2004 Så i forrige uke at du hadde tenkt deg til Sandspollen. Lå å speidet etter BP-vimpelen hele helgen uten å få øye på noen Lå forøvrig sammen med 3 stk 30 fots Elwaroer. (makan til din?) Da lå du rett over for meg. Jeg lå i den tette klynga innerst på brygga. Ved siden av han med "hornet". (Tror faktisk han hadde det mer morro enn ungene) Den ene Elwaroen som du lå sammen med ligger baug i baug med min. Den andre litt lenger inne på samme brygge. Mulighetene er store for at det blir Sandspollen fra fredag til lørdag. Her har du et bilde fra Sandspollen fra forrige helg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Jens_P Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Hei. Har tenkt oss over fjorden til Kommersøy som vanlig, men likte ikke værmeldingen, Lars H. Nå har jo meteorologene tatt feil før, så det er lov å håpe. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Quantum Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Så i forrige uke at du hadde tenkt deg til Sandspollen. Lå å speidet etter BP-vimpelen hele helgen uten å få øye på noen Lå forøvrig sammen med 3 stk 30 fots Elwaroer. (makan til din?) HeiDa var vi faktisk tre med vimpel i Sandspollen forrige helg. Oda lå på den innerste av de to utstikkerbryggene på høyre side. Var ikke sikker på om det var BP-vimpel vi såg, men tok et bilde søndag mens morgentåka fortsatt låg over pollen og solen ikke var kommet fram. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
REM Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Var ikke sikker på om det var BP-vimpel vi såg, men tok et bilde søndag mens morgentåka fortsatt låg over pollen og solen ikke var kommet fram.Stemmer Oda, det var meg med BP-vimpelen du har tatt bilde av. Vi ligger bak Elwaroen. Nydelig helg ikke sant Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
M/S Bastard Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Ut i hagen og bygge båt går ferden denne helga Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Båttur i helga?? :nonod: Da er det fjellet og rypejakta som venter. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Da er det fjellet og rypejakta som venter. :nonod: Det finnes jo som kjent flere rypearter, noen kan kombineres. Lagopus Mutus er den typiske fjellrypa mens Lagopus Exsosimus (Eksosrype) kan man ta med seg i båten og jakte på. Detta vet du bedre enn meg Thor Har selv bare en 125 cm3 Så jakta for min del begynner neste onsdag (første feriedag i ferie nr. 2) Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Arghh. Jeg som hadde håpet på kjølig overskyet vær, og kanskje litt småtåke til skogsfugljakta! Det er liksom ikke det samme å vasse rundt i lyngen i 20grader+!! Du glemte en annen rype, Amorosa, : Famouse Grouse. Det er jo en rype som alle kan smake på i helgen, enten det er båttur, oppussing eller jakt! Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Ferden går sannsynligvis til Fantebukta på Kommersøya på fredag. Så får vi se om det blir hjem før kuling og regn på lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.