timon90 Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Ser bra ut detta her! Trur det kan bli en tøff rånebåt Sitér dette innlegget Link to post
Oldschool Svart 25.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 Planendring. Holdt på å matte ned bunnstoffet da jeg oppdager flere skader på støpingen, noe som vil føre til at vann trekker inn mellom laminaten. Derfor må jeg nok bare ta meg litt ekstra tid til å gå over bunnen og støpe over det verste. KJIIIIIPT! Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 Iflg informasjonen på boksen er den ikke fullt slipbar (les gjennomherdet) før etter 72 timer ved 10°C. Ta tiden til hjelp så herder den nok. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Oldschool Svart 25.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 Iflg informasjonen på boksen er den ikke fullt slipbar (les gjennomherdet) før etter 72 timer ved 10°C. Ta tiden til hjelp så herder den nok. Stemmer det ja :) Leste feil på tabellen på boksen.. Sitér dette innlegget Link to post
Oldschool Svart 1.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2011 Har lagt siste lag med sparkel på bunnen. Før det har jeg nå plastret endel rifter og skader på skroget. Fant også hvor den tok inn vann til lufttanken, så nå skal alt være i orden. Bare litt pussing, så blir det 2k Epoxygrunning og deretter bunnstoff! Jeg må vel ikke ha "Sealer" mellom epoxy og bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 1.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2011 Er det "antipest" du tenker på med "Sealer"? Epoksygrunning gjør samme nytte om du bygger opp så tykt som boksen anbefaler. (typisk tre strøk) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Oldschool Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Er det "antipest" du tenker på med "Sealer"? Epoksygrunning gjør samme nytte om du bygger opp så tykt som boksen anbefaler. (typisk tre strøk) Sealer er 1-komponent grunning eller noe som du har mellom gammelt og nytt bunnstoff for bedre vedheft visstnok, jeg tenker å bruke 2-komponent epoxygrunning istedet, hvis det gir god nok vedheft? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Legg på bunnstoffet mens Anitpesten ennå er litt klebrig, da sitter det! Lar du den herde helt, bør du matte ned og legge på ny grunning like før bunnstoffet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Oldschool Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Legg på bunnstoffet mens Anitpesten ennå er litt klebrig, da sitter det! Lar du den herde helt, bør du matte ned og legge på ny grunning like før bunnstoffet. Og med "antipesten" mener du 2-komponent epoxygrunning? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Jupp! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Oldschool Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Vil foresten antipesten herde skikkelig om jeg smører på bunnstoff mens den er klebrig/ikke fullt herdet ? Sitér dette innlegget Link to post
Oldschool Svart 10.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2011 Brukte pensel på grunninga under, og da gikk det med 1,5 liter uten at det dekte helt. Skulle vel ha brukt rulle for å fått fordelt det mer tett. Nå venter jeg bare på lønninga så jeg kan kjøpe en boks til og rulle et siste strøk. Sitér dette innlegget Link to post
MB Angst Svart 11.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2011 Dette ser bra ut. kva fart tenke du at du får? eg har 35 med min tunge Rana 18 ( 105 johnson) stå på Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
Oldschool Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Tipper det blir mellom 20 og 25 knop med 25hk. Men jeg skal ha annen motor etterhvert, så håper på rundt 35knop.. Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 bilder? stå på! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Oldschool Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Har knust skjermen på pc'n, så får ikke til å laste inn bilder. Kan ta med kamera på jobb en dag iløpet av uka kanskje. :) Sitér dette innlegget Link to post
Oldschool Svart 5.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Grunning Bunnstoff Sparkling Ferdigpussa Sitér dette innlegget Link to post
Oldschool Svart 6.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 2 Strøk med Hempel 2-k Polybest Light Primer 2 Strøk med Hempel 2-k Polybest Lakk Survive Orange. Det ble ikke helt slett, men på en så gammel båt er det penest sånn da det finnes ujevnheter. Sitér dette innlegget Link to post
Oldschool Svart 7.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 Har snudd båten for å ta siste rest på toppen. Noen som har forslag til hva jeg kan dekke over skruene med rundt på ripa? Finnes det fenderlist med flat bakside som kan skrues på? List med FLAT bakside i gummi f.eks. Hvor kan jeg kjøpe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 7.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 sjekk hva maritim har av fenderlister. Sitér dette innlegget Link to post
Oldschool Svart 7.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 Er denne lista flat på baksiden slik det ser ut som? Eller tar jeg helt feil? Sitér dette innlegget Link to post
Oldschool Svart 1.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Driver og sparkler nå, så iløpet av få dager kan jeg grunne og lakkere. Har vært 2 uker på ferie så er ikke blitt gjort så mye. Kjøpte også en Tysse 15fot 2007mod henger i går til 5500kr. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 For fenderlist, kontakt Parma Plast. Fortell hva slags båt du har, ikke umulig at de vet hvilken list som passer. De har laget lister til svært mange norske båter. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ivar Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Men jeg skal ha annen motor etterhvert, så håper på rundt 35knop.. Med den bunnformen der så er jeg temmelig sikker på at det kommer til å bli "spennende" å kjøre i 35 knop Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Oldschool Svart 1.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 For fenderlist, kontakt Parma Plast. Fortell hva slags båt du har, ikke umulig at de vet hvilken list som passer. De har laget lister til svært mange norske båter. Ok, får prøve det, men ingen vet hva båten jeg har heter.... Med den bunnformen der så er jeg temmelig sikker på at det kommer til å bli "spennende" å kjøre i 35 knop Hehe, ja det får vi håpe Men som sagt, jeg har aldri hatt båten på sjøen og aner ikke hvordan den er å kjøre, så jeg prøver derfor med 25hestern først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.