andk Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 har du fått fart på den nå? skikkelig ferdig bilder ute å går? Imponerende arbeid du har gjort her. Sitér dette innlegget Link to post
tøff-tøff Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 et praktisk spørsmål. når du støyper med matter blir overflaten ujevn, sparkler du da over alle ujevnheter fra mattene eller pusser du støypen ned til og bli rimelig glatt før du sparkler? for å få en helt glatt overflate, hvis du skjønner. sparkle, pusse jobb tar jo syykt lang tid! Sitér dette innlegget Link to post
TurboTryne Svart 22.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 tøff-tøff: Det mest praktiske er å laminere på begge sider om det er et hull det er snakk om.. Om det er en hel flate er det praktisk å legge noen lag 300g ekstra å rive over med en vinkelsliper, bruk rettholt. va det svar på spørsmål? Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
zoltan Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Any news?? Sitér dette innlegget Link to post
TurboTryne Svart 8.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 (redigert) Jada.. da fikk jeg tak i min brors bilder av test dagen +++ Redigert 8.Oktober.2010 av TurboTryne (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
TurboTryne Svart 8.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 (redigert) Redigert 8.Oktober.2010 av TurboTryne (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
TurboTryne Svart 8.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 hm.. bildene vises ikke.. vet ikke helt hvorfor... Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 Flott båt, du må bruke "sett inn bilde" istedet for "sett inn link" knappen. Sitér dette innlegget Link to post
TurboTryne Svart 8.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 flott.. takk skal du ha Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
bukt Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 (redigert) Drevet. vil selfølgelig ikke ha mer drev i vannet en høyst nødvendig.. fart fart... Har også et nosecone sett som jeg planlegger å montere om jeg får vannet til å treffe riktig på drevet. da kan jeg også kjøre med cleaver propeller... vi får se Hei fett prosjekt du har der, resultatet ser knallbra ut, gøy å få sett toppfarten tilslutt. Jeg har og bygget om fra utenbord til innebords tidligere, skal du bruke kleaver og få noe effekt ut av denne "må" du ha aksel i høyde med laveste punkt på båten for å få mest effekt ut. Jeg hadde mitt drev 7.5 cm høyere enn laveste punkt med kav platen . kjørte med kleaver noen ganger men gikk dårligere og bruket mye mer tid på planingsterskel enn ved annen stålprop. Tror nok ditt drev og er altfor lavt til å kunne benytte kleaver for best reultat... Ang nosecone så ble jeg fortalt på speedwake.com av proffe powerboat båtbyggere der at noseconen kun hadde effekt i mer fart ved fart over 50knop, under dette kunne den faktisk bremse da den torpedoformen på et vanligt drev ga bedre flyt i lavere fart. Hvorfor vet jeg ikke men de mente at det kunne sammenlignes med en ubåt som hadde mer denne formen som ga mest fart i lavere hastighet enn et spissere objekt... Men kjøper du et kit bra bobs machine er det jo bare å sette dette på og se om du greier noe mer enn uten. ødelegger jo ikke drevet noe spes av det som ikke kan reparers etterpå hvis dårligere resultat. lykke til Redigert 9.Oktober.2010 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TurboTryne Svart 9.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 takk for det! Denne båten har et setbackstep, så plasering av drevet var vanskelig.. Jeg fant vel egentlig ut at jeg plaserte det for langt ned da hele flapsen er under og kjøre-egenskapene er der etter. Så stepet skal bygges inn så vannet treffer drevet litt mer på rett plass.. Toppfart er bare målt en gang og ikke på topp turtall,.. første testur, 36knop med 2 personer. 19x14 1\4 orginal alu propp.. Ellers fungerer propell og motor kjempefint, hiver lett i plan med 4 voksene.. overaskende Mye trøkk i 1,7dti.. Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
TurboTryne Svart 23.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2013 Løfter opp denne gamle tråden, håper det er greit. Båten er etter ombygging blitt veldig lite brukt, litt pga familiesituasjon og litt pga at det gikk litt sent med Dieselen. LIgger vel rett under 40knop med full pupp, og det tåler jo ikke dieselen over lengre tid... Nå vurderer jeg å sette inn en Mercruiser 4,3L EFI eller MPI , får da rundt 210hk og 80kg ekstra. Ellers blir det fram med motorsagen (igjen) å bygge om til outboard. Noen som har erfaringer med 4,3L i en lignende båt? Ligger masse bilder av Hydrolift prosjektet her http://www.facebook.com/sveinmartens/photos_albums om noen skulle være inntresert i spisse båter. Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
