Jump to content

Prosjekt: Hydrolift t-20 bygges om til skjærgårdsjeep og diesel


TurboTryne

Recommended Posts

 

Har også et nosecone sett som jeg planlegger å montere om jeg får vannet til å treffe riktig på drevet.

da kan jeg også kjøre med cleaver propeller... vi får se  :yesnod:

Må du ha nosecone for å bruke cleaver, og må du ikke opp i større fart enn denne motoren vil gi for å få utbytte av nosecome? 

 

 

(Men det ligger kanskje i kortene at det kan skje oppgraderinger på motorfronten senere..?  :cheers: ) 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

neida, må ikke ha Nosecone for å kjøre i overflaten. Men da får en jo flyttet vanninntaket lengre ned på gearhuset.

 

Målet fartsmessig håper jeg blir i overkant av 40 knuter, men da med en passende propell, mulig bygge litt om på setbackstepet osv... det kommer ikke til å gå 40 med den 19" alupropellen som står på nå.. :smash:

 

Vist dette slår ann er det godt mulig jeg beholder motoren .. Men kommer det noe større med like lav vekt rekende forbi såååå..... :clap:

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

balansemessig er det nok greit, får jo også ok lavt CG, eneste bekymringen min er mangel på power, men når målet bare er 40 er det jo ok.

 

vekt og kjøreegenskaper tror jeg ikke kommer til å få noen problemer, strengtatt blir jo dette som å ha litt mye fuel bak i R-20, og litt vann i trimtanken forran.

Link to post
Share on other sites

Stolene og benken prøvemonteres..... disse skal monteres på en alu-skinne, tvers over brønnen slik all dørkplass blir fri og stolene kan justeres fram og tilbake...

 

på bildet viser og at begge sidene blir selvlensende og midten blir ikke selvlensede. Det er en 10cm kant rundt brønnen. Over stolene skal det lages en presenning som skal kneppes nedpå denne kanten...

 

 

f206.jpg

 

 

framifrå...

 

f20_1.jpg

Redigert av TurboTryne (see edit history)

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

vannet fra brønnen går ned i motorommet.. der er det elektrisk pumpe..

 

 

Motorlokket er laget og prøvemontert.. begynner å ta form

 

f202.jpg

 

f203.jpg

 

 

Sparkling sparkling sparkling...

 

10 000timer med sparkling.. så lakkering, det er jo gøy..

 

Alt er sprøytet med PPG lakk og grunning...

 

montering_4.jpg

 

 

lakkert1.jpg

Redigert av TurboTryne (see edit history)

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

Dette ser jo BÆRRE LÆKKERT ut :smiley:

Men er rattet veldig høyt i forhold til styrestolene... ? eller ser det bare slik ut på bildene?

Liker disse skrogene,og jeg får mer og mer lyst på en hydrolift.... men da med et lite hus :smiley:

(som vel ikke finnes)

 

Og hvorfor det åpne hullet i motorromsluka?

Mvh Beertrip

Redigert av beertrip (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og hvorfor det åpne hullet i motorromsluka?

hvis du set på et av bildene over så ser du en scoop i rå glassfiber - antar den venter på sliping/lakkering og at turbotryne ikke hadde tid å vente på det før utsetting...? 

 

Gleder meg til å høre resultat på fart/vektfordeling osv  :cheers:

 

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Det er sant det med scoopet.. greide ikke vente lengre førsjøsetting..

Scoopet er egentlig en førhøyelse for eksosbendet. det er også et luftintak til motor.

 

Startet motoren i gear for det første.. gikk rett i stroppen..

 

Så røyk en oljeslange... masse gris.. ingen oljetrykk..

 

Så datt wastegate staget av å fikk derfor ikke turbotrykk... luffet rundt i 2000rpm

 

Mulig jeg kommer til å kjøpe et mindre ratt men høyden er jeg fornøyd med.. godt å kjøre med...

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

høres kjent ut - man er bare såå gira på å få satt ut og prøvekjørt. Og så kommer Murphy's lov inn med full tyngde med alle småtingene man har glemt/oversett/utsatt :)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...