Ficher Startet 21.September.2010 Del på Facebook Startet 21.September.2010 (redigert) Noen sier...... * Fersk makrell/torsk/sild * Råtten makrell/torsk/sild * Kattemat * Døde høner * Svamp med råtten fiskelukt * m.m ................ Hva erfaringer har dere ? Redigert 21.September.2010 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Tunfisk på boks, aldri fått hummer men på krabbe funker det. Kakk noen hull i boksen og den kan brukes flere ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Nettopp vert ute i havna i dag... der skjæres nå frossen makrell opp i passende "doser", som da tydeligvis skal ligge å godgjøre seg de neste fjorten dager, for så å lokke hummeren i teinene. Dette er pensjonerte "fiskere", så jeg går utifra at de vet hva som er brukbart agn. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Jeg fisker krabber - ogbruker agn i følgende rekkefølge alt etter hva som finnes i frysen: Livretten til krabbe er pale ( småsei) Ellers bruker jeg fiskeavskjær etter filetering - det skaper massse "fiskelukt i sjøen" men - ferskt agn for krabbe - utgått på dato agn for hummer. har sogar fått krabbe på prior sine kyllingpølser . Krabben spiser alt som den klrarer å få tak i . Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 21.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2010 men - ferskt agn for krabbe - utgått på dato agn for hummer. Kjenner mange som har fått hummer på ferskt agn også ( sei /torsk) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Selvfølgelig får man hummer også på ferkst agn, men også mye krabbe,og det var man ikke interessert i. Gamlekara brukte kun lett saltet vårsild til hummeragn, det var om å gjør å holde krabben borte. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Noen sier svigermor, men det er vel ikke lov? Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Kjenner mange som har fått hummer på ferskt agn også ( sei /torsk) Fikk vel 15 stk hummer i sommer, når jeg "drev" krabben, det var på fersk sei. Som hummer agn brukes makrell som ligger i salt, og det er vel ikke lenge før hummer sesongen starter Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Mix Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 (redigert) Noen sier svigermor, men det er vel ikke lov? Prøv. Redigert 21.September.2010 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Noen sier svigermor, men det er vel ikke lov? Svigermor er vel så sur og seig at ingenting går på Men svigermor ble vel overkjørt av nissen, så hun er vel gåen alerede Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Tom Rør Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 brosmehoder,kveitehoder,blåkveitehoder,ferskt for krabben...spesialsaltet og surnet for hummeren, men den oppskrifta sitter langt inne..dessverre... Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Prøvde hundemat på boks, kostet ikke mer en ca 5.- pr boks. Kakket noen småhull og dro opp etter 2 dager. Forventningene var høy da teinene kom over rekka. Joda, krabbe va det men forferdelig kor den gjødde......! Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Bruker ferskt agn til Krabben,og surt agn til hummer. Kjører en stavmixer ned i gørra og fyller det i løksekker. Kan også bruke vedsekker av plast. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 22.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2010 Nettopp vert ute i havna i dag... der skjæres nå frossen makrell opp i passende "doser", som da tydeligvis skal ligge å godgjøre seg de neste fjorten dager, for så å lokke hummeren i teinene. Dette er pensjonerte "fiskere", så jeg går utifra at de vet hva som er brukbart agn. Brukes mye sur makrell her på vestlandet, men på sørlandet brukes mye sur/råten sild......noen god forklaring på dette ?? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 22.September.2010 Del på Facebook Svart 22.September.2010 mer sild på sørlandet? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 22.September.2010 Del på Facebook Svart 22.September.2010 Kan også bruke vedsekker av plast. Blir ikke disse i største laget ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Smiley Svart 22.September.2010 Del på Facebook Svart 22.September.2010 Jeg har hatt både krabbe- og hummerlykke med gamle halvråtne rester etter grillmiddag. Kotelettbein o.l. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
terron Svart 22.September.2010 Del på Facebook Svart 22.September.2010 Min bestefar brukte bestandig nakkekoteletter fra gris når han satte hummerteiner - men mulig hummeren (eller ekorn som vi sier her omrkring.....) hadde annen smak på 60-tallet?? Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 22.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2010 Min bestefar brukte bestandig nakkekoteletter fra gris når han satte hummerteiner - Se her ja, nakkekoteletter ( ferske eller sure ? ) Har også hørt at kyllingburgere blir brukt ( med stor fangst) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.September.2010 Del på Facebook Svart 22.September.2010 Det er mulig at jeg i mitt nært forestående "fremtidige" liv kommer til å fange både krabbe og hummer i teiner. Hva er den "vesentlige" forskjellen på krabbe-agn og hummer-agn? Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 24.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2010 Hva er den "vesentlige" forskjellen på krabbe-agn og hummer-agn? Krabbe = spiser nesten alt i sjøen ( ikke sur makrell) Hummer = Sur makrell/sild - nakkekoteletter - kyllingburgere- høner - skarv- m.m Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 24.September.2010 Del på Facebook Svart 24.September.2010 (redigert) Nå er min bestefar for flere år siden reist til de evige garnplasser. Men litt forsepørsler rundt om har gitt meg info om at han lot nakkekotelettene ligge noen dager "ute på plenen" før de ble brukt som agn. Forøvrig så er det flere som hevder at det aller beste agnet til hummer er berggylte som har ligget i solsteiken på et svaberg noen dager............. Som en kuriositet kan jo nevnes at "halvråtten abbor" er et suverent agn til ferskvannskreps - skal forøvrig prøve dette også til hummeren om noen dager (da fryseren er full av 1000-brødre). Redigert 24.September.2010 av terron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 24.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2010 7 dager til Hummerfiske her på vestlandet . Sur makrell/sild - nakkekoteletter - kyllingburgere- høner - skarv- sel ............ Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 24.September.2010 Del på Facebook Svart 24.September.2010 (redigert) Nei da Jawik,lager til passlige porsjoner,knyt rundt og kutt en "pose" av og heng opp i teinen. Har en del bergjylte som skal i teinene når Hummeren er lovlig å ta.Den er SUR !! Krabben er finspist men Hummer er "ådseldyr" Redigert 24.September.2010 av kokkfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.