Teisten-Øyna Startet 29.August.2010 Del på Facebook Startet 29.August.2010 Hei. lurte på noe ang ångående marna mb10. Når det kommer lyd fra reverseringen når den ikke er inn koplet men ingen lyd når den er koplet inn. Er dette normalt? eller er det noe galt?. Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2010 Hei, er det ingen som kan hjelpe meg hadde trodd noen hadde greie på dette???? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Vribart , ms-gear , reduksjon? Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Selv uslitte tannhjul sitter ikke 100% tigth inntil hverandre, i tillegg til at alle bevegelige deler med littgrove tolleranser vil kunne bevege litt på seg. Når girkassa da går rundt uten å være innkoblet og uten noen form for belastning vil det derfor komme litt lyd som følge av dette. Når du da kobler inn girkassa vil da ulydene slutte ettersom girkassa jobber med motstand. Så lenge kassa di ikke lager ulyder når den er innkoblet har du ingen ting å frykte Hadde det vært motsatt ville det vært værre, jeg måtte overhale min girkasse som følge av dette. Men hvis du vil redusere disse ulydene i fristilling så anbefaler jeg deg å bytte olje. Det bør uansett gjøres på girkasser en gang i blandt. Pump ut den gamle oljen og hell på en god og tykk girolje (giroljen til Biltema er mer enn god nok). Mengden olje skal være slik at de roterende delene plasker nedi, med litt turtall vil dette smøre alle delene i kassa. Heller du oppi for mye vil kassa gå med mye motstand og du vil tape effekt på motoren. Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.