Jump to content

Prosjekt: Sunrider vannskuter


BowFreak84

Recommended Posts

Det kan nå se ut til at jeg nå har fått skaffet meg noe jeg har drømt om over halve livet, siden jeg var 13 år har jeg hatt lyst på en Sunrider vannskuter, å nå ser det ut til at jeg har skaffet meg et prosjekt, syns det er langt mellom disse for tiden, så jeg har ikke sett den og aner ikke hva som må gjøres med den, men jeg vet at den mangler styrekabel hvertfall. Uansett, for 500 kr spiller det liten rolle hvordan stand den er i.

 

Jeg har tenkt og hente den når snøen går, men selvfølgelig i skrivende stund kommer det ett nytt snøfall og selvfølgelig etter ei uke med fint vær og snøsmelting.

 

Er det noen som har tips om hvor man kan skaffe deler til denne skuteren? evt hva man kan skrive i søkefeltet på ebay? får nesten ingen treff når jeg skriver sunrider, og de få treffene jeg får har ingenting med neon vannskuter å gjøre...

 

Takker på forhånd for alle tips!

 

PS: Bilder kommer når jeg får den hjem, selv om jeg egentlig ikke har de største forventningene på å få den på vannet i år grunnet ett hus som trenger en del stell... :/

Link to post
Share on other sites

Nei jeg vet ikke enda, men ser for meg at salen sikkert må gjøres noe med, men denne kan jeg jo evt polstre og trekke på ny selv også. Ellers mener jeg å huske at jeg har sett noen som har lykt foran, det er jo noe jeg evt kunne trenge.

 

Når det gjelder gass går jeg og undrer på om ikke det går ann og rigge til en tommelspeed på denne, har kikket litt på ebay og tror jeg har funnet deler som kan passe :)

 

Jeg håper at det forsvinner nok snø til at jeg kan hente skuteren hjem til uka :)

 

PS: Trodde det samme når det gjaldt denne siden den kan registreres i småbåt registeret... men orker ikke ha 50 innlegg ang dette her :P

Link to post
Share on other sites

Hehe, kanskje bytte etterhvert, min bedre halvdel ble noe overgitt, å syns jeg kanskje kunne skaffet meg noe som det var plass til familien i å :P hehe Jeg måtte gi litt mer enn 500 kr da, men det er ikke noe som koster meg penger, bare ca 30 minutter tid. han sa at 500 kr og en modifisering av en Nintendo wii, så var det greit :)

 

Takker for tipset! da skal jeg sjekke det opp når den tid kommer, kanskje fengselet i Arendal driver med det samme er jeg heldig :)

Link to post
Share on other sites

Ser du leter etter deler på Ebay, men hvis hukommelsen ikke svikter totalt mener jeg at disse ble støpt på sørlandet, grundt Grimstad/Fevik eller deromkring. Da finner du neppe noe deler så langt utenfor landets grenser.

Artige "båter", har myst litt på å få tak i en sånn selv, til ungene... (standard unnskyldning for å skaffe alt som er gøy :lol: )

Link to post
Share on other sites

Ser du leter etter deler på Ebay, men hvis hukommelsen ikke svikter totalt mener jeg at disse ble støpt på sørlandet, grundt Grimstad/Fevik eller deromkring. Da finner du neppe noe deler så langt utenfor landets grenser.Artige "båter", har myst litt på å få tak i en sånn selv, til ungene... (standard unnskyldning for å skaffe alt som er gøy :lol: )

 

Det var derfor jeg kjøpte en KidMaster 9 til unga

Link to post
Share on other sites

Hei! Vekker gammle minner den der :) hadde en sånn for ca 10 år siden utrolig morrsom å kjøre. Hadde en 50 hk Yamaha på og det gikk stygg fort kombinert med en rå akselrasjon :) Hadde Mc styre og pedal gass på min. Når det gjelder lykten tror jeg du finner en som passer fra Hella mener jeg.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...