Jump to content

Ny helg med finvær i sør. Hvor går ferden?


Astor

Recommended Posts

Finværet i sør holder ut til nok en båthelg på fjorden. En real bonus til alle som syntes sommeren var begredelig. De fleste av oss trodde vel neppe at vi skulle få oppleve pluss 20 enda en helg på fjorden.

 

Forrige helg ble det overnatting i Sandspollen og Horten Gjestehavn. Begge steder var godt fyllt med båter i alle størrelser.

 

Hvor vi legger kursen neste helg vites ikke i skrivende øyeblikk. Mulig det bare blir å tøffe de 10 minuttene til Sandspollen. Og en runde rundt Drøbak og Steilene på lørdag. Vær og vind får avgjøre.

 

Etter å ha vært "nybakt" båteier i snart en måned i Elwaroen, er småfeilene luket bort. Gleden i å nyte livet på fjorden er nå desto større. En stor og komfortabel båt med masser av stuerom. Fruen og Jaco stortrives.

 

Vi sees på fjorden, folkens. Med vimpel!! :flag:

 

:headbang::confused::sailing: :sailing: :sailing:                      :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Kommende helg skal vies havfiske. Og hvis det blir opphold, en runde med polerfilla på overbygget mens temperaturen ennå er noenlunde.  Må ha glattest mulig overflate før høstens sør-østlige vinder setter inn for fullt med regn og forurensing fra kontinentet.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Kommende helg skal vies havfiske. Og hvis det blir opphold, en runde med polerfilla på overbygget mens temperaturen ennå er noenlunde.  Må ha glattest mulig overflate før høstens sør-østlige vinder setter inn for fullt med regn og forurensing fra kontinentet.

 

Jeg har også satt i gang med polering med Autosol  med påfølgende toppcoat. Er dette undøvedig? Eller letter jeg vårens tidkrevende pussejobb.

Autosol til polering fikk jeg tips av en båtvenn som hadde fått rådet av gutta på Bærum Plastservice.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har også satt i gang med polering med Autosol  med påfølgende toppcoat. Er dette undøvedig? Eller letter jeg vårens tidkrevende pussejobb.

Autosol til polering fikk jeg tips av en båtvenn som hadde fått rådet av gutta på Bærum Plastservice.

Polering nå vil i allefall lette vårpussen.  Autosol og påfølgende top coat hørtes ikke så værst ut.  Jeg skal bruke MaxWax 1582 Hardglans.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også satt i gang med polering med Autosol  med påfølgende toppcoat.

 

Polering med toppcoat?????? Er dette bra ? Fortell, fortell,..... ønsker meg en blankere båt, og hadde tenkt å prøve autosol, men toppcoat har jeg ikke hørt om i denne sammenhengen.

Forøvrig går nok turen til helgen til en av øyene utenfor Tjøme landet, Ildverket, Hønsø, Paulsen øya eller noe i den duren. Skal kanskje prøve Iverholmen på Ildverket igjen, hvis vinden er riktig.

 

 

:headbang:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Forrige helg ble det overnatting i Sandspollen og Horten Gjestehavn.

Så i forrige uke at du hadde tenkt deg til Sandspollen. Lå å speidet etter BP-vimpelen hele helgen uten å få øye på noen :blush:

Lå forøvrig sammen med 3 stk 30 fots Elwaroer. (makan til din?)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har tenkt oss over fjorden til Kommersøy som vanlig, men likte ikke værmeldingen,

Gjelder fra 10.09.2004

Gjelder til 15.09.2004

Fredag skiftende bris. Til dels pent vær, men lokal tåke. Relativt varmt om dagen. Utover lørdag økende sørlig bris, senere kuling på kysten. Fra om ettermiddagen regn. Kjøligere. Fra søndag til onsdag vind for det meste mellom sør og øst, periodevis kuling på kysten. Regn av og til. Uendret temperatur.  

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Så i forrige uke at du hadde tenkt deg til Sandspollen. Lå å speidet etter BP-vimpelen hele helgen uten å få øye på noen :lol:

Lå forøvrig sammen med 3 stk 30 fots Elwaroer. (makan til din?)

Da lå du rett over for meg. Jeg lå i den tette klynga innerst på brygga. Ved siden av han med "hornet". (Tror faktisk han hadde det mer morro enn ungene)

Den ene Elwaroen som du lå sammen med ligger baug i baug med min. Den andre litt lenger inne på samme brygge.

 

Mulighetene er store for at det blir Sandspollen fra fredag til lørdag.

 

Her har du et bilde fra Sandspollen fra forrige helg. :cryin:

 

 

Bilde


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Så i forrige uke at du hadde tenkt deg til Sandspollen. Lå å speidet etter BP-vimpelen hele helgen uten å få øye på noen :lol:

Lå forøvrig sammen med 3 stk 30 fots Elwaroer. (makan til din?)

Hei

Da var vi faktisk tre med vimpel i Sandspollen forrige helg.

Oda lå på den innerste av de to utstikkerbryggene på høyre side.

Var ikke sikker på om det var BP-vimpel vi såg, men tok et bilde søndag mens morgentåka fortsatt låg over pollen og solen ikke var kommet fram.

 

Bilde

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Var ikke sikker på om det var BP-vimpel vi såg, men tok et bilde søndag mens morgentåka fortsatt låg over pollen og solen ikke var kommet fram.

Stemmer Oda, det var meg med BP-vimpelen du har tatt bilde av. Vi ligger bak Elwaroen. Nydelig helg ikke sant :lol:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Da er det fjellet og rypejakta som venter.  :nonod: :nonod:

 

Det finnes jo som kjent flere rypearter, noen kan kombineres.

 

Lagopus Mutus er den typiske fjellrypa mens

Lagopus Exsosimus (Eksosrype) kan man ta med seg i båten og jakte på.

 

Detta vet du bedre enn meg Thor :yesnod::smiley: Har selv bare en 125 cm3

 

Så jakta for min del begynner neste onsdag (første feriedag i ferie nr. 2)

Link to post
Share on other sites

Arghh. Jeg som hadde håpet på kjølig overskyet vær, og kanskje litt småtåke til skogsfugljakta! Det er liksom ikke det samme å vasse rundt i lyngen i 20grader+!! :yesnod:

Du glemte en annen rype, Amorosa, : Famouse Grouse. Det er jo en rype som alle kan smake på i helgen, enten det er båttur, oppussing eller jakt!  :nonod:  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...