Jump to content

Hvordan båt har du?


Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Det har hopet seg litt opp med båter her;O)

 

Princess 45 ( den eier jeg i sammen med min far og bror)

Grand rib 330 (30hk)

Nordkapp 760 noblesse med 250hk

Windjet med to stk seadoo vannskutere (eier den sammen med min bror)

king rib (11 fot) til min datter. (15hk)

Liten seile båt. ca 12 fot (husker ikke navn)

Og en with jeg ikke bruker for tiden..

 

Så det hender det er litt styr med vår pussen :giggle:

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Nå sitter jeg igjen med en Solco Selboy 13fot, med en Evinrude 55hk 2T, hengenes bak på akterspeilet.

Ombygget med 2stoler og benk på langs bak hver stol.

Bensintanken er støpt inn under dekk forann med utvendig bensinpåfylling, vindskjermen blir byttet ut med "nye" skråruter for å få litt mer sportslig utseende.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Nå har det gått endel slike tråder oppigjennom årene så hvis jeg har lagt ut i denne tråden før så får dere bære over med meg.

Jeg har en Fjord 38 Fly Ac og en Polar 20

 

pa040198.jpg

fjord38borsa1.jpg

 

2x 175HK Perkins og et aggregat på 5,8 kW

 

 

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Denne pusser jeg opp nå:

IMAG0319.jpg

 

Snart ferdig, så håper å få prøvd den etter hvert. Tror det er en selvbyggerjolle fra 1970-tallet. Hadde åtte hull i seg etter en sommer i "rennesteinen". Deretter lå den et par år på land i en grushaug bak et verksted før jeg kjøpte den for 350 kroner. Masse arbeid, men masse moro og! Den er for øvrig 10 fot og skal få kledd på seg en 1973 Evinrude 6 hk når (les: om) jeg får fikset den ferdig (ble jaggu et restaureringsprosjekt av den og...).

 

Denne bruker jeg når været er noenlunde pent:

048-1.jpg

 

Den heter Flåtsund og er 15 fot lang. Grei liten sak jeg har pusset opp ganske kraftig siden jeg kjøpte den usett på Finn.no for 10 år siden. Det sitter for øvrig en 1982 Evinrude 50 hk på hekken, sammen med en 2005 Yamaha 4 hk 4-takter som fungerer som dorgemotor. Bruken er mest fiske på Mjøsa.

 

Min neste båt har jeg ikke kjøpt enda, men har lyst på en Beneteau Antares 580. :smiley:

Link to post
Share on other sites

40 Fots Skøyte fra Tomrefjord.

Bygd 1902 og ombygd 6 ganger over en del år. Tatt ut av fiske i 1995.

Nyter nå sine pensjons dager i Ølensvåg som lystbåt/hytte på sjøen.

Restaurering Prosjekt :)

 

Motor: BMC 6/98 (Leyland 345) 120 HK

Nogva hydraulisk gir og vrdbart propellanlegg.

dscf1712.jpg

1714.jpg

Link to post
Share on other sites

Har en Fjord 1001CB. Hentet hjem til Nøtterøy fra Stavanger høsten 2011. 2x 41 A motorer på 290 drev.

Alle hevder at de har den største xx fot båten, men jeg kan med rette hevde at dette er en SVÆR 33 foting.

Har sett nyere 36 fotinger som er mindre. Båten har et utseende som bare eier kan elske ;-) ser barsk ut fra enkelte vinkler, og som en designtabbe fra andre vinkler.

Moro med en sjelden båt, har til gode å se et søsterskip på vannet..

Er superfornøyd med den gamle damen ;-)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...