Jump to content

Båtplass 2005


Suzuki

Recommended Posts

Strømtstad var opprinnelig planen. Men trafikken over Svinesund sommerstid bekymrer. Kø, kø og atter kø. Men vi er i gang med å undersøke..

Og 2006 er vel nybruen åpnet

Broen åpner vel på 100-årsdagen for unionsoppløsningen, dvs. 7. juni 2005. Da er mye av 2005-sesongen fortsatt foran deg.  :rolleyes:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

va !  det er du som ikke henger med panpan !! :lol:

 

Suzuki skriver att nye bron ikke öppnas förrän 2006 !

 

då skriver jag unionsupplösning 1906  :sad:   legg merke til no no      og sen att  :lol: til Suzuki

Siden det endte fredelig i 1905 må vi prøve å unngå krig i 2004! :rolleyes:

 

Men det gjorde et visst inntrykk at du snakket om unionsoppløsningen i 1906, Suzuki har ikke nevnt unionsoppløsningen med et eneste ord, så vidt jeg kan se...  :yesnod::lol:

Link to post
Share on other sites

Siden det endte fredelig i 1905 må vi prøve å unngå krig i 2004! :rolleyes:

 

Men det gjorde et visst inntrykk at du snakket om unionsoppløsningen i 1906, Suzuki har ikke nevnt unionsoppløsningen med et eneste ord, så vidt jeg kan se...  :yesnod::sad:

Nja- tror den var intern PanPan. Og jeg som er litt sein i toppen grunnet en ukeslang forkjølelse, tok ikke poenget...

 

Suzuki - møkklei snufs og hark...

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Siden det endte fredelig i 1905 må vi prøve å unngå krig i 2004! :rolleyes:

 

Men det gjorde et visst inntrykk at du snakket om unionsoppløsningen i 1906, Suzuki har ikke nevnt unionsoppløsningen med et eneste ord, så vidt jeg kan se...  :yesnod::sad:

Ja det er möjligt att jag ikke var tilräckligt klar i min formulering, trodde det var allmänt

kännt att invigningen kommer att ske till 100 års minnet !

 

krig i 2004 hade varit fint... vi hade lagt oss platt direkt , så hade ni fått ta hand om oss! :lol:

 

med ett oljepris på $50 fatet så hade ju ikke det varit något problem!   :lol:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Ja det er möjligt att jag ikke var tilräckligt klar i min formulering, trodde det var allmänt

kännt att invigningen kommer att ske till 100 års minnet !

Huff! Har jeg rotet det til nå?! :lol:

 

krig i 2004 hade varit fint... vi hade lagt oss platt direkt , så hade ni fått ta hand om oss! :lol:

 

med ett oljepris på $50 fatet så hade ju ikke det varit något problem!   :lol:

Hyggelig at humøret er i behold! Vi trenger det, vi som får statsbudsjettet for 2005 i fanget i morgen!!! :wink:
Link to post
Share on other sites

krig i 2004 hade varit fint... vi hade lagt oss platt direkt , så hade ni fått ta hand om oss! :lol:

NEI, NEI, NEI.................. :lol:

 

Dere må ta vare på skjærgården deres, det klarer ikke vi.......vi bygger store palass av noen hytter, helt nede i vann kanten og setter opp privat skilt hele veien. Nei dere må ta vare på skjærgården deres, uansett. Og blir det krig så selg skjærgården til et annet land............ikke Norge! :wink:

 

:lol:

 

:lol:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

NEI, NEI, NEI.................. :lol:

 

Dere må ta vare på skjærgården deres, det klarer ikke vi.......vi bygger store palass av noen hytter, helt nede i vann kanten og setter opp privat skilt hele veien. Nei dere må ta vare på skjærgården deres, uansett. Og blir det krig så selg skjærgården til et annet land............ikke Norge! :wink:

 

:lol:

 

:lol:

:lol: :lol: :lol:

 

lurer litt på Suzuki spm,  

 

vi kansje skulle kunna bytte båtplass med varandra under en del av säsongen?!  säg 4-6 uker före eller efter ferien, då skulle man kunna segla litt i andra

vatten under några langhelger eller bare bo i båten på ett annat ställe !

