Jump to content

Båtplass 2005


Suzuki

Recommended Posts

heisann

ettersom vi er lei indre Oslofjord, og Jokeren har begrenset topphastighet, ser vi oss om etter muligheter til å legge Jokeren utenfor indre fjord som en test for sesongen 2005.

Planen er å utføre vårklargjøring, og deretter flytte båten til "nytt beite".

 

Veit noen om en, eller har tips til steder jeg bør undersøke etter plass. ? Kanskje tom. noen kjenner noen som ikke skal benytte sin plass for sesongen 2005, og kunne tenke seg å fremleie ?

Vi har plass på Kongen, så et bytte er interessant.

Perioden vi kunne tenke oss å ligge på "nytt sted" vil være omlag 1.mai til 1 sept 2005.

 

Båten er en Joker S 30, seilbåt 3mx9,2m, dyptgående på 165 cm

Vi betaler selfølgelig markedspris, men de tilbud som er motatt så langt er regelrett ran, og har ikke noe med markedspris å gjøre. ( imho )

 

Geografisk område: Fredrikstad, Hankø, Skjeberg, Strømstad. Holmestrand-Larvik kan også være interessant.

 

Suzuki

 

Teknisk / Skibsraad:

ansees dette for OT, og ønskes flyttet til "Ønskes kjøpt"; send IM

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Det finnes nok muligheter i Holmestrand etter hva jeg forstår. Du må nok ut med et innskudd pluss leie rundt en ca. kr. 2.300,- om jeg husker rett for en 2,5 meter plass.

 

Fordelen med Holmestrand er 4 felts vei og ca. 55 minutter på strekningen Oslo - Holmestrand.

 

Ulempen er at det er at det er få uthavner før du kommer ned til enten Nøtterø skjærgården (ca. 18 nm) eller Hankø området (ca. 23 nm).

 

Var jeg deg spanderte jeg en dag eller to for å sjekkke Valle/Nøtterø området. Det finnes nok plasser, men priser er jo det store spørsmålet. :cryin:

Link to post
Share on other sites

Ja, det skal bli flere plasser i Holmestrand.

Og det skal også legges mere bobleanlegg neste år. Så da er det også plass om vinteren.

Da er jeg heldig som slipper og flytte båten :cryin:

 

Et lite tillegg: I Holmestrand mener jeg det koster mere for plassen hvis du ikke bor her!

Link to post
Share on other sites

Et lite tillegg: I Holmestrand mener jeg det koster mere for plassen hvis du ikke bor her!

Det tror jeg ikke er riktig?! For ca. 20 år siden prøvde man seg med høyere innskudd for utabygds folk, men det måtte de slutte med.

 

Etter loven skal havne-avgifter være like for alle. Takk og pris!

Link to post
Share on other sites

Det finnes nok muligheter i Holmestrand etter hva jeg forstår. Du må nok ut med et innskudd pluss leie rundt en ca. kr. 2.300,- om jeg husker rett for en 2,5 meter plass.

Takker for tipset. Men skal Jokeren inn på en 2,5m plass trenger den nok en slankekur. Men prisforskjellen er kanskje ikke avskrekkende for en 3,5m plass heller ?

 

Og Holmestrand har en fordel til; jernbanestasjon. Kjekt om deler av mannskapet ankommer eller forlater skibet fra ulike kanter, eller til ulike tider..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Takker for tipset. Men skal Jokeren inn på en 2,5m plass trenger den nok en slankekur. Men prisforskjellen er kanskje ikke avskrekkende for en 3,5m plass heller ?

 

Og Holmestrand har en fordel til; jernbanestasjon. Kjekt om deler av mannskapet ankommer eller forlater skibet fra ulike kanter, eller til ulike tider..

 

Suzuki

Jeg betaler 2800,- tror jeg det er for 3,5 m. Dette er helårsplass. Innskudd 12000,-.

 

Til PanPan: Jeg kjenner en som bor i Våle og han betalte mere, men nå er dette riktignok noen år siden.

La oss håpe at dette ikke er tilfelle lengre :cheers:

Link to post
Share on other sites

Takker for tipset. Men skal Jokeren inn på en 2,5m plass trenger den nok en slankekur. Men prisforskjellen er kanskje ikke avskrekkende for en 3,5m plass heller ?

...sukk...trykkleif! Båten min går da ikke inn på en 2,5 meters plass må du vel vite, Suzuki, du har jo sett plassen! :cheers:

 

3,5 meter er plassen, og Bastarden har vel rett i at prisen nå er kr. 2.800,-

 

Til Bastard30000: Er i alle fall sikker på at alle nå betaler samme pris for samme vare!!!! Okke som er! :smiley:

Link to post
Share on other sites

...sukk...trykkleif! Båten min går da ikke inn på en 2,5 meters plass må du vel vite, Suzuki, du har jo sett plassen!

