Jump to content

Valg av godværsbåt, + - 20 fot

OnkelDonald

Recommended Posts

Sommeren har brakt med seg 3 fot syken, og jeg har nå lyst på en litt større båt på rundt 20 fot (Hørt den før?) :)

Trenger litt hjelp til tips til hva jeg kan se etter, da jeg finner lite som passer alle kriteriene, kanskje jeg er litt kravstor.

- Planende båt, minimum 30 knop

- Må ha kabin med mulighet for soveplass til en 2 åring

- Enkel adkomst til baug gjennom åpning i vindskjerm, eller en type walkaroundløsning

- Utenbordsmotor (IKKE fra 80-tallet)

- Mulighet for sitteplasser rundt et bord

- Solseng, med god plass til minimum 2 voksne

- max 250.000 kr

Har sett litt på:

cap21wa8173_redig.jpg

Capelli Cap 21 WA

15_491201640.jpg

Beneteau 650 Sun Deck

Begge disse har alle kriterier, men ingen av dem er spesielt pene!

Tips mottas gjerne??

Askeladden 605 Explorer anbefales. Yamarinen er nok vassere mtp skrog, men 605'en "knuser" omtrent alle på de kriteriene JEG vurderte når vi var på jakt etter godværsbåt.

Stor solseng, mange sitteplasser (fleksibelm enkle og smarte løsninger), dusj/vask, grei kabin - soveplass for to voksne (med litt godvilje), mulighet for toalett (porta-potty).

Hadde nok kjøpt en slik i dag også, om de samme vurderingene lå til grunn i dag, som for tre år siden!

Med din grense på 250.000, kan det kanskje være at det ikke finnes så mange eksemplarer å få fatt i, men hadde uansett vurdert denne sterkt...

Redigert av arnstein156 (see edit history)

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

NorDan 6100

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22770797

Synes denne såg fin ut(likevel jeg ikke er stor fan av slike us-skuter)

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23393013

Likte NorDan båten. den var fin, så den kan jeg holde en utkikk med. 140 2-takt suzuki er dog ganske uaktuelt. ekstremt tørst sak :)

US-båten hadde innenbordsmotor :puke:

Oceanmaster 605 er også et alternativ, mye båt for pengene

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23370846

Denne var også fin, og med en skikkelig MINI kabin :)

Askeladden 605 Explorer anbefales. Yamarinen er nok vassere mtp skrog, men 605'en "knuser" omtrent alle på de kriteriene JEG vurderte når vi var på jakt etter godværsbåt.

Fin båt dette også, og med noen uvante løsninger, men hvorfor må absolutt alle daycruisere se ut som en kopi av hverandre? Jeg synes Yamarin, Askeladden, AMT, Ryds, Bella osv osv osv ser omtrent klin like ut (og litt kjedelige) alle sammen. Er det litt mangel på kreativitet hos produsentene, eller er det slik at at en av dem fant en oppskrift som solgte bra og deretter har alle de andre hevet seg på samme trend?

Før i tiden synes jeg båtene hadde mer kreativt design..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...