Jump to content

Sjarken trenger navn. Avstemning!


Sunnmøringen

Navn på sjarken  

127 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Vår lille Askeladden heter "Hjeldfrid" - Det høres ut som "Gjeldfri" men er litt mer tilslørt, ser ut som et pen kvinnenavn, og virker ikke fullt så "platt".

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Vår lille Askeladden heter "Hjeldfrid" - Det høres ut som "Gjeldfri" men er litt mer tilslørt, ser ut som et pen kvinnenavn, og virker ikke fullt så "platt".

 

Jeg ville uansett aldri kalt båten Gjeldfri. Alternativet mitt er naturligvis Gjeldfrid (med D til slutt), som i likhet med Hjeldfrid er et slags kvinnenavn, men med tydelig henvisning til at båten ikke er belånt :wink:

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

I motsetning til "Belåna" :cheers:

 

Hehe, "Belåna" er kanskje det Kurt Oddekalv skulle ha kallt Miljødronningen sin - Men da trur kanskje noen at han er blitt Haugianer.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Hva med en litt engelsk vri: RANDY?

 

Den kan jo også ha en artig annen mening. En bekjent som heter Randi var i England å presenterte seg som "Hello, I'm Randy". Hun uttalte navnet sitt slik vi tenker engelske vil uttale det. Svaret var et litt rart blikk og "Sure you are."

Det var etterpå når en i reisefølget forklarte litt at hun skjønte hvorfor det rare svaret... :giggle:

 

 

randy [ˈrændɪ]

adj randier, randiest

1. Informal chiefly Brit

a. sexually excited or aroused

b. sexually eager or lustful

2. Chiefly Scot lacking any sense of propriety or restraint; reckless

n pl randies

Chiefly Scot

a. a rude or reckless person

b. a coarse rowdy woman

[probably from obsolete rand to rant]

randily adv

randiness n

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Den kan jo også ha en artig annen mening.

 

... sexually excited or aroused

 

 

Heh ...her lærer man stadig nye ting. Dette ante jeg rett og slett ikke, men nå vet jeg :thumbsup:

 

Men om båten har egenskaper som passer den engelske tvetydigheten, er vel heller tvilsomt :lol:

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Gjeld-Frid har jeg hatt 2 stk. av Gjeld-frid og gjeld-frid II. Litt annen skrive måte en din

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Avstemningsresultatene tatt i betraktning, min egen følelse, og enkeltinnlegg i tråden har ført til en konklusjon:

 

Sjarken kommer til å bære navnet "Randi II".

 

Takk for innspill og avstemninger :thumbsup:

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Trude Leak

Uøhm! Er Trude lekk? Sjarken eller min kjære kone Trude? Ikke godt å si, gamle damer enten de er til vanns eller hjemme i heimen får vel slike tendenser når årene trenger seg på? Håper ikke fruen leser dette!

 

Ellers er jeg enig at Randi II ble et godt navnevalg.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...