Ask Startet 25.August.2010 Link til dette innlegget Startet 25.August.2010 Hei Dersom det nokon gang blir ei slik kåring så foreslår eg med dette Swaap! Eg har vore aktiv her på BP i ca. fem år. Swaap har den beste prosjekttråden eg har sett. Swaap imponerar i lengda på prosjektet, omfanget, grundigheit, pågangsmot, gjennomføring og ikkje minst formidling. Det er mange andre gode prosjekttrådar, men prosjektet Swaap er spesielt imponerande! Eg håpar du får mange fine turar og at eg ein gang får høve til å sjå båten i sitt rette element. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Er helt enig at det bare er å ta av seg hatten for arbeidet som gjøres med Svaap. Prosjekttråden er imponerende bra, og er for tiden noe av det mest spennende jeg leser her inne. Men, vi skal ikke glemme at det også har vært andre flotte, lærerike tråder. For eksempel Walter_S sin svært beskrivende tråd om ombygging av snekke til kombisjark. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Lykken VI Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 (redigert) Enig med Snekkern. Walter sin tråd er det beste jeg har lest, kansje generelt på nettet.... Svaap sin tråd har jeg ikke lest, men må vel lete opp den. Redigert 25.August.2010 av Lykken V (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Ingar Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Dersom det nokon gang blir ei slik kåring Vi har faktisk hatt akkurat dette de to siste årene, men pga tilsynelatende liten interesse tviler jeg på om det vil bli gjentatt. Av en eller annen grunn er det vanskelig å synliggjøre slike opplegg, noe denne tråden er en god illustrasjon på. Årets prosjekt 2009 Årets prosjekt 2010 Uansett var det to meget verdige vinnere! Sitér dette innlegget Link to post
knetrom Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 "Problemet" er at trådene/båtene er så ulike. Og det er veldig omfattende arbeid som er gjort begge to, så å si at den ene eller andre er best blir litt vanskelig for meg. Tror faktisk at Walter sin ble for lang for meg, måtte hoppe til slutten for å se hvordan det ble. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 (redigert) Jeg tror at slike kåringer blir avgjort av interessen for de ulike båttypene mer enn for innsatsen som er lagt ned. Svaap lider nok under det faktum at det er en liten andel som er opptatt og seilskøyter, og jeg tror mange aktive medlemmer her inne fortsatt ikke er oppmerksom på denne utrolig flotte tråden. Tilsvarende er det helt sikkert for prosjekttråder for andre båttyper også. Derfor burde det være krav om at man faktisk investerer litt tid på alle nominerte prosjekttråder før man fikk stemme. Det er vel ikke så viktig å nødvendigvis kåre en vinner (spesielt siden kriteriene for bedømning er relativt vage), men slike avstemninger har en fin funksjon om at de gir tips om leseverdige tråder. Redigert 26.August.2010 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Ingar Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Vitsen med å kåre en vinner var å gi en belønning (båtutstyr for 10k) til de som tar seg tid til å dele prosjektene sine med oss lesere. At det kanskje også vil være et incentiv for andre til å dele prosjektet med oss. For disse prosjekttrådene tilfører forumet mye. Ellers er jeg enig i at det selvsagt kan spille en rolle hvor 'smalt' prosjektet evnt. er, men i dette tilfelle så var vel Svaap lenge med helt i teten. Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Jeg er en av de som logger meg på hver dag for å følge med på div. prosjekttråder. Jeg er enig i at Svaap sin tråd er utrolig å lese, men også Tovio, Brodern og ikke minst Vivvi har noen spennende tråder. Men selvfølgelig, de som følger med på prosjekttråder er kanskje i undertall her inne. Men det kan godt hende at å holde en slik konkurranse er med på å heve interessen for både å skrive og følge slike prosjekttråder? Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.