Jump to content

Båt som tåler Flybridge påbygging?


Batdilla

Recommended Posts

Interessant. Kunne du utdypet litt om hva vi kan lese ut av dette?

Ikke annet enn å prøve å vise hva som skjer hvis det blir satt på en flybridge.

Båten får mindre rettende arm, og stabiliteten blir negativ på et tidligere tidspunkt.

 

Konklusjonen er vel egentlig at et slikt påbygg ikke vil være dramatisk på en slik båt.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Har du vurdert halco 29? Har alt unntatt akterkabin, men dette kan ordnes. har selv tenkt å lage stikkabin bak ved siden av motoren. Disse kan du få fra ca. 200.000,-

Tok en titt på Finn.no nå. Fin båt. Men som du påpeker - den kunne godt hatt akterkabin. Men noe skal man da ha å gjøre etter anskaffelsen også. Litt mindre drastisk å bygge AC, enn å vokse i høyden i form av Fly. Men så var det prisen da. De som finnes på Finn.no nå koster ihvertfall en god del mer enn 200'.
Link to post
Share on other sites

Tok en titt på Finn.no nå. Fin båt. Men som du påpeker - den kunne godt hatt akterkabin. Men noe skal man da ha å gjøre etter anskaffelsen også. Litt mindre drastisk å bygge AC, enn å vokse i høyden i form av Fly. Men så var det prisen da. De som finnes på Finn.no nå koster ihvertfall en god del mer enn 200'.

dersom du venter litt kommer det. Vet det ble solgt en halco 29 med ford 120hk her i vår. Ok  båt som kun hadde gått noen få hundre timer. En eier, eldre mann.

Båten ble solgt for 150.000!!! Selv var eg noen timer for sent ute  :rolleyes:

 

Bare vent på de rette kuppene. De kommer...!

Link to post
Share on other sites

...Vet det ble solgt en halco 29 med ford 120hk her i vår. Ok  båt som kun hadde gått noen få hundre timer. En eier, eldre mann. Båten ble solgt for 150.000!!!

NOW WE'RE TALKING! I et slikt tilfelle hadde jeg slått til umiddelbart uten å nøle. Dette er et prisleie som jeg føler meg komfortabel med.  :flag: DUSØR: :eek:Undertegnede utlover herved en dusør på kr. 1000,- til den som tipser om et lignende kupp hvis tipset fører til at Dilla slår til. Her er det penger å tjene på å følge med og tipse utover. :flag:

Bare vent på de rette kuppene. De kommer...!

Håper det, for nå verker det noe aldeles forferdelig i bytte-genet...
Link to post
Share on other sites

å kjøpe noe fint til den nye Dillabåten (ikke ny dass eller multimediautstyr) men noe som pynter opp  :drink:

"Noe som pynter opp", er det det som kalles "båtdill"?

Lykke til Båtdilla, jeg vet hvordan det kjennes ut når det blir verk i det genet :sailing:. Selv har jeg skiftet båt 1 x pr år de siste 3 årene, håper det roer seg litt ned framover...

 

Mvh Patton

Link to post
Share on other sites

"Noe som pynter opp", er det det som kalles "båtdill"?

Lykke til Båtdilla, jeg vet hvordan det kjennes ut når det blir verk i det genet :sailing:. Selv har jeg skiftet båt 1 x pr år de siste 3 årene, håper det roer seg litt ned framover...

 

Mvh Patton

:drink:

 

Nei da. Ikke noe båtdill. Det skal være noe skikkelig og nyttig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...