Jump to content

prosjektet med stor P Njord er til salgs

eschri

Recommended Posts

Njord har vært til salgs en stund nå. Startet på 600.000 og ligger nå til 390.000. Hadde en hatt tid og penger nå så hadde dette helt klart vært drømmeprosjektet, men...

Håper virkelig at noen tar vare på båten i den riktige ånd og fortsetter å dele arbeidet med resten av verdenen.

Vivvi

• 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Hei

Båten det er linket til sist her, ligger i et naust på gården Høydal innerst i en fjord innenfor Volda på Sunnmøre. Samme gården som vår M/K Straumingen ble bygget på, selgeren her er muligens en slektning av Håkon og Rasmus Høydalsvik som bygget Straumingen i 1955.

52-foteren lå på samme sted når vi var der i 2011, og jeg mener å erindre at den dukker opp på Finn med jevne mellomrom. Jeg tror den er bygget fra grunnen av av selger.

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

• 5 måneder senere...

Hei

Hvis det er Njord du tenker på så mener jeg det sto en artikkel i Stavanger Aftenblad om en kar fra Bergen/Hordaland som fikk denne sjøsatt i Sandnes tidligere i år og deretter flyttet den hjem, kanskje noen av BP medlemmer i Hordaland som vet mer?.....

Fant annonsen i nettarkivet til Stavanger Aftenblad 15/7 2013, sjøsatt 12/7 i Sandnes og deretter tatt til Bergen for ferdigstillelse.

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...