Jump to content

Selge bilen eller båten?


unknownuser

Recommended Posts

Da var "gamlebilen" solgt og ny enda eldre bil innkjøpt :drink:

Valget falt på en 95-modell Fiat Punto til 18K fra en eldre kar som har stelt fint med den :lol:

Da er økonomien i gjenge igjen.... og hva galt skal jeg finne på nå da? :lol:

 

mvh

harBayliner

De Fiat`ene er langt bedre enn sitt rykte. Har konvertert til småbil selv. Henter en VW Polo vario på tirsdagen. Noe dyrere; men langt billigere enn min forrige..

 

Suzuki - nick`et består

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

kjöp 'pinnebåt' ........... :drink:        du kommer gå med vinst, kommer knappt behöva jobba!  :wink:

Har hatt pinnebåt, og  A L D R I  M E R  :lol: :lol: :lol:

Skal heller være fokkeslask enn å bli pinnebåteier igjen :nonod:

(no hard feelings til andre pinnebåteiere som nok har laangt bedre tålmodighet enn jeg har)

 

mvh

harBayliner

Link to post
Share on other sites

Har hatt pinnebåt, og  A L D R I  M E R  :lol: :lol: :lol:

Skal heller være fokkeslask enn å bli pinnebåteier igjen :nonod:

(no hard feelings til andre pinnebåteiere som nok har laangt bedre tålmodighet enn jeg har)

 

mvh

harBayliner

du såg ikke den andre fördelen med pinnebåt....du slipper löpe!   :drink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Hmmm, jeg sa ikke jeg skulle bruke opp ALT på en gang... :lol: :lol: :lol:

Må jo fordele litt på annet gøy oxå...(så som å løpe etter kvinnfolk... :nono:)

mvh

harBayliner

 

Akkurat løpinga er ikke så dyrt. Det er verre med det som de vil ha forandret på av vaner,uvaner og ting i heimen :cool: Det er et sikkert tegn på at du bør løpe andre veien. :lol:

Link to post
Share on other sites

:lol: :lol: :lol:

 

Det har jeg også sagt til meg selv flere ganger.....MEN LÆRER MAN??????   NEI..........

 

mvh

 

Frank v.

Tiltredes! Brent barn lukter ille,men så glemmer en går jeg utifra? Nå har 20 år blitt rundet med samme Ørnhild her i heimen :eek: Takket være at jentungen tipset meg så slapp jeg å sove på sofaen med bikkja :headbang:

Link to post
Share on other sites

:eek::lol: :lol: :lol::yesnod: :yesnod:

Har lært nå... :headbang:

Lært ??? Akkurat det tviler jeg på... Har vært der du er nå, men lærer aldri.... hehehehehe

Men akkurat nå her jeg funnet ei som liker båt, og det har vart i 1 år... Neste sommerferie blir på sjø`n med skuta full av påtroppende kjærring og en masse unger...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

tilbakemelding: å selge bilen, og satse på en billigere / mindre bil, ser ut til å gå greit. Har konvertert fra 4x4, automat og 128 HK, til en ganske liten VW Polo stv, med 1,4 l motor og

60 . Kommer meg fra A til B med den å, og besparelsen er ikke minimal. Får med meg det meste, men når jeg setter på tilhengeren bør jeg nok ha bra med tid ( det trengte jeg ikke med Suki`en, hverken på sommer eller vinterføre.. :rolleyes: ; gikk unna så det ula det.. )

 

Men timesbetalinga ser ut til å bli grei...

 

Og i går spana jeg på en FORGUS 321, NOE må jo "tiloversblivne" midler brukes til..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

tilbakemelding: å selge bilen, og satse på en billigere / mindre bil, ser ut til å gå greit. Har konvertert fra 4x4, automat og 128 HK, til en ganske liten VW Polo stv, med 1,4 l motor og 60 . Kommer meg fra A til B med den å, og besparelsen er ikke minimal....

...hmmm.. en del år hadde jeg båtplass ved kaifronten hvor alle promenerte forbi. Mange båtsugne var å se, flere ganger utspant følgende historie seg når en kar ble stående en stund foran bauen til min Hallberg Rassy 312 mens jeg puslet med mitt.

 

..... mange båter inne i havna du!!!

Ja, syns du det?

.....ligger mange penger fortøyd her, båtene brukes lite..

Hvor ofte synes du båten bør brukes da???

.....typisk svar: hver femte dag, i alle fall....

Ja, hvor mange plasser er det ledig nå da? Jeg synes da minst hver femte står tom?

.....stille.....men han står der.. omsider: Det koster jo mye penger....

Jeg: Hva slags bil har du da???