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

NEI, NEI, NEI.................. :lol:

 

Dere må ta vare på skjærgården deres, det klarer ikke vi.......vi bygger store palass av noen hytter, helt nede i vann kanten og setter opp privat skilt hele veien. Nei dere må ta vare på skjærgården deres, uansett. Og blir det krig så selg skjærgården til et annet land............ikke Norge! :wink:

 

:lol:

 

:lol:

Jess Fernanda, her er du inne på noe. Vi i Norge har vært så olje ruset de siste 40 år, at vi ikke har fått med oss at deler av samfunnets fellesgoder har blitt solgt til private.

Men jeg forstår dette er i ferd med å bli et problem mange steder i Sverige å. Ikke minst vekker avgiftsbelegningen av natur havner på Väderöarna harme, ref. siste nr av PB.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

.

Men jeg forstår dette er i ferd med å bli et problem mange steder i Sverige å. Ikke minst vekker avgiftsbelegningen av natur havner på Väderöarna harme, ref. siste nr av PB.

 

Suzuki

Det her har jeg ikke fått med meg!? er det på hele Väderöarna eller bare der bryggerna

der jämte vandrarhjemmet?

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det her har jeg ikke fått med meg!? er det på hele Väderöarna eller bare der bryggerna

der jämte vandrarhjemmet?

Dette er sørover fra vandrehjemmet, på nedsiden av utsiktspunkten. Her koster det nå kr 50,-å ligge, selv om man bruker sine egne bergkiler og sine egne anker. Lå der 3-4 dager i sommer, og jeg nekta å betale i kassa. Skal de ha penger av meg, når jeg ligger i en uthamn, får de komme og hente de.. Argumentene var at det var gjordt såpass mye opprustning av brygger, sopmajor og toaletter, at dette måtte finansieres.

 

Og da er det ikke lenge får man kan se en dustemikkel i hver vik, og på hver holme, med pengetellekasse og billettblokk. Dette har forsåvidt startet opp allerede..

 

Les mer i ukens utgave av Praktiskt Båtagande...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Og da er det ikke lenge får man kan se en dustemikkel i hver vik, og på hver holme, med pengetellekasse og billettblokk. Dette har forsåvidt startet opp allerede..

Suzuki

Det er vel på grunn av alle oss nordmenn som drar dit tenker jeg. Svenskene har alltid vært ute etter å loppe oss så godt de kan.

Link to post
Share on other sites

Det er vel på grunn av alle oss nordmenn som drar dit tenker jeg. Svenskene har alltid vært ute etter å loppe oss så godt de kan.

Fyda Lasse ! Nå er du ikke snill. Svenskene lopper oss ikke, de driver forretninger..

 

:smiley:

 

Og BTW: de som har lest noen av mine klagesanger over norske bedrifter, burde kanskje noen og enhver gå på kurs i Sverige. For kundebehandling, det kan de..

 

Suzuki - jobber for svensker jeg...

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Det er vel på grunn av alle oss nordmenn som drar dit tenker jeg. Svenskene har alltid vært ute etter å loppe oss så godt de kan.

Nå. Vi har oss selv å takke til de grader av og til. La oss se på prosjektet ny Svinesundbro. Svenskene ville ikke ha noen bompengordning, men en forholdsmessig fast sum finansiert av hver stat. Ola dunk ville ha bompenge-finansiering. Svensson trakk på skuldrene og sa OK, men avgiften for begge retninger må kreves inn på norsk side.

 

Hva blir fasit her? Jo da, Ola Dunk gjør jobben, og kommer til å betale mye mer enn av denne broen enn opprinnelig planlagt pga den intense trafikken av nordmenn i svenskehandelen. Tur/retur Sverige NOK 100 pr. bil. Jeg gremmes! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Suzuki - jobber for svensker jeg...

du skall få en pils neste gang !   :smiley:       carlsberg, vi er ikke flinke på pils  Det er bare Walter

o Jibb som drikker Norrlands Guld....... för att vare seg själva !

 

 

 

Nu har jag lest artikkeln, det er för djävl.... o ta avgift när man ligger med egna bergskilar o ankare !         kan  vel ha viss förståelse om man ligger vi nyanlagd brygge, som er gjord enbart för oss fritidsbåter !

 

men aldrig mot berg, hoppas någon driver dette vidare......

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Vær du sikker! Fredsslutningen i Brömsebro står i fare! Ni får inte länger steda og holde i ordning gammalt norsk land för oss! Vi tar tilbake Bohuslän neste sommer! :smiley::eek: :eek:

Jag er ledsen att jag måste korrigere deg Panpan, det var freden i Roskilde 1658 som gjorde

att vi fikk Världens beste seglarparadis!   :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...