Trodde du hadde fått for deg at Jokeren var en tynn svensk sylifide jeg PanPan. Og plassen har jeg sett, og Solgang med.. Men når du snakker om 3,5m plass er jeg helt med. HELT med, om du forstår..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Båten er en Joker S 30, seilbåt 3mx9,2m, dyptgående på 165 cm

Vi betaler selfølgelig markedspris, men de tilbud som er motatt så langt er regelrett ran, og har ikke noe med markedspris å gjøre. ( imho )

 

Geografisk område: Fredrikstad, Hankø, Skjeberg , Strømstad. Holmestrand-Larvik kan også være interessant.

 

Suzuki

Snakket med en idag som fortalte at i Skjeberg var det nå 5 års ventetid for båtplass. For et par år siden så fikk man plass på dagen. Dette har vel kanskje noe å gjøre med årets båtsalg.

Skal gi deg melding hvis noe dukker opp. Du hadde ikke Hvaler på lista di, men det er kanskje også interessant?

Link to post
Share on other sites

Har du undersøkt om det er plass i Søly båthavn i Moss da? Den ligger på rette siden av Jeløya for deg som har mast. Altså på sydsiden. Heller ikke avskrekkende langt fra jernbanestasjonen. Her er det et bra seilermiljø.

Jeg får ikke opp noe fornuftig på hjemmesiden deres, men tror det kommer av alle sperrer som er lagt inn i nettverket her på jobben.

http://www.moss-seilforening.org/

Link to post
Share on other sites

Søly båthavn i Moss er en flott havn som det er laaang venteliste på for å kjøpe plass. Det er organisert fremleie av båtplasser - også her er det rift om plassene. Kontaktperson for havna er Halvard Tønneson 924 40 472.

 

Om det ikke er så viktig å ha plass på Jeløya har jeg erfart at det har vært ledige plasser på Kambo Marina (som ligger i Mossesundet - litt nærmere Son enn Søly). Har du mast må du rundt Jeløya for kanalbrua er steng.

Link to post
Share on other sites

Hvaler er interessant, men det er så X"%)// mange bommer der....

Bare 1 - men til gjengjed er den sabla dyr!! - 50,- kr.   :o(

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ja litt må det jo koste å besøke dette paradis...

...og så tar dem 150,- når du skal tilbake til fastlandet igjen....... :wink:  :smiley:

 

Det siste var nå bare en spøk - man slipper gratis tilbake til fastlandet igjen!!!  :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hankøsund Slipp averterer med ledige plasser til leie på nettsiden sin...... :fishing: Vet ikke noe mere om stedet enn det.

 

Ellers finnes det sikkert flere steder det går an å spørre om plass. Fuglevik Marina er en annen mulighet (Tror det er det det heter der). Ellers er det vel flere båthavner mellom Hankø og Fredrikstad, men det får andre tipse om, jeg er ikke godt nok kjent. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Har du undersøkt om det er plass i Søly båthavn i Moss da? Den ligger på rette siden av Jeløya for deg som har mast. Altså på sydsiden. Heller ikke avskrekkende langt fra jernbanestasjonen. Her er det et bra seilermiljø.

Jeg får ikke opp noe fornuftig på hjemmesiden deres, men tror det kommer av alle sperrer som er lagt inn i nettverket her på jobben.

http://www.moss-seilforening.org/

Fra "sikre" kilder har jeg at Søly er helt sprengt, og at det neppe er noen vits å spørre engang. Dessuten kunne jeg tenke meg lengre sør egentlig. Moss da gitt.. :rolleyes:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hva med Strømstad? Svogeren min hadde en 29 fots seilbåt der et par sesonger inntil for et par år siden. Lå i havna nord for byen, innenfor den nye "byen" med fritidseiendommer som er mye markedsført de siste. Er ikke sikker på hva båtforeningen heter. Har ikke oppfattet at det var spesielt vanskelig å få plass der dengang. Pris var i størrelsesorden 3.500 (her kan jeg huske litt feil).

 

Som et alternativ til Halden var dette perfekt. Rett ut i skjærgården. Iddefjorden er lang når det går i 5 knop.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

1906?? Der kan man se! Svensken merket altså ikke noe til det før ett år var gått!!! :sad::lol: :lol:

va !  det er du som ikke henger med panpan !! :lol:

 

Suzuki skriver att nye bron ikke öppnas förrän 2006 !

 

då skriver jag unionsupplösning 1906  :rolleyes:   legg merke til no no      og sen att  :yesnod: til Suzuki !

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...