staffe Startet 29.August.2010 Del på Facebook Startet 29.August.2010 Hei Da har jeg endelig skaffet meg og begynt på noe jeg lenge har hatt lyst til, nyte forhåpentligvis fine sommerdager, og mulighet for å ta ei natt eller to i.. Var ikke planlagt at det skulle bli et slikt prosjekt, men desto mer moro om man får det til..? -eller..? Dette er min første båt, så da starter man på ting man ikke kan.. Moro å høre fra eller komme i kontakt med andre med samme interesser, og råd og tips er vel ikke så dumt å ta med seg her. .? :) https://baatplassen.no/fileupload/fileupload.php?img=190720101336.jpg https://baatplassen.no/fileupload/fileupload.php?img=190720101329.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 Får ikke opp bildene; du bruker feil link. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
staffe Svart 30.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2010 (redigert) Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får inn bildene her? Når jeg trykker på linken kommer jeg inn på bildene, men ser jo andre har bildene på forum siden her? :) -tester igjen under her, men.. https://baatplassen.no/img=190720101329.jpg Redigert 30.August.2010 av staffe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
staffe Svart 30.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2010 (redigert) Prøver igjen med bilde, har forminsket bilde om det skulle ha noe å si.. Prøvde i tillegg fjerne deler av teksten i linken, "file upload.. Redigert 30.August.2010 av staffe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Du må lime den tektsten inn på '' Sett inn bilde'' Vedsidna Smilefjetes når du skal skrive en melding. Sitér dette innlegget Link to post
staffe Svart 30.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2010 Ja så langt gjør jeg det kanskje riktig, ? :) limer inn på den lille firkanten det står sett inn bilde.. men kommer enten ugyldig adresse, fjernet da deler av teksten, da kom ikke det, men da kom bare bildet som lite kryss, ikke som link.. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Vis du vil, så kan du sende meg bildene, så skal e legge de inn.. Vis ikkje, Last opp bilde - Velg fil - Last opp - Så kommer det en tekst under, (https://baatplassen.no/bildearkiv/XXXXXXXXXX) Den skal du skrive inn på ''Sett inn Bilde'' Sitér dette innlegget Link to post
staffe Svart 30.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2010 Ja takker for det, men hadde vært greit å fått det til for evt flere bilder ? :) Irriterende at det ikke går å slette her å, så slipper det å bli så mye tull her :) Men limer inn den teksten oppe etter jeg har lastet opp bildene, prøver igjen, se om det finnes andre tekster, eller måter først.. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Samma skuta som svigers hadde. han hadde 50hk mercury 4 sylindra på sin, fra 67 :) Fin båt :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
staffe Svart 30.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2010 Man lærer noe nytt hele tiden, ser ut til at bildeslitet mitt ordner seg, oppussing av båt er nytt, så da prøver vi. . Båten ble kjøpt nedskrudd, pusset og grovsparklet.. fristende å prøve tenkte jeg.. :) Sitér dette innlegget Link to post
staffe Svart 2.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2010 Etter noe vurdering om jeg skulle, skulle ikke, rev jeg ut veggen til cabinen, og holder på å lage nytt, i garasjen er det ikke plass til bil om dagen, den er omgjort til snekkerverksted, greit å gjøre noe da regnet virkelig har flyttet inn over østlandet i sommer.. De soldagene vi har blitt spandert har jeg prøvd å bruke til sliping, sparkling, vasking, og lakking. Sånn ble det da etter 3 lag top coat, offwhite.. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.September.2010 Del på Facebook Svart 2.September.2010 Kjenner du noe til disse båtene? Finnes ikke så mange av dem i Norge. Hadde selv en Teal 23 fot med innenbordsmotor for noen år siden. Prøvde å spore opp produsent men fant ut at de la ned produksjonen på tidlig 80 tall. Broadfield het produsenten og holdt til i England. Jeg ble fortalt at dette er båter som er produsert for de Engelske kanaler. De er kanskje litt tynne i skroget. På min var overbygget litt lite stivt sideveis, beveget seg litt sideveis i stor sjø. Kan kanskje være greit å ha i bakhuet når du støper inn nye vegger. Lag det så stivt som mulig Her et bilde av min gamle Teal Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
staffe Svart 2.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2010 Hei Nei jeg vet desverre ikke mye om disse, prøvde når jeg hentet min for en måned siden nå og google litt, for moro skyld, ble ikke så veldig mye klokere, men kunne virke som de ble designet og bygget av en familie i england for deretter og bli solgt videre til flere båtbyggere? -bygget fra sent 60 til midt på -80 da? -så noe fra 1985. -usikker selv på seriøsiteten i det lille jeg fant. Leste noe om at de var gode sjøbåter da.. Min skal vistnok være fra 1970. Hmm.. Ja gjøre den så stiv som mulig.. -tenkte jo feste veggen med glassfiber og polyester langs skroget, som det var gjort fra før, men dog ikke like langt inn på veggen, kan jo kanskje stive den litt ekstra innvendig på tvers over døra..? -dette er jo da et helt annet overbygg, men.. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.September.2010 Del på Facebook Svart 2.September.2010 Tror faktisk ikke det er så helt ulikt det overbygget. På min var overbygget todelt hadde jeg tatt av toppen vil den sett ut omtrent som din. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
