Kenneth 81 Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Det står at det er ett privat album og krever ett passord. Har bestillt NMEA2000 til Skibsplasten og Suzuki DF250'en min nå. Gruer meg til å lirke kabelen inn i motoren.... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
HelgeO Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Hehe, var nokså fornøyd når jeg fikk kabelen gjennom den nippelen ja. Vippet nippelen ut ved hjelp av et stort skrujern. Det var verre å få nippelen på igjen etterpå ;) Hjalp å smøre den med litt grønnsåpe først. Sitér dette innlegget Helge O Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Det står at det er ett privat album og krever ett passord. Har bestillt NMEA2000 til Skibsplasten og Suzuki DF250'en min nå. Gruer meg til å lirke kabelen inn i motoren.... Åja fikset nå:p Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Hehe, var nokså fornøyd når jeg fikk kabelen gjennom den nippelen ja. Vippet nippelen ut ved hjelp av et stort skrujern. Det var verre å få nippelen på igjen etterpå ;) Hjalp å smøre den med litt grønnsåpe først. Hmm får prøve i morgen da om været holder :) Var alle hull i gummien din opptatt også? Eller laget du et nytt hull i nippelen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
HelgeO Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Alle hull var opptatt, la kabelen sammen med en av bensinslangene. Det gikk akkurat, men det er neppe mulig å få plass til noe mer gjennom den nippelen. Husker ikke helt, men tror jeg brukte slangeklemmen til røret for å komprimere nippelen litt for å få den inn igjen. Sitér dette innlegget Helge O Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Alle hull var opptatt, la kabelen sammen med en av bensinslangene. Det gikk akkurat, men det er neppe mulig å få plass til noe mer gjennom den nippelen. Husker ikke helt, men tror jeg brukte slangeklemmen til røret for å komprimere nippelen litt for å få den inn igjen. Smart, takker. Gruer meg allerede :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 Niks! Ikje f€%* om eg fekk i nippelen igjen. Problemet var at når jeg brukte slangeklemmen til å komprimere den, gjorde dette også at gummien klamret seg til ledningene og gasswire/ gearwire. Noen som har noen glupe ideer om hvordan jeg kan få den inn igjen? :( Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 Stor takk til HelgeO & Abbor for detaljer og hjelp rundt dette. MEN, Hva slags info får dere opp? Jeg får til nå: Fuel forbruk l/nm = l/hr Fuel total: Liter. Vann temp. Volt. Får dere oljetrykk også? Enda flere? Mvh Trond Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 Det står at det er ett privat album og krever ett passord. Har bestillt NMEA2000 til Skibsplasten og Suzuki DF250'en min nå. Gruer meg til å lirke kabelen inn i motoren.... Jeg har enda ikke fått nippelen inn igjen, kjøpt meg nytt STORT flattjern og tynn PP snor som jeg skal dra den inn med, når regnet gir seg. Hadde jeg vist det var så vanskelig hadde jeg klippt av pluggen og loddet på ny, det er kun 3 ledninger så.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth 81 Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Jeg har endelig fått kabelsurret på plass på motoren min. Det va omtrent umulig å få den gummipluggen ut, så jeg demonterte det nedre dekselet på høyre side av motoren. Da var det ikke noe problem i det hele tatt. Glemte desverre å ta bilde.. Desto værre var det å få trukket kabelen frem til styrekonsollen. Tok 3-4 timer med problema og bannskap. Det mennesket på Skibsplast som la kabelrøran på 675'en er herved lyst i bann.... Er det foresten noen her som vet hvilken av kablene som er til trimindikatoren på en DF250? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 F%}#€ :) du skulle tatt bilder av deksel de-montering. Nei, men på min ligger alle "under". Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth 81 Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Ska se om jeg får tatt litt bilda og tegna litt på dem neste gang jeg er nede i båten Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth 81 Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 (redigert) Da har jeg tatt noen bilder av motoren. Vet ikke om de mindre modellan e lik 250'en, men håper det hjelper litt. Gummiknotten har spor med hull i som ledningene går igjennom og ett eget hull til bensinslangen. Det va håpløst å få gjort noe uten å demontere sidedekselet på høyre side under motoren. Dekselet holdes av disse skruan: Når dekselet var av, så var styrbord side av gummiknotten i løse lufta og det var ingen problem å få det løs eller på plass igjen etterpå. Vet ikke om dette er likt på de mindre motorene, men håper bildene hjelper litt. Redigert: Ser jeg må huske å få tak i nye strips så jeg kan stripse gummidingsen sammen igjen Redigert 20.April.2012 av Kenneth (KAH81) (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
motor Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Gummien som virer og ledninger går inn gjennom i front av motor skal da vel tres lenger inn i motordeksel slik at den klemmes fast mellom dekslene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth 81 Svart 21.April.2012 Del på Facebook Svart 21.April.2012 Ja, det kommer ikke frem av bildene, men ca 3 cm av gummien er inni motoren. Det er en kant på hver side av den delen av gummien som går igjennom motordekselet. Den ene er inni motoren, den andre utfor. Og slik er det nå. Som sagt, glemte å ta bilder mens jeg jobbet med dette så disse bildene er ikke så beskrivende som de burde ha vært... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 21.April.2012 Del på Facebook Svart 21.April.2012 Tror det er noenlunde det samme ja, så gummien blir "åpnet" når dekselet er løst? Tror forresten din motor har enda flere kabler enn min 115 igjennom der :) Takker for bildene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 21.April.2012 Del på Facebook Svart 21.April.2012 Gummien som virer og ledninger går inn gjennom i front av motor skal da vel tres lenger inn i motordeksel slik at den klemmes fast mellom dekslene. Ikke lenger enn bildene viser nei, men som Kenneth sier det er allerede enda en del på 3 cm inni der. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth 81 Svart 21.April.2012 Del på Facebook Svart 21.April.2012 Ja, det e skjært "spor" i gummihylsa ned til hullene så man slipper å tre hele kabelen med kontakt og alt igjennom den. Jeg fikk plass til nettverkskabelen i sporet og hullet til jordledninga. Det e litt av en skog med kabla som kommer ut der ja :) Å få nettverkskabelen igjennom fleksirøret mellom motoren og skroget var ett sant helvette Håpe bildene hjelper litt :) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth 81 Svart 26.April.2012 Del på Facebook Svart 26.April.2012 Er vel grundig seint ute, men måtte av med sidedekselet igjen. Benytta sjansen til å ta ett par bilda: Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
Andy Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 Her er korrekte linker: 990C0-88134 ... Dette var jo spennende! Men i linken står at den er til årsmodell 2008 og nyere. Er det noen som vet om den vil virke på min DF 140 - 2002 modell, evt om det er en annen utgave som gjør det? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 Er vel grundig seint ute, men måtte av med sidedekselet igjen. Benytta sjansen til å ta ett par bilda: Aha takker, nå først så jeg bildene! Min gummi er enda ikke inni igjen :p Si JA til flere underforum! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth 81 Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 Hehe, ting tar tid! :P Det hadde slettes ikke vært dumt med flere underforum nei Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
bella580C Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Heisann, skraper liv i denne tråden... Med Suzuki 140 og intrument 990C0-88160 4” multi-function gauge Hva mere trenger jeg ? Eller er alt her ? Kan jeg koble dette opp mot Ipad ? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post Share on other sites More sharing options...
bella580C Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Kansje her ? http://www.boats.net/parts/detail/part/S-990C0-88001-KIT.html Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Hvis du ønsker assistanse bør du forklare mer hva du har og hva du ønsker. Hva slags plotter har du? Du skriver du har 990C0-88160 4” multi-function gauge. Er denne montert eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.