....svaret ofte en mellomklassebil, volvo 240 (10 år siden).....

Ja du, sier jeg - jeg har hatt Polo i 20 år jeg!

Og forskjellen i kostnader mellom ditt og mitt bilhold for disse 20 årene står jeg ombord i, mens du står båtløs og syns båt er dyrt!!

..........

.......

.. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

tilbakemelding: å selge bilen, og satse på en billigere / mindre bil, ser ut til å gå greit. Har konvertert fra 4x4, automat og 128 HK, til en ganske liten VW Polo stv, med 1,4 l motor ....... Og i går spana jeg på en FORGUS 321, NOE må jo "tiloversblivne" midler brukes til..

Du, Suzuki - i og med ovennevnte konvertering så må du vel vurdere nikk-bytte også?  :rolleyes: Blir det "POLO 1,4" heretter, i steden for den vandte "Suzuki" ?? ......blir liksom ikke helt, samme snerten over nikket...... ;o)

 

Når det gjelder "spaningen" din så er du hermed advart! Sånt-noe ender som regel opp i " båtsjuke, de lux", med superoptimistisk overtrekk av alle tilgjengelige bankkonti, og en heller turbulent periode innenfor sektor << Husholdningsøkonomi>> !!  :yesnod:

Belive you me - jeg snakker av erfaring!  :eek:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Blir det "POLO 1,4" heretter, i steden for den vandte "Suzuki"


Neida, Nicket mitt blir som det er. Reine varemerket det vettu.. :rolleyes:

 

Når det gjelder "spaningen" din så er du hermed advart! Sånt-noe ender som regel opp i " båtsjuke, de lux", med superoptimistisk overtrekk av alle tilgjengelige bankkonti, og en heller turbulent periode innenfor sektor << Husholdningsøkonomi>> !!  :yesnod:

Belive you me - jeg snakker av erfaring!  :eek:

Hehe - at disse rundene med "spaning" ender opp dyre, er ikke noe nytt. Heldigvis er vi  TO i heimen som mener båten er vårt viktigste "aktivum". Og det hjelper bra...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Den har jeg ikke fått med meg.  :rolleyes:

Har liggi på finn i hele sommer, tror prisen har vært nede i 540 000 en stund. Så ble den brått satt ned til 450 000,- for en uke eller to siden, og ble da kjapt solgt. Tror ikke den hadde ny motor, men nytt dekk hadde den, samt diverse annet. Har navnet på selgeren, samme fornavn som megselv...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Heldigvis er vi  TO i heimen som mener båten er vårt viktigste "aktivum". Og det hjelper bra...

I allefall 3 som mener det samme, det handler om å leve livet vet du.... Det gode liv... Og for å gjøre det så gjør vi det som kreves, enten det er i en Bayliner, Seilbåt eller Snekke...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

I allefall 3 som mener det samme, det handler om å leve livet vet du.... Det gode liv... Og for å gjøre det så gjør vi det som kreves, enten det er i en Bayliner, Seilbåt eller Snekke...

Vi var 5 1/2 uke på tokt langs svenske kysten i sommer. Og dette frister så mye til gjentagelse, at planene for 2005 snart er ferdig lagt.. Og for oss er DETTE det gode liv, ikke en bil som taper seg i snitt 2000 kr pr mnd.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Og dette frister så mye til gjentagelse, at planene for 2005 snart er ferdig lagt..

Høres særs bra ut...

 

Hebbe er ikke bereist i sjøvann her "sørpå," kanskje ikke så rart når båten befinner seg i Mjøsa i det daglige. Leker veldig hardt med tanken om å ta Saga`n ned til fjorden i sommer, men hvor bør da ferden gå for en "nybegynner" når en kommer ut i munningen av Oslofjorden, retning Sørlandet ? eller Svenskekysten ? Kanskje en tur over til Danmark når en kommer litt nedover Svenskekysten ? Lurer rett og slett på hvor jeg bør reise, jeg har kommet så langt her i livet at jeg ikke trenger å finne opp hjulet på nytt, eller begi meg ut på en tur  jeg ikke mestrer, ømsker å ha det bra uten å måtte være i bevegelse hele tiden ?

Vel en Saga 27 har ikke all verdens marsjfart, men en 7-8 knop regner jeg med at jeg vil kunne holde i marsjfart.  Regner med at jeg har ca 4 uker til disposisjon når den tid kommer. Båten vil innen den tid være utstyrt med det en trenger av utstyr for å kunne ha det sånn noen unde behagelig for en ferie til sjøs.  

 

Hebbe, som kjører Toyota High-Ace 95 mod...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...