Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)

SamH

Recommended Posts

Ingar skrev On 17.5.2025 at 14.19:

Viser seg at selgeren, som er innehaver av ausjonsfirmaet, har minstepris som er 43% høyere, 400k.

Det tilsvarer omtrent hva andre annonsører maksimalt håper å få ved vanlig privat salg.

5 timer til auksjonen går ut. Bud må økes  36% over siste bud for å komme over minstepris. Synd at ikke de som bruker tid på dette har lest baatplassen.

Kjøper tar all risiko, men selgeren, som har hatt båten i to år, vet ikke engang om den har septiktank.
Firmaet skal bli størst på nettauksjon inne 3 år....

23 minutes ago, Ingar said:

Auksjonen gikk ut med høyeste bud 86k (23%) under minstepris. 5 budgivere kastet bort tiden med å gi 18 bud.

I dag ble den lagt ut på nytt, med samme villedende pris...

Ja sånnt blir jo bare på grensa til useriøst Skulle jeg ha kjøpt båt uten risiko i min prisklaae måtte det vært mange hundre tusen under markedsverdi for at jeg kunne vurdert! Ting som ikke er i orden i båt kan få enorme kostnader, selv små detaljer som i første øyekast ikke vises!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Lurer på hva forbruket er pr. nautisk mil. Forbruk av Prosecco altså :fniser:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

sap_2000 skrev for 3 timer siden:

Ikke uvanlig dessverre på litt større båter at DPH ryker på mellom 1-2000 timer avhengig av bruksmønster og vedlikehold.

Det blir neppe en båt etter Bellil, som trolig selges i løpet av ett år, men skulle muligheten by seg så har jeg lært så mye her inne om drev som ryker, motorer med utfordringer at jeg uansett ville være skeptisk til å kjøpe noe 10år+ gammelt 

Svært nyttig å vite litt om

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...