Bellil Svart Torsdag 08:27 Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:27 Kom litt tilfeldig over disse to annonsene for samme båt. Om prisforskjellen på 114.000 er riktig i forhold til om motor er med eller ikke overlater jeg til andre å avgjøre https://www.finn.no/441241905 https://www.finn.no/mobility/item/438510591 Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
-morten- Svart Torsdag 10:58 Link til dette innlegget Svart Torsdag 10:58 2 hours ago, Bellil said: Kom litt tilfeldig over disse to annonsene for samme båt. Om prisforskjellen på 114.000 er riktig i forhold til om motor er med eller ikke overlater jeg til andre å avgjøre https://www.finn.no/441241905 https://www.finn.no/mobility/item/438510591 med og uten motor om du leser annonsen!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bellil Svart Torsdag 11:09 Link til dette innlegget Svart Torsdag 11:09 -morten- skrev 8 minutter siden: med og uten motor om du leser annonsen!! Om du leser mitt innlegg står det «Om prisforskjellen på 114.000 er riktig i forhold til om motor er med eller ikke overlater jeg til andre å avgjøre» Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Teerex Svart Torsdag 18:53 Link til dette innlegget Svart Torsdag 18:53 Bellil skrev for 10 timer siden: Kom litt tilfeldig over disse to annonsene for samme båt. Om prisforskjellen på 114.000 er riktig i forhold til om motor er med eller ikke overlater jeg til andre å avgjøre https://www.finn.no/441241905 https://www.finn.no/mobility/item/438510591 En proff utført overhaling av en slik motor er ikke akkurat billig, forutsatt at det ikke blir tatt noen "lure" snarveier. Motortypen ble lansert i 1990 (som kjent produsert av italienske VM Motori). Litt usikker på om de hadde fått hydrauliske ventilløftere på denne muligens litt nyere utgaven, Normalt sett så er vel en slik overhaling en påkostnad man tar for eget bruk videre, og ikke for videresalg. Blir nok ikke veldig lønnsomt med dagens timepriser, hvis man da ikke gjør alt selv. I dette tilfellet er det altså et verksted som har gjort jobben, så da kan man kanskje anta en form for garanti på jobben. Personlig ville jeg nok ha hatt en litt kraftigere motor enn 220 hk i en såpass stor helplanende båt. 300-350 hk er nok optimalt, samt et annet drev enn Bravo 1. Bravo 2 er vel bedre egnet for denne båtstørrelsen, men Bravo 3 gir vesentlig bedre egenskaper (manøvrering, akselerasjon, marsjfart). Uansett må det være et X eller XR drev som tåler noe belastning over tid. Det finnnes jo nok av alternativer der ute for rekkeseksere fra Mercruiser/CMD/VM Motori, Yanmar og VP på ca 300 hk og opp. De snusfornuftige ville kanskje foreslå D4, men jeg takler ikke 4-syl dieselmotorer utenom i traktorer o.l. Må imidlertid innrømme at jeg kjørte biler med 4-syl dieselmotorer i mange år, men nå er det 5 og 6 syl. det går i. Men biler kjøres jo generelt i et lavere turtallsområdet... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under evig reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bergen Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Til salgs: LAST CALