Jump to content

Ny helg med finvær i sør. Hvor går ferden?


Astor

Recommended Posts

Stemmer Oda, det var meg med BP-vimpelen du har tatt bilde av. Vi ligger bak Elwaroen. Nydelig helg ikke sant :yesnod:

Jo det var en flott helg på sjøen.

Denne helgen blir det fjellet med ca. 20 venner, så det blir nok også en fin helg.

 

Dersom været tillater blir det nok en eller to turer til Sandspollen igjen for vi for alvor begynner å se etter ny båt og Oda blir lagt ut for salg.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Detta vet du bedre enn meg Thor :rolleyes::crazy: Har selv bare en 125 cm3

 

Neeei,du vet Amorosa. Ørnhild & laserøya hennes tør jeg ikke utfordre :eek:. Hvis du vil sprite opp 125`n din så er jo det mulig,litt avhengig av hva du har.Veldig ofte på japanske sykler så har 125 & 250 samme rammene,og er det en europeer så er det bare å finne en full effekter.

Har en Cagiva Lucy Strike 125 med 34 hk og en Aprilia 125 med 40 hk. Aprilia`n er sprekere enn Honda 600 Enduro,skikkelig bombe :crazy: Men da må du ha lappen for mellomtung sykkel :eek: Disse 2 småtassene er gøyere enn den dærre daffe pensjonist historien på  550 ccm som er det øvereste tillatte i Ørneredet :eek:(Men jeg har noe gøyere på gang snart)

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvordan det blir til helgen, men mest trolig blir det å ta en titt på en annen båt. Ser ut som 3-fotssjuka har angrepet meg meget kraftig denne gangen...

 

Dagen i dag derimot var fin, Mjøsa var blikk stille... Reiste med noen Tsjekkiske venner på en ettermiddag/kvelds tur. Stoppa ved Kapp (båtforeninga) og spiste reker med tilbehør. Midt i uken og påfølgende bilkjøring gjorde at munkholm ble et natulig følge til maten i dag.

 

Bilde

 

En fin tur og jeg håper alle dere som reiser ut til helga får en like fin ettermiddag som den jeg hadde i kveld. Merket godt på turen tilbake til hjemmehavna at høsten er her. Savnet et varmeakkarat. Det er varmeapparat i den 27 foter`n jeg skal se på til helgen.....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Det ser ut som om været blir brukbart i Trøndelag også, i alle fall ser det ut til å bli rolig vind. Vi setter kursen mot Hitra, sansynligvis Knarrlagsund på fredag kveld. Dersom været tilater det går vi til Mausund på lørdag.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Den opprinnelige planen var eventuell utreise fredag kveld til ett eller annet sted i nærheten, Alvøen lørdag for 3.lettmatros sitt fotball-lag sin seriekamp, deretter til en uthavn for så å gjøre Vedholmen - Fitjar - Engesund med grilling, soling og bading søndagen.

 

Langtidsplanlegging i dette området i september bør ikke baseres på godvær. Det ble tur-retur Lysefjorden - Alvøen med innlagt kort fiskestopp, resultatet omtales i stillhet over hjemmelaget pizza i kveld, deretter dugnad for fotball-laget som skal til Mallorca på treningsleir i høstferien, og så hjem. Søndagens tur er avlyst, liten mulighet for vedlikehold av sommerens brunfarge i det været vi er lovet.

 

Trøsten: 3.lettmatros vant 10-1 over en motstander som var vurdert som likeverdig. Kanskje krysser vi Selbjørnfjorden neste helg?

Laholm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...