Jump to content

Den optimale langturbåt 38-42 sånn ca


Enzo

Recommended Posts

Pettersand:

 

Jeg ser du nevner 70-100meter kjetting, jeg legger merke til at veldig mange båter som har vært hele veien rundt og skal selges de selges gjerne med 60meter kjetting til ankeret forut, hva tror du om dette ?

 

Ser også at du har en SSB radio for å laste ned værdata, har du et eksternt modem til dette ?

Kan du da også ta ned og evnt sende mail og er det gratis via SSB ?

Jeg hadde i utgangspunktet 50 meter kjetting men dette viste seg å være for lite særlig i dype byhavner hvor en må legge ut anker å bakke inn. Nå er det også en begrensing hvor dypt en bør ankre med hensyn til belastning på vinsj. Jeg har forlenget til 70 meter og det har hendt at nesten alt har vært ute. Jeg så heldig at vi har ankerbrønnen i akterkant av forpik/forlugar slik at vekta er kommet noe bak, noe som en også må ta hensyn til på konvensjonell ankerbrønn i baugen.

 

Ja,jeg kjøpte en Lowe mottaker, men ut fra kompi av latskap og lite behov er den dessverre aldri blitt montert. Kanskje jeg gjør det en dag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...