Jump to content

Selge bilen eller båten?


unknownuser

Recommended Posts

IFBM at Rederinnen pakket kofferten nylig og ble ex-Rederinne, så ble mengden regninger (nesten) uoverkommelig og jeg ble satt overfor et uhyggelig valg:

Enten selge båten eller selge bilen... :flag:

 

Jeg valgte selvsagt det siste... :confused:

Men jeg må jo ha bil og er nå på jakt etter en ny BILLIG bil... :sailing:

...Og lurte derfor om noen av de ærede medlemmer her kunne ha en pent brukt EU-godkjent bil som starter og går? max 30000 og er IKKE kresen på utseende...  :lol:

 

(dersom dette innlegget er for Off Topic kan Skipsraadet slette det)

(evt gi meg en beskjed og jeg sletter det med en gang)

 

mvh

harbayliner (men ikke bil eller kjerring... :lol:)

Link to post
Share on other sites

Synes ikke at det er så voldsom O.T. vel? Du hadde jo valget mellom båt og bil - så båten er fremdeles inn i bildet...... :confused:  ...og da er det T.

Lykke til!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Uffda, jeg om er i ferd med å kjøpe meg bil :confused:

Høres ut på dere som om det er en dårlig idè.......

Får vel prøve å dele bil og båtbudsjett sånn ca likt og se hvordan det går................

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Vel.... Synd dette med kjærringa..... Har vært der jeg også....

Du har gjort et riktig valg, selg bilen og hold på  båten. Selv kjøpte jeg båt etter jeg ble alene, riktig nok bare en liten, det ble en ny i vår, og jeg driver jaggu å bytter nå også.... Har foresten funnet en ny rederinne, og denne liker dette med båt.... hehehehehehe

Ny bil finner du på http://www.finn.no/finn/car/carselection1?...c=1095446682404 Finn bil er jo nesten det samme som Finn båt....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Da gjør du som meg,, kjøp deg en volvo 240 til ca 25 lapper, pass på rusten! Mange rare plasser de kan ruste. MEN finner du en som er ok så har du bil i MANGE år!

 

Min gamle 240 var i helga en tur til lego land,  FULLPAKKET. Lavt forbruk på en stor bil (0,8 på langtur) samt går som et uvær! (B200K maskin fra 85modellene). Holdt 110/120km/t med kassen i mange timer! ingen ulyd ingengtingen! Send gjerne i IM om du synest dette er noe for deg! så har jeg muligens noen råd. Brukte den foresten til og flytte en betong blomsterkasse(300kg minst) på jobben med her om kvelden. satte støfanger inntil og ga gass! flyttet hele "raben" med den! (tanks, traktor.. ja alt stemmer!)

 

Lykke til! :flag:

Link to post
Share on other sites

Prøv å finne en japse som er pent behandlet. Toyota, Mazda eller Nissan. Stort sett det eneste du trenger å se opp for er rust. Ta med deg en kjøleskapsmagnet og en papirbit(tynt papir) legg magneten inntil bilen med papiret mellom(for ikke å skade lakken). Der magneten ikke fester, er det sparkel.....

Ellers må du sjekke for lekkasje fra girkasse (oljen stinker...skikkelig), drivakselmansjetter og bremserør. Jeg er stadig i nærheten av denne type biler(rene tilfeldigheter) og skal gi beskjed om noe dukker opp.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi er visst mange i samme "båt"?

 

Da min første sjef forlot meg etter 10år for langt over 20 år siden, hadde jeg ikke båt. Men jeg beholdt bilen (-70 modell Opel Record)!

 

Nå har jeg både bil (fremdeles Opel, -93 mod 125Hp Sportiv, 0 - 100 på 9,6sec), rekkehusleilighet på 125m2, båt, skipshund og rederinne! (og alt betalt uten gjeld)

 

Og slik skal det fortsette!!

 

Lars H.

Som angrer litt på at han ikke dro til Sandspolleni høst"stormen" i kveld

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Synes ikke at det er så voldsom O.T. vel? Du hadde jo valget mellom båt og bil - så båten er fremdeles inn i bildet...... :drink:  ...og da er det T.

Lykke til!

Du har gjerne rett i det ...skal rette det nå. :drink:

 

Hmmm. Hva med motorsykkel da?

Har tenkt på det, men forrige gang jeg hadde tungsykkel så hadde jeg en nestenulykke i 220 km/t... bestemte meg da for at mc var ikke noe for meg!

 

Hvilken bil er du på jakt etter da...?

Tja en liten, litt nyere bil, har sett på Daihatsu Cuore, Daewoo Matiz... litt overkant av "min" pris men kanskje det dukker opp en...  

