Jump to content

Sjarken trenger navn. Avstemning!


Sunnmøringen

Navn på sjarken  

127 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

I løpet av en måneds tid skal sjarken sjøsettes. Pr dato heter den Rico, men jeg har ønske om navnebytte, da navnet er intetsigende for meg som ny eier av "skibet".

 

De 3 alternativene jeg har, har alle sine egne årsaker:

 

1. Trudelutt

Min bedre halvdel (dama/sambo/kona/exkona/sambo ...i den rekkefølgen) gjennom mange år, og mor til våre 4 barn, heter Trude. Jeg kan nesten ikke kalle båten Trude, da båtens utseende på ingen måte ville kledd navnet hennes direkte. Trudelutt er derimot helt klart etter henne, men med en definitiv humoristisk snert. Lars H har innvendinger, og vurderer å søke copyright på navnet :wink:

 

2. Gjeldfrid

Ganske åpenbar årsak, for den som har kikket på båtprosjektet mitt

 

3. Randi

Nei ikke pga annen exdame eller noe slikt. Dette er derimot det "seriøse" av alternativene, og etter min avdøde bestemor. Jeg vokste opp i naustet sammen med min bestefar, som laget et virkelig smykke av en ny Løviksnekke. Fra jeg var 5 år, så var dette navnet hemmeligheten vår. Når han døde på min 30-års dag, så var det fortsatt vår hemmelighet, ettersom båten ennå ikke var kommet på sjøen (Sykdom, ekstrem perfeksjonisme og litt forskjellige årsaker). Sentimentalt, kanskje ...og sikkert uforståelig for andre enn meg selv, men altså ett av mine 3 alternativer så langt.

 

 

 

Ville satt pris på avstemming, og gjerne alternativer og en kommentar :thumbsup:

Redigert av Sunnmøringen (see edit history)

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Trudelutt er nærme tyveri Hva med Trudedutt?

 

Trudedutt? :giggle:

 

Men ang "tyveri" av navn, så må jeg nesten anmerke, at jeg først for 1 time siden fikk med meg at Lars H har en båt ved det navnet, og fant det fornøyelig at det finnes en til som har tenkt samme tanken som meg ang navn. For alternativet har vært på blokka å flere måneder :)

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Selv om du ikke har en Løviksnekke som din bestefar, men hva med å hedre ham med navnet Løvik? Og obs, jeg foreslo Randi før jeg tenkte ut dette.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hehe, jeg tror Randy er bedre enn B-Randy, da jeg ikke er spesielt begeistret for denslags.

Eller kanskje som et forslag i en annen navnetråd her: Inkontinenta :giggle:

Er redd det vil være nokså beskrivende for tilstanden etter et halvt år på land ;)

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Selv om du ikke har en Løviksnekke som din bestefar, men hva med å hedre ham med navnet Løvik?

 

Lars H.

 

Er redd det vil avstedkomme en del undrende spørsmål av et slikt navnevalg, da det er et kjent etternavn heromkring ;)

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Randi ble overtatt av onkelen min, som hadde den i Tromsø noen år, før den ble flyttet til Oslo. Lå på Ulvøya. For ca 1 år siden ble den solgt til en pensjonist enten i Østfold eller Akershus. På det tidspunktet hadde jeg ikke mulighet til å kjøpe den, og vil nok gremmes i lang tid over akkurat det. Det er liksom en stor del av barndommen min knyttet til den båten. Bestemor brukte å komme ned og se til oss "båtkarene" og beverte oss med kaffe, saft og hjemmelagde potetlefser med rømme på :rolleyes:

 

Finner ikke snekka blant brukere her inne, og regner ikke med at den blir til salgs med det første heller ...men hvem vet, kanskje en dag byr det seg en anledning :smiley:

 

 

Randi II var forresten et godt alternativ :thumbsup:

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Atle Johnny

 

Njah ...skeptisk :wink:

Rart at "Bob Kåre" ikke har blitt foreslått. Det er jo en av mine favoritter, men jeg er litt som enkelte andre her inne, og har en formening om at alle båter (ihvertfall gamle trebåter) er damer. Aner ikke hvor det kommer fra, men det har liksom alltid vært slik i hodet mitt.

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...