Jump to content

Hvordan holde kjeltringer unna båten din...


mhemil

Recommended Posts

Hva med et lite Bandidos klistremerke ? Med 1% på..

 

For mange eller kanskje de fleste, er jeg ikke sikker på at en båt er 1% bandidos så veldig skummelt eller avskrekkende.

Bandidos i Norge er heller ikke det som skremmer så mange til hverdags. Opplever du problemer med dem, har du antagelig litt kjenskaper dem fra før.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

For en del år siden,var det en båt/hytte eier som var plaget med hærverk og innbrudd.

Han satte opp skilt hvor det var skrevet:

 

Selvskudd og dyrefeller er lagt ut over HELE eiendommen.

Ferdsel på eget annsvar!

 

Han ble ANNMELDT til politiet og fikk beskjed om å ta vekk skiltene.

Og en liten bot!

Det er en hytte ca 300m fra der jeg bor,og det har vært stille etter det. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

 

 

Selvskudd og dyrefeller er lagt ut over HELE eiendommen.

Ferdsel på eget annsvar!

 

,og det har vært stille etter det. :thumbsup:

 

Og du tror det er p.g.a teksten på skiltet som stod oppe en liten stund?

Neppe. Jeg tviler sterkt på at herverk og tyveri kan stoppes tekst på papir, plast eller metall.

Videoovervåkning, flombelysning (med bevegelsessensor) og evt vakthold kan hjelpe og håpe de finner andre steder å herje som er mindre plagsomme.

 

Herverk og småtjuveri er som regel ungdom som kjeder og/eller tøffer seg, så det er ikke så lett å ta tak i om man ikke får tatt dem på fersken og loset dem til politiet uten selv å bli annmeldt. Så får politiet ta det videre med barnevern, skole og foreldre.

 

Men å bare sette opp plakater med tomme trusler, har jeg liten tro på. (om ikke skadevolderne er på rundt 12 år)

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Synes det er stygt å peke på ungdommen hver gang noe er borte, dagens ungdommer er ekemlpariske i forhold til forrige generasjon etter mitt syn. Skal skiltene fungere i området her så bør de muligens være oversatt til slike språk som østeuropeere av og til benytter

 

 

Enig med deg Free!

Ungdomen i dag er MEGET bra!

Link to post
Share on other sites

er enig med det free sier

man kan ikke dømme oss ungdommer for allt

jeg har nå jobbet 5 år i restaurantbransen og de som stjeler og finner på fasenskap er de over 70!!!!

slike idioter som sier at ungdommen finner på mere faenskap enn alle andre har lite peiling! sånne folk får jeg lite respekt for. rett og slett! :headbang: :headbang: :headbang: . ikke persjonlig ment men men...

Link to post
Share on other sites

er enig med det free sier

man kan ikke dømme oss ungdommer for allt

jeg har nå jobbet 5 år i restaurantbransen og de som stjeler og finner på fasenskap er de over 70!!!!

slike idioter som sier at ungdommen finner på mere faenskap enn alle andre har lite peiling! sånne folk får jeg lite respekt for. rett og slett! :headbang: :headbang: :headbang: . ikke persjonlig ment men men...

Bra!!!!!!

 

 

:thumbsup::thumbsup::yesnod::yesnod:

Link to post
Share on other sites

nasking og denslags har eg også for meg at de eldre er en stor del av. Men reinspikka hærverk og meiningslaus fanskap vil eg meine det er den yngre ungdommen som står for. Gjerne de som ikke har noe å ta seg til som er fornuftig og heller ikkje slipper inn på stedets utesteder. Har enda ikkje sett såkalte 70 åringer snike og henge rundt i mørket, bryte seg inn i hytter for å ha fest, romstere rundt i båthavner, rive i alt som stikker ut knuse ruter osv. Det testes vel grenser tenker eg. Nå snakker eg sjølvsagt generelt og om den gjengse innbygger, ikkje om samfunnets 'utstøtte' og de som har falt aldeles uttafor av forskjellige grunner. De finnes nok i alle aldre.

Link to post
Share on other sites

reinspikka hærverk og meiningslaus fanskap vil eg meine det er den yngre ungdommen som står for.

 

Det kan du ha rett i, selv om meningsløs faenskap å reinspikka hærverk er vide begreper. vil alikevel påstå at i et sammfund som det jeg kommer fra så er det kansje en 3-4 unge ungdommer som drar strikken for langt av et inbyggertall på en 20 30 tusen inbyggere

 

Kansje kan en av våre dyktige statistikkfinnere poste litt virkelighet i dette tema men jeg tror foreldregenerasjonen står for det meste av lovbrudd hvis vi regner med alt som ikke er lov som lovbrudd.

 

I båthavna vår har vi bortvist flere snokere som lusker rundt uten å ha noe der å gjøre, ingen av den kvalifiserer som ungdom å bak på bilene deres står det gjerne LT eller PL på det lille blå feltet på kjennemerket.

 

Nå snakker eg sjølvsagt generelt og om den gjengse innbygger, ikkje om samfunnets 'utstøtte' og de som har falt aldeles uttafor av forskjellige grunner. De finnes nok i alle aldre.

 

Ja det er nok sammfundets utstøtte som står for faenskapen, i alle aldre..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...