eschri Startet 5.November.2010 Link til dette innlegget Startet 5.November.2010 Ser at Njord ligger på finn, dette må jo være et drømmeprosjekt å føre vidre. Tenker på all dokumentasjon og omtale i media osv. (den som ikke hadde småbarn nå, hmm) Hatt mye glede av å følge dette prosjekte på nett. Håper nye eier(e) følger på i samme ånd..Kansje er det noen her som føler kallet. :sailing: Mvh eschri Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Njord har vært til salgs en stund nå. Startet på 600.000 og ligger nå til 390.000. Hadde en hatt tid og penger nå så hadde dette helt klart vært drømmeprosjektet, men... Håper virkelig at noen tar vare på båten i den riktige ånd og fortsetter å dele arbeidet med resten av verdenen. Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
free Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 (redigert) Trist at den selges før den ble ferdig, fantastisk innsats av selvbyggeren her er lenken http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=25313090 Redigert 5.November.2010 av free (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 En får virkelig håpe at noen viderefører prosjektet. Det fortjener han som startet det hele. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 satt her og så på den nå for noen minutter siden. Den ser jo veldig bra ut og den blir nok veldig fin. Man må jo tenke på prisen på resten av prosjektet det er jo mye dyrt som gjennstår. Det værste er vel gjort, iallefall det jeg ikke vil gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Jeg ser at annonsen er merket "solgt". Håper det var en "ansvarlig" person som kjøpte båten og viderefører den høye kvaliteten som er påbegynt. Og så hadde det jo vært moro om nettsiden (njordforum.no) ble oppdatert også, evt en tråd her inne Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hansi Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Komodo skrev On 17.11.2010 at 10.05: evt en tråd her inne Det får en håpe, hadde vært kjekt å følge prosjektet videre. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2013 Igjen til salgs. 900k Den flotte njordforum.no siden er slettet og overtatt av domenehai. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 10.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2013 Dette er nok ikke Njord... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Mulligan Svart 10.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2013 Jeg tror heller ikke dette er Njord. Jeg er ganske sikker på at dette er båten som i sin tid ble gitt til Frelsesarmeen under en TV aksjon. Det dukket opp en vag tanke om at den er bygget i Tenvik på Nøtterøy. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2013 Ok, beklager, trodde ikke det fantes flere av den så store forseggjorte prosjekt. Må være litt av en skute siden siste pris på Njord var 390k. Ser nå at det står 52ft, mens Njord var 42. Noen som vet hva som har skjedd med Njord? Rart at han solgte den siden, var jo veldig mye nyttig info der og han kunne lagt inn Adsense. Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 10.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2013 Hei Båten det er linket til sist her, ligger i et naust på gården Høydal innerst i en fjord innenfor Volda på Sunnmøre. Samme gården som vår M/K Straumingen ble bygget på, selgeren her er muligens en slektning av Håkon og Rasmus Høydalsvik som bygget Straumingen i 1955. 52-foteren lå på samme sted når vi var der i 2011, og jeg mener å erindre at den dukker opp på Finn med jevne mellomrom. Jeg tror den er bygget fra grunnen av av selger. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
jentorge Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Løfter denne. Må da være noen her som vet hva det ble til med denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Hei Hvis det er Njord du tenker på så mener jeg det sto en artikkel i Stavanger Aftenblad om en kar fra Bergen/Hordaland som fikk denne sjøsatt i Sandnes tidligere i år og deretter flyttet den hjem, kanskje noen av BP medlemmer i Hordaland som vet mer?..... Fant annonsen i nettarkivet til Stavanger Aftenblad 15/7 2013, sjøsatt 12/7 i Sandnes og deretter tatt til Bergen for ferdigstillelse. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Njord ble sjøsatt og seilt til Bergen. Hjemmehavn er Nordåsvannet ved Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.