staffe Svart 2.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2010 Ja skjønner, setter pris på innspill, jeg mente egentlig bare at mitt er lavere, om det kan ha noe å si, og lengden på det og båten? -jeg har ikke peiling. :) Overbygget er støpt fast, tydeligvis originalt, ingen synlig skjøt innvendig, er vel umulig å si noe på stivheten som den står nå..? Har vært noen "nysgjerrige" å sett på den og mente den virker som en "stabil" båt, også pga halvplan, men.. -gjenstår vel å se. :) Noen tips om motorstørrelse til denne? -fulgte med en 30hk johnson fra -85, noe jeg tror kan bli litt lite, 50-60 har jeg tenkt på, eller? -greit å ha litt å gå på. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.September.2010 Del på Facebook Svart 2.September.2010 (redigert) Tror også 30 HK er lite bør nok opp i 60 HK, står litt erfaringer om motorstørrelse på Teal 18 her: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/4141-teal/page__view__findpost__p__128127 Redigert 2.September.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
staffe Svart 8.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2010 Et par bilder i farten fra garasjen og litt av det som skjer der. . Laget nye vegger av x-finer, dynket med blanding terpentin/bernarolje(?), beiset og lakket 3 strøk. Sitér dette innlegget Link to post
staffe Svart 11.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2010 Noen som skal kvitte seg med en 50-70 hesters motor, og evt trenger en 30? Ingen stress, men motorstørrelsen skal opp ettervært.. Legger til et par bilder til, ting går ikke fort, men går da framover.. :) Fått laget ferdig et bord: Og satt inn ruter og nye pakninger, greit å bynne å få det tett: Sitér dette innlegget Link to post
staffe Svart 11.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2010 Noen som har synspunkter/tips om vinduspussere jeg kan/burde montere på denne, må jo enten montere den under vinduet foran i cabinen, noe som kanskje kan bli litt tungvint når man skal se ut, eller må jeg vel montere den på taket over cabinen foran vindskjermen? -må jo da evt ha noe med vinkel på armen feks? -borre i glass er ikke ønskelig.. :) Sitér dette innlegget Link to post
staffe Svart 11.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2010 Ingen som vet om passende pussermotorer? Ser jo at "noen" er innom her, men ingen sier noe? -kjedelig tråd? :) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 11.September.2010 Del på Facebook Svart 11.September.2010 http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/Vindusvisker/Viskermotor/' Vet ikkje noe om kvaliteten til de, men sikkert brukbare Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 11.September.2010 Del på Facebook Svart 11.September.2010 Jeg kjøpte motorer på Jula, funker kjempefint. kjøpte armer og blader på Bitema, men de bladene var skikkelig rompe. Kan jo hende jeg var uheldig med de. men motorene var bra :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
staffe Svart 12.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2010 Hei, takker for svar. Jeg var med i en båt en gang hvor det var montert de billigere utgavene fra Biltema, ikke de det er linket til her, de stoppet å virke mitt i regnværet, kan jo vært tilfeldig, de var ikke nye da.. Utenom det lurer jeg på det med "vinkel" på pusseren. Må som sagt montere på/fra taket, foran vindskjerm, armen må da vinkles fra taket og opp på glasset? Har dette med motorene å gjøre, eller er det armen som kjøpes som bestemmer dette? Klarte ikke lese meg til dette i bl.a denne annonsen med flere. . Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 (redigert) Hei, hvor skal du viskerene, skal du ha disse på vindu inne i kabin Har du vindskjern til å sette oppå kabin taket? Jeg ville satt styreposisjonen her og ikke inne i kabinen. Redigert 12.September.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
staffe Svart 12.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2010 (redigert) Hei Ja mulig jeg er på bærtur og tenker helt feil? -men jeg vil jo helst unngå å ha viskeren på cabinvinduet, men oppe på taket hvor jeg har vindskjerm ja, men usikker på hvordan det fungerer med vinkel på pusseren, siden jeg ikke kan/vil borre i vindskjermen, men heller feste den over/under taket nede ved vindskjermen, hadde jo ikke lagt ut bilde av det, skal prøve legge et med her.. :) Motoren vil jo evt da komme inne i taket i cabinen,(?) men det tenkte jeg prøve løse med å "senke taket" noen cm..? Redigert 12.September.2010 av staffe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.