Jump to content

Selge bilen eller båten?


unknownuser

Recommended Posts

Hei Hebbe!

 

Når du likevel skal ha båten på lastebil, så tenk litt på følgende opplegg:

 

- Sjøsetting i nordenden av Dalslandsvassdraget i Sverige, f.eks. i Årjäng eller i Otteid (norsk side av innsjøen Stora Le)

- Putre rundt noen dager i fredelige og barnevennlig områder i innsjøene Stora Le, Foxen, Lelången og Västre Silen, før turen fortsetter sørover via Vänern og ned til Gøteborg for videre opplevelser på den svenske Västkusten

- Baugen vendes hjemover med opptaking ett eller annet sted i Oslofjorden

 

Her er mer info om Dalslands kanal: http://www.dalslandskanal.se/

 

Dette turopplegget vil gi en fin og myk overgang til saltvann for en "innlandsskipper"  :wink:, og en masse opplevelser for både små og store besetningsmedlemmer. Dersom dere setter av 4 uker, burde det også være tid nok til å få med seg det beste fra begge "verdener".

 

Lykke til med planleggingen!

 

     

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Enten selge båten eller selge bilen... :smash:

Da har banken sagt sitt og BÅTEN også lagt ut på Finn for salg... :nonod:

*grøss*

Og til nød erstattet av en småbåt, kommer drømmen om en CBC-båt bare til å være en vag erindring om forne dager.

 

"Det er ikke den som ikke får sin ungdomsdrøm oppfylt som er fattig, men den som ikke hadde noen drømmer i ungdommen." Adolf Nowaczynski

 

 

akkja, da er det bare å brette opp og jobbe videre...

 

mvh

haddeBayliner (pga ex`en...)

Link to post
Share on other sites

Fryktelig trist, men fatt mot, anledningen byr seg sikkert igjen på et eller annet tidspunkt.

 

Kanskje det kan (selv om du sikkert ikke føler det nå) være til det bedre å ha pause fra sjøliv, og holde på med andre ting en periode ? Det å ha båt, er altoppslukende interesse, kanskje du kan realisere "tidligere, men bortgjemte drømmer"?

 

Når slike ting skjer, så skjer det gjerne uforvarende. Det er mye her i livet man ikke kan planlegge. Jeg ønsker lykke til videre, håper det går godt, og at du fortsatt deler deltar på forumet her på samme måten som før.

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikkeno trøst , men renta går opp og kommer til gå enda mere opp ettervært . Og da blir det mange som må selge tipper jeg . Lånt en mill på lav rente , også stiger noen hakk da så blir avdraga harde .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Enten selge båten eller selge bilen... :smash:

 

Jeg valgte selvsagt det siste... :

En måte å betrakte spørsmålet på er at det ikke er forståelig: bil eller båt, hvorfor bil?

 

En annen måte å se på det hele;

 

Når jeg er i båten kan jeg alltid tenke på bilen - det går greit.

 

Når jeg er i bilen kan jeg tenke på båten - det gir abstinens.

Link to post
Share on other sites

Trist lesing dette. :nonod:

Håper ting faller på plass nå som båten blir solgt.

Etter en tid vil du sikkert få muligheten til båt igjen skal du se.

Ønsker deg lykke til videre, håper du fortsatt vil delta her på baatplassen.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Dette var sørgelig nytt. Men Worse har rett; det går over. Det er jo faktisk sånn at ingen følelser varer evig, hverken de dårlige eller de gode. Men det er kanskje tynn trøst når man står midt oppe i det. Man kan alltid begynne på noe nytt; gammel snekke og yngre dame kan fungere skikkelig bra! Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Dette var trist. Vi har jo fått med oss hele livsløpet fra VilHaBayliner, via HarBayliner, og nå HaddeBayliner. Men, som du skriver selv, det er nesten ikke annet å gjøre enn å brette opp og se fremover. Jeg er sikker på at før eller senere får du mulighet til å begynne å tenke på anskaffelse av båt igjen. Og når det dagen ankommer, da er jeg sikker på at et samlet baatplassen står klar til å hjelpe deg med å snoke opp aktuelle prosjekt.

Link to post
Share on other sites

Har en billig bil til deg :) Max 30.000. Send IM om det er interessant :)

 

Bedrittent dette med Xèr.... Min forenverende fru, mente at naboen var en hyggelig kar, bortsett for at han var FOR hyggelig.... :boxing: I dag er hun en X, mens jeg har møtt en båtgærn dame , hvilket har medført at jeg er blitt forfremmet til skipper på min nye sea Ray :) Den som ler sist ler best :sailing:

Redigert av Hansa666 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

Muligens dette er en "fattigmannstrøst",

men så lenge du har helsa i behold er det muligheter

fremover i tid.

Din egen helse er noe av det viktigste for et eget verdig liv.

Ikke ødelegg den ved å gå inn i selvmedlidenhet og depresjoner.

mvh

giver

Ps. Dette sagt av egen erfaring, og jeg er ikke psyko... etter eller annet.

Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker lykke til videre, håper det går godt, og at du fortsatt deler deltar på forumet her på samme måten som før.

Takker ! - er jo avhengig av BP... :yesnod:

 

Jeg så båten din på finn med den prisen så blir du vel

kvitt den kjapt ville jeg tro. men mist ikke motet det byr

seg sikkert mulighet til en annen båt snart.

Prisen burde være rimelig, gjelder bare å skille seg ut fra de "useriøse" Bayliner-selgerene som ikke oppgir totalpris for bruksklar båt i Norge :smash:

 

Føler med deg. Håpte du bare skulle bytte båt, når jeg såg annonsen på Finn tidligere i kveld.

Kjøper nok båt igjen...har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...236&pos=2&tot=4

 

Ønsker deg lykke til videre, håper du fortsatt vil delta her på baatplassen.

Takker!

 

Vi har jo fått med oss hele livsløpet fra VilHaBayliner, via HarBayliner, og nå HaddeBayliner.da er jeg sikker på at et samlet baatplassen står klar til å hjelpe deg med å snoke opp aktuelle prosjekt.

Bare jeg ikke må skifte nick til "harPlaskeladden" :lol:

 

mvh

haddeBayliner

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...