Jump to content

Prosjekt: Eikenes snekke med BMC 2,52 motor


Lillerovde

Recommended Posts

Hei.

Jeg kjøpte meg en eksentersliper og har prøvd noen plasser inne i båten og utenpå skroget, har ikke hatt problemer med ujevnheter enda, og resultatet ble kjempe bra!

 

Jeg har tenkt å begynde å gjør ferdig interiøret om ikke så lenge. Omtrent alt er revet ut og nedpusset, klar til lakking.

Der ligger en båt ute på finn.no, der interiøret er lakket i epoxy-lakk. Det ser veldig bra ut, men da jeg spurte en selger mente han på at det ikke var noe godt valg.

 

Er det noen som kan svare meg på dette?

 

Ellers når det gjelder behandling av skrog å overbygg hadde jeg tenkt å kun bruke olje, mange mange lag til treverket er fullstendig mettet.

Har en bror som har hatt en del trebåter, og det er måten han foretrekker.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Lenge siden det har komt en oppdatering her. Så jeg tenkte jeg skulle skrive noen få ord. ( Har ikke lastet opp nye bilder siden sist )

 

Er nå nesten ferdig med hele interiøret. Pusset alt ned og lakket det med ravilakk, synest at resultatet ble kjempe bra!

Det eneste som mangler innvendig er noen strøk med olje og tjære i dørken så jeg kan ha nedi ballasten igjen og legge på gulvet.

 

Skroget er omtrent helt nedpusset og klar til oljing. Skal ha noen få timer til med sandpapir før jeg sier meg fornøyd med resultatet, var fortsatt litt gråskjær i treverket.

 

Skal få lastet opp nye bilder av båten slik den ser ut nå neste gang jeg er hjemme.

 

 

Forresten, finnest det lettere måter å få bilder på forumet her? Synest at metoden er veldig tungvindt.

Link to post
Share on other sites

vet ikke hvilke metode du har brukt på de bildene du har lagt inn, men du kan laste opp bildene til en photobucket-konto f.eks og kopiere direktelinken derifra og lime den inn i feltet på "sett inn bilde" knappen..

 

spennende prosjekt.. :thumbsup:

Redigert av Omegaen (see edit history)

KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson

Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...