Har også lurt på 2seters varebil (diesel)

 

men uansett var det et godt valg du gjorde...

Mvh

Frank...med gammel bil,båt og ingen kjærring

Takker for det ! :wink:

 

Det mest logiske er å selge/leie ut kjerringa, og så kjøpe bedre båt...

Litt sent det nå, kanskje...men ikke dumt forslag! :lol:

 

Har foresten funnet en ny rederinne, og denne liker dette med båt.... hehehehehehe

FORTELL ! ! ! Hvor finner man flere sånne???

 

...kjøp deg en volvo 240 til ca 25 lapper, pass på rusten!

Det står da ikke SÅ dårlig til at jeg frivillig kjøper Volvo... :drink:

 

Her har du bilen for deg, både rask, stor og billig MB 240D med 244hk....!

Har sett på endel MB 190E til rundt 30K, men det er sørgelige greier...rustent og fælt stort sett :lol:

 

(og alt betalt uten gjeld)

Er det mulig??? :yesnod:

 

mvh

harBayliner

Link to post
Share on other sites

Finn deg en kjedelig, feilfri bil. Da kan du bruke energien på å finne ny admiral og ikke minst mekke på båten.

 

Hva med en kjip Hyundai eller noe sånt? Får vel en 95 modell ned mot 30 lapper og de skal visst ikke ha så mange feil. Chrysler Neon får du vel mot 40 lapper også.

 

Caddy eller tilsvarende drittbil med 2 seter gir jo plass til litt båtutstyr baki og.

Link to post
Share on other sites

Lars H. :(og alt betalt uten gjeld)

Er det mulig??? :seeya:

Yepp, med fornuftig bil, leilighet og båt, ikke overdrevent levesett går det bra. Og når en i tillegg har levt mange år, ikke har unger og mor og far har vandret og en har arvet dem, går det bra.

 

Lars H.

som ombestemte seg og ble hjemme i drittværet denne helgen

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her ser jeg egentlig ikke sammenhengen :flag:

Kjøper du en Neon til 40', så er vel sannsynligheten/faren stor for at du samtidig kjøper deg problemer og ergrelse for minst 100'

 

mvh

Poseidon

hehe

 

Blir ikke helt klok på Neon. Ville aldri kjøpt en selv men de virker da å gi mye for pengene? Samtidig har jeg lest noe NAF greier om at de hadde veldig lite feil? Men igjen har jeg hørt flere si det samme som Poseidon så gudene vet

:wink:

 

Hyundai Sonata gir jo litt sikkerhet og størrelse på bilen i forhold til mye annet og fåes jo ganske billig. Accent får du vel også billig og skal ha lite feil, men du bør vel ikke kjøre på et pinnsvin med noe sånt for da sliter du.

 

Hva med en gammel Legacy da?

4x4 er vel bra over Fanafjellet og på veiene rundt Lysekloster om vinteren. Bare pass på å finne en uten for mye rust.

 

(fornøyd Legacy eier selv)

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg vært i samme situasjon som harBayliner, ville jeg nok ha kjøpt en litt eldre Toyota. De rusler og går uten så og si noe problemer. For eksempel en gammel Toyota Corolla eller Toyota Camry vil du få for 30K.

Enig: Har man trang økonomi, er det alfa og omega å unngå store problemer og utlegg. Dette vet jeg alt om. Selv må jeg legge ut minst 10000 på bakhjulsopphenget på min fem år gamle Ford Focus.  :wink: Hvor skal de pengene komme fra  :flag: Neste gang blir det japansk!
Link to post
Share on other sites

Enig: Har man trang økonomi, er det alfa og omega å unngå store problemer og utlegg. Dette vet jeg alt om. Selv må jeg legge ut minst 10000 på bakhjulsopphenget på min fem år gamle Ford Focus.  :wink: Hvor skal de pengene komme fra  :flag: Neste gang blir det japansk!

:crazy: Tema er blitt noe OT så jeg skal forsøker å bringe det innenfor båt igjen http://www.nrk.no/underholdning/alltid_moro/4096605.html  :lol: forøvrig gikk det vel bra med bakhjulsopphenget her  :lol:
Link to post
Share on other sites

Føler med deg. Jeg har vært i nesten samme situasjon jeg også. Forskjellen var bare at jeg flyttet ut, og tok med meg både båt og bil! :lol: Bilen måtte jeg selge etterhvert, men båten har jeg ennå. Jeg gir ikke fra meg sjela mi frivillig, nei. Har jo mer eller mindre bygd/innredet den selv!

I ettertid har jeg fått ny samboer/nytt mannskap som stortrives på vannet. Aldri nei å få når jeg foreslår båttur. Så bare ta det med ro, det er sikkert håp for deg også.  :flag:   :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...