glalaks Svart 23.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2013 tøff båt!:) er det ikke mulig med en v8 da? det hadde vært enda mere riktig;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
TurboTryne Svart 23.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2013 Det hadde vert gøy.. Men det blir nok for tungt. Diesel pakken som står i nå veier 300kg... Det er jo mer en båten er laget for i utgangspunktet. Har nå fått tegninger på 4,3l og det ser ut som den vil passe oppi uten noe særlig ombygging. Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
Teerex Svart 23.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2013 for "kun" 200.000 får du den perfekte dieselmotoren til hydroliften ;-) http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=40497494 den kan jo også chippes til ca 180 hk. Noe rimeligere løsning.. da den tas inn som 40 hk ;-) http://www.kdtrading.no/tradingshop/marine-motor-p-186.html Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TurboTryne Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 takk for fine linker.. kan drømme litt om de... men budsjettet er desverre ikke allverden, har akkurat kjøpt nytt hus og en Hydrolift t-20 til så midlene må fordeles Er superfornøyd med 1,7dti egentlig... mangler bare litt ekstra puff, og mulighente til å tyne den litt hardere. Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
Teerex Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 (redigert) ja men den 1,7'en liker nok ikke å tynes noe særlig. det har jo vært en del havari på dem, og det er vel heller ingen mulighet for chiptuning. klart en V6 bensin gir bra fart og er relativt rimelig i innkjøp, men noe kortere rekkevidde kanskje. det er vel ikke allverdens tankkapasitet. og diesel er vel litt sikrere. den hadde vel glatt passert 50 knop med 190 hk diesel ? ;-) Redigert 24.Mars.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TurboTryne Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Ja... Hadde vel siktet litt høyere en 50. Joda. HAr 70l fast tank. Ikke allverden... Men det blir ikke de lange turene heller. Er jo en fiskebåt ;-) brannfaren har jeg tenkt endel på. Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
DieselDahl Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Løfter opp denne gamle tråden, håper det er greit. Båten er etter ombygging blitt veldig lite brukt, litt pga familiesituasjon og litt pga at det gikk litt sent med Dieselen. LIgger vel rett under 40knop med full pupp, og det tåler jo ikke dieselen over lengre tid... Nå vurderer jeg å sette inn en Mercruiser 4,3L EFI eller MPI , får da rundt 210hk og 80kg ekstra. Ellers blir det fram med motorsagen (igjen) å bygge om til outboard. Noen som har erfaringer med 4,3L i en lignende båt? Ligger masse bilder av Hydrolift prosjektet her http://www.facebook.com/sveinmartens/photos_albums om noen skulle være inntresert i spisse båter. Hydrolift F-23 ble for det meste levert med denne motoren og hadde en toppfart på 48-49 knop. Har selv to sånne i kjelleren på Windyen min. Den veier 4,5 tonn og er relativt kvikk med disse motorene. Forbruket ved samme fart er ca. 30% flere liter per mil enn med diesel forutsatt at du ikke har spaken helt framme. Når du skal kjøpe en sånn motor så pass på at det er en Vortec-motor. Om det er forgasser eller EFI skiller ikke så mye, men en forgasser må justeres, noe du ikke har mulighet til uten spesialutstyr til EFI'n. Det er veldig enkelt, du finner instruksjon på youtube. Motorene er slitesterke og svært billige både i innkjøp og deler. Service er meget enkelt, her er det ingen registerreim, ventiljustering eller annet pell. Kun plugger (longlife) olje og -filter, bensinfilter og impeller. Sitér dette innlegget Link to post
TurboTryne Svart 1.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Tusen takk for fornuftig svar! Det er vel en stor forskjell på forbruket på efi og forgassermotoren? Vist det er noen på jakt etter liten diesel motor så bare gi en lyd Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
TurboTryne Svart 1.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Tusen takk for fornuftig svar! Det er vel en stor forskjell på forbruket på efi og forgassermotoren? Vist det er noen på jakt etter liten diesel motor så bare gi en lyd Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.