Komodo Svart 15.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2017 Båt på syv tonn med "skrekkaggregat", grøss.... Kommer ikke til å stå i kø for å få kloa i den der. Mindre pent design også. Ser ut som om den er tegnet med linjal. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kjetil1 Svart 15.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2017 Godt jobba morten og Komodo. Nører opp under folks frykt for hekkaggregat. Nokså grunnløst denne gang. Gidder man lese hvorfor drevet er skiftet, ser man at det er grunnet feil på brygge elanlegg og påfølgende kraftig tæring på drev. Blir litt som å skrive innlegg på VG etter kun å lese overskriften... Ja, jeg er skeptisk til ett drev på tung båt, men det er ikke det som har tatt drevet på den båten... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Teerex Svart 15.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2017 (redigert) Kinesiske "Scandinavien 350" fikk temmelig dårlig omtale i båtpressen etter tester. Styr unna x2. Skroglengden er 31 fot, bredden er helt moderat med 320 cm men vekta er formidabel. http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/scandinavian-350-family "Sjelden er vi om bord i drevbåter i denne klassen med så høy planingsterskel. Vi utførte vi en enkel test på hvor lang tid det tok, fra et tilnærmet nullpunkt, til båten hadde lagt seg i plan. Første test ble gjennomført uten bruk av trimflaps. Vi satt der med en følelse av å se rett inn i den kinesiske mur veldig lenge, nesten et halvt minutt, før sikten forut igjen var tilstede. Med aktiv bruk av flapsene reduserte vi tiden med 6-7 sekunder, men fortsatt var det en lang og tung prosess å få den ned. Litt ubegripelig det hele, med en kraftig Volvo Penta D6 350 om bord. Kanskje har det litt md proppen, en G 3, å gjøre. Vi har uansett en viss forståelse for at det koster å få et beist på 6.7 tonn til å sparke fra. Så var vi i tillegg tre voksne menn om bord. Tanken slo oss om hvordan dette skulle gå med de tillatte 8 personene om bord og et tonn med ekstravekt som den også er godkjent for. Da kan du glemme å få den i plan og du kan se langt etter den oppgitte toppfarten på 30 knop. Vi fikk den i drøye 28 knop." Redigert 15.Februar.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Fortego Svart 15.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2017 Kinesiske "Scandinavien 350" fikk temmelig dårlig omtale i båtpressen etter tester. Styr unna x2. Skroglengden er 31 fot, bredden er helt moderat med 320 cm men vekta er formidabel. http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/scandinavian-350-family Blant de første kinesiskproduserte som kom til landet og dårlig på nesten alle områder: Vekt, sjøegenskaper, plass, kvalitet, fart etc etc... Halver prisen, så betaler man for det man får... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
000 Svart 15.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2017 Med 110 hk "overload" på en lett 18-foter bør man vel ikke regne med forsikringen om uhellet skulle være ute.... I verste fall gjeldsslave resten av livet... om man overlever. Hvilken forsikring da tenker du på? En båtforsikring forsikrer båten og evt bergning så ikkje man står på bar bakke om den skulle havarere etc. En forsikring for aktløyse får man ikkje kjøpt. Så ka meina du egentlig her? Du har vært såpass lenge på dette forumet at du burde ha fått med deg dette nå og vite bedre. En annen sak er at man kan ha hvilken motor som helst i whatever båt heilt uavhengig av hva Veritas mener er passe om båten i det heile tatt er typegodkjent. Når du har sagt hvilken båt og hvilken motor du har og selskapet godtar det og lar deg kjøpe forsikring så har dere en avtale om akkurat det. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2017 (redigert) Hvis et eller annet dramatisk uhell skulle oppstå pga. avsindig fart eller ukontrollerbare sjøegenskaper, og båten er f.eks. 90% overmotorisert og ikke f.eks. bare 10% så er vel sjansen tilstede for at et eller annet forsikringselskap eller en eller annen advokat vil gripe fatt i dette og kreve regress eller lignende. Hvilke lover og regler som gjelder for dette forøvrig vet jeg lite om, men sikkert andre som kan si mere om det. Dersom forsikringsselskapene ikke har noen klausul om at båtens motorisering sånn omtrentlig ikke kan overstige produsentens spesifikasjoner og CE godkjenning, så vil det jo være overraskende. Tråd om emnet https://baatplassen.no/i/topic/98608-bot-hvis-man-har-for-stor-motor-på-båt/ Skulle nesten tro at "Bearded Beast" og "Knurrbart" var i slekt Redigert 15.Februar.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Komodo Svart 15.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2017 Godt jobba morten og Komodo. Nører opp under folks frykt for hekkaggregat. Takk for det Kjetil1, all ros mottas med takk Jeg klarte forøvrig også å lese meg til årsaken til drevhavariet. Det jeg kommenterte er at båten er tung og utstyrt med en motor og drev Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
000 Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 (redigert) Dersom forsikringsselskapene ikke har noen klausul om at båtens motorisering sånn omtrentlig ikke kan overstige produsentens spesifikasjoner og CE godkjenning, så vil det jo være overraskende. Jo men det er meget mulig de har og da får man heller ikkje forsikret sin 9 fot båt med 200 hk eller ka du nå mener med overmotorisert. Men om man ikkje holder sin del av avtalen så er det jo klart de vil ha tilbake pengene sine for båten din om den havarerte men noe utbetaling for din ansvarsløshet vil du aldri få så hva denne regressen består i som du snakker om vites ikkje. Det er fortsatt lov å lage sin egen båt av to planker og sette i en støvsugermotor eller av karbon med 1000 hk turbinmotor. Så hvem definerer hva som er overmotorisert og i forhold til hva. Har man en avtale om forsikring så har man en avtale. Du bare unngår spørsmålet og kommer med mer svada ei heller svarte du på det som var spørsmålet. Det som derimot er åpenbart er at du har ikkje filla peiling på hva du prater om og nører oppunder gamle myter og løgner og sprer frykt og svada heilt uten grunnlag. Redigert 16.Februar.2017 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Du er så koselig Knurrbart Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Jo men det er meget mulig de har og da får man heller ikkje forsikret sin 9 fot båt med 200 hk eller ka du nå mener med overmotorisert. Ha! Det tror jeg ikke på. Tipper du får lov å tegne forsikring så mye du ønsker. Om du velger å ikke lese vilkårene blir jo din egen sak. Ingen som nekter folk å ha full kasko på en bil som er verdt nær null og niks osv. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Det som derimot er åpenbart er at du har ikkje filla peiling på hva du prater om og nører oppunder gamle myter og løgner og sprer frykt og svada heilt uten grunnlag. Ja det har du sannelig helt rett i Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Sunny33 Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Noe spesiell plassering av toalett, sjekk bilde 17 https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=90788710 Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Flott annonse! På toppen av det hele ligger den under seilbåt/motorseiler https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=90871277 Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Noe spesiell plassering av toalett, sjekk bilde 17 https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=90788710 Drittmotor!! har du ikke hørt snakk om det?? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Teerex Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Han driter bokstavelig talt i den motoren Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Sikkert godt å varmt på do da:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Zitt Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Båter er jamen flotte når de ser slik ut! https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=90202615 Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2017 Båter er jamen flotte når de ser slik ut! https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=90202615 Som regel er de fleste eldre trebåter fine og shiny utenpå, så har eieren glemt innredninga!! her var det omvendt!! meget finn ruff, men det er nok ikke bare bunnsmurning og lakk som må til får å få denne i orden!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Snusmumrikken Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Lurer på hva denne selgeren har røyka..? https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=73966189 Ser ut som en Rocky 470, med en 75HK Suzuki fra 70-tallet? 69.000,- uten henger, eller 82.000,- med henger. Hadde ikke betalt halvparten engang.. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Teerex Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 (redigert) Polakker trenger ikke røyke noe for å lage spesielle annonser på finn Men hadde kanskje også blitt litt morsomt om vi skulle skrive på polsk. Redigert 20.Februar.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 https://www.finn.no/90221486 Kunne trengt litt rydding ombord?? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Synes forrøvrig denne også var priset litt i overkant. Til tross for at båten så fin ut. Liten motor også... https://www.finn.no/85231117 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Snusmumrikken Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Synes forrøvrig denne også var priset litt i overkant. Til tross for at båten så fin ut. Liten motor også... https://www.finn.no/85231117 Skulle akkurat til å linke denne inn.. Er det f. med mulig? Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Korsfjord Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Om man fjernet første sifferet i prisen, kanskje... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Det er nok kommet inn et 1-tall for mye der Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.