thomassv Startet 11.September.2010 Link til dette innlegget Startet 11.September.2010 Hei. Fra før har jeg en Simrad wp30 autopilot og et IS15 Multi instrument som mottar data fra en Techmarine kartplotter / gps med 2 nmea kanaler ut. Nå har jeg kjøpt meg en RS87 vhf fra simrad som trenger posisjonsdata fra Techmarine'en i forbidelse med DCS funksjonen. Jeg lurer derfor på om det er mulig å koble på et ekstra par med ledninger fra f.eks. nmea ingangen på mulitinstrumentet til nmea ingangen på vhf'en? Det er mulig at jeg er i overkant opptimistisk / naiv her, men man vet aldrig........ mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Det går bra, men ikke med seriekopling, det må være en parallell kopling. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
thomassv Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 FLott - takk for hurtig svar! Sitér dette innlegget Link to post
Biscaya Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Normalt skal det være greit å koble i hvert fall 3 "listeners" til en "talker". Den kan gå med flere, men etter hvert vil du belaste utgangen på en "talker" så mye at den ikke klarer å holde holde seg innefor spec. Her er en forklaring på NMEA 0183 kablinger Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.