camo Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Tur detta må vera på hardbakka i solund , lenge sida vi var innom der, ser ut som det blitt fleir brygger ? Link to post
Frøken Fryd Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 (redigert) Hardbakke tenkte jeg også på, men en uvant vinkel bildet er tatt fra for oss båtfolk. Denne er egentlig altfor enkel, hva ser vi her? Redigert 15.August.2009 av Frøken Fryd (see edit history) Link to post
Vanisian Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Deler av Sotrabrua. Link to post
o.b.lix Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 ser ut som det blitt fleir brygger ? yessda, lagt ut flere brygger i starten av juli. Med strøm og vann på bryggene. Link to post
Dreamer Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Hardbakke var riktig svar. Men hvor er dette? Link to post
Frøken Fryd Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 (redigert) Brandasund, bruker du å gå på innsiden av broen Dreamer? Hvor er dette da og hvorfor går man forbi her? Redigert 15.August.2009 av Frøken Fryd (see edit history) Link to post
Dreamer Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Brandasund er riktig. Jeg har aldri gått på innsiden av brokarene, så det kan ikke ha vært meg. Men jeg ser at båten ligner .. Link to post
Dreamer Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Brandasund, bruker du å gå på innsiden av broen Dreamer? Hvor er dette da og hvorfor går man forbi her? Dette ble for vanskelig, Frøken Fryd. Du må nok ut med løsningen! Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Det er i skjærgården, og man går forbi fordi det er for bratt å legge til Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Frøken Fryd Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Hehe, ja en vil ikke legge til her, det er helt sikkert. Men jeg kan røpe at mange båter (inkludert min) er tvunget ut her grunnet en mindre bro... Link to post
Dreamer Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Det ligner på landskapet ute ved Golten. Link to post
Audun V Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Hehehe. måtte le litt når jeg såg på bildet av hardbakke. Båten i forgrunnen er min båt, den som ligger for seg selv. Bildet er tatt i begynnelsen av Juli tipper jeg Link to post
o.b.lix Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Båten i forgrunnen er min båt, den som ligger for seg selv. Er det hjemmehavnen? Link to post
Dreamer Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 (redigert) Hehehe. måtte le litt når jeg såg på bildet av hardbakke.Båten i forgrunnen er min båt, den som ligger for seg selv. Bildet er tatt i begynnelsen av Juli tipper jeg Ja, det stemmer nok det. Vi lå fire båter utenpå hverandre første natten, men andre kvelden fikk vi streng beskjed om det ikke var lov å ha mer enn tre båter utenpå hverandre. Vi gikk derfor til Kjerringvågen om kvelden. Forøvrig et idyllisk sted, hvor vi kun var to båter. Utenfor Kjerringvågen satte vi garn, og da en nise - som var i området - plutselig forsvant, trodde vi den hadde satt seg fast i garnet vårt. I et forsøk på å redde denne nisen, klarte jeg å knekke et ribben, og var litt handicappet resten av turen. Det hører med til historien at nisen ikke hadde gått i garnet i det hele tatt .. Redigert 16.August.2009 av Dreamer (see edit history) Link to post
Audun V Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Hei o.b.lix. hjemmehavnen vår er Førde. Men fruen er fra Hardbakke. så det blir ca 10 turer ut der om sommerhalvåret. Link to post
Frøken Fryd Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Det ligner på landskapet ute ved Golten. Vi må nok til kommunen lengre nord. Ser man på kartet der er det ikke så mange alternativene igjen. Dette hakket i fjellet en ser på bildet kan med fordel sees fra land hvis man trår forsiktig. Link to post
Tranen2 Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Her er en lett en - for noen... Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
osa Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Bremsnesfjorden med -hatten i bakgrunnen. Det er nesten så at du kan se oppgaven i # 561 på bildet også.... Link to post
KenBjork Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Jepp stemmer Du har innlandet til babord og kirklandet til styrbord Averøya forut, hvor du ser fergeleiet på bremsnes og bremsneshatten. Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Stoner Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Vakkert syn Bremsneshatten, særlig for en som har vokst opp ved foten og som ikke får sett den "live" i år. Link to post
Tranen2 Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Jepp stemmer Du har innlandet til babord og kirklandet til styrbord Averøya forut, hvor du ser fergeleiet på bremsnes og bremsneshatten. Stemmer nesten - jeg er på Bolgsvaet med frei til bb og Innlandet til sb. Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Tranen2 Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Det er nesten så at du kan se oppgaven i # 561 på bildet også.... Lurte faktisk på om det kunne ligge rett bortom det gamle båtbyggeriet på Bremsnes...? Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
osa Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Lurte faktisk på om det kunne ligge rett bortom det gamle båtbyggeriet på Bremsnes...? Jeg vet ikke helt hvor "det gamle" båtbyggeriet lå/ligger, men hvis du mener like ved fergekaia... ...........så er det ikke riktig. Men det er på Averøya, ja og det er ikke SÅ langt unna... (12-14 min i normal snekkefart..) Tips: -Ligger godt skjermet for nordvesten .. -Ligger i enden på en (dårlig) vei.. -ikke så langt unna en hjelper ... Link to post
Tranen2 Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Jeg vet ikke helt hvor "det gamle" båtbyggeriet lå/ligger, men hvis du mener like ved fergekaia..............så er det ikke riktig. Men det er på Averøya, ja og det er ikke SÅ langt unna... (12-14 min i normal snekkefart..) Tips: -Ligger godt skjermet for nordvesten .. -Ligger i enden på en (dårlig) vei.. -ikke så langt unna en hjelper ... DA er det inne i Øksenvågen (tror jeg,,,) Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
osa Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 DA er det inne i Øksenvågen (tror jeg,,,) 12-14 min i normal snekkefart -fra Bremsnes fergetillegg til Øksenvågen bruker jeg nærmere 25 minutter... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn