Jump to content

Prosjekt gammel speedbåt!

Oldschool

Recommended Posts

Fant du noen gang ut hva slags båt dette er? Kan det være en Ancas Sea Prince 14 fra ca 1960? Eller eventuelt en Sea King 16 fra samme tids epoke?

Fant ikke ut noe, men det jeg ser spesielt etter er den formen den har bakerst, der sidene er bredest nederst.

Vanskelig å se på bilder.. Er hekkplaten i god stand? Ikke fuktig/ råtten? Om den er bra, og du kanskje lager en rustfri plate som du har på akterspeilet så holder det sikkert..

Tror ikke den er råtten, virker iallefall stiv og fin. Har ganske tykk aluminiumsplate på¨begge sider hvor motoren er festet som du ser. Skulle jeg hatt over hele mener du? Blir jo mye vekt da vel?

Ahh.. Så ut som en treplate i farten.. På iPhone;)

Da holder det sikkert. Jeg hadde en 30 hk på en eldre speedbåt som ikke var helt bra akter og det gikk fint.

I værste fall garanterer jeg at du merker det om det ikke går bra....

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

hørte snakk om en båt som gikk ut med altfor stor motor. Da den var litt utpå sjøen hørte de et kraftig knekk, og båten snudde og hadde full gass opp i fjæra. Da var det sprukket i bunnen, hehe, vil helst slippe det. Men da går jeg for denne om han lar den selge. Takk for raske og seriøse tilbakmeldinger :D

• 3 uker senere...

skal være 2 spjeld der, chokespjeld som skal ligge flatt når det ikke er i bruk, og gasspjeldene som skal stå loddrett, og påvirkes av gassen slik at det står pip åpent på full gass.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

nytt problem!!!

Kavitasjonsplata ligger ca 10mm over bunnen på kjølen, MERK: har flat bunn med kjøl, ikke v-bunn.

Får kjøling, ikke no problem, men det spruter opp i brønnen og inn i båten, WHY??

Hadde samme problem med den forrige, men det var LANG stamme.

Tilting er ikke alternativ, er fin der. Men kan det ha noe med høyde å gjøre, eller er det rett og slett båten?

Finner ut at hvis jeg hever motoren nå, så kommer propellen bak kjølen og vil muligens kavitere ganske mye(?)

Men fikk lagd meg noe som gjør at vannet renner ut bak, og ikke inn i båten når brønnen er full. Lagde noen belger på hullene i brønnen.

Drog vannski, knebrett og tube i helga, alt fungerte topp egentlig. Jeg veier 80kg og kom rett opp i plan med vannski, drog en på 90kg i tube, fornøyd. :)

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...