Jump to content

Seilbåtfolk mer følsomme/fintfølende


FM 8-12

Seilbåtfolk mer følsome/fintfølende  

166 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Å det er utrolig hva voksne folk kan finne på, bare misunnelsen, griskheten og sexlysta er stor nok.

 

Her kommer en oppfordring til misunnelige motorbåt-menn/kvinner. Kjøp dere seilbåt og ta et seilkurs. Dette er ikke så vannskelig som dere tror.

 

Stå på :thumbsup::sailing:

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg stemte ikke jeg. :lipseal:

 

Har ikke noe grunnlag for å uttale meg bastant om dette tema. Men etter innleggene her å dømme så er følelsene i orden i begge leire. :rolleyes:

Begge leire har antagelig også både "båtfolk" :flag: og "folk i båt" :cool:

Som jeg har skrevet i en annen tråd, så har vi heldigvis ikke samme smak alle.

Da hadde det jo vært utrolig kjedelig utpå. Ikke noe nytt og annerledes å se på.

Selv kjører jeg plast med motor og prøver å unngå tittelen "heggbølgebaron".

Jeg synes en seilbåt ser flott ut når den cruser avsted i fin vind, men uten seil er den bare en "pinnebåt"

men det er jo ikke mitt problem, eller valg. De koser seg forhåpentlig likevel i sin båt, og har sin grunn for ikke å ha seil oppe.

Link to post
Share on other sites

Nei skal dere være så innmari die hard seilere så kaster dere motor da vettu. Tross alt som dere legger til grunne fantes det seil lenge før motor. Gjør som de å kast motor..For hører til historien at med engang motoren kom ville alle med pinne ha en :thumbsup: Men motor er vel som smash MÅ HA DET BARE MÅ HA DET!! :lol:

 

Forsiktig med hva du ønsker deg. Da må du vike når pinnebåtene krysser i trange farvann. Hvilket kan føre til panikkartede situasjoner hos folk i båt som ikke vet hvordan en seilbåt fungerer.

Link to post
Share on other sites

I robåtene våre har vi årer, seil og påhengs (i motorbrønn), og er så fysisk aktive som mulig - til vi evt blir så slitne eller kalde at vi setter igang motoren og kommer oss hjem/til lands. Synes det er et poeng å være fysisk aktiv, og da er årer i en lettrodd båt som også kan seiles, enda bedre en båt som "bare" kan seiles ved siden av motorkjøringen. Og så er det jo greit med en båt som kommer inn nesten overalt, gjerne rett opp i en strand; ingen kjøl eller propell å bekymre seg for.

Link to post
Share on other sites

Ingen ting er så kjedelig som seilbåt i lite vind og flatt hav.

"Havet" er nå som regel alt annet enn flatt i indre Oslofjord på godværsdager med lite vind midt i sesongen. Hadde enda havet vært flatt, klarer jeg fint å få noen knop ut av 2-3m/s, og synes egentlig det kan være riktig så trivelig hva man kan få ut av et lite vindpust.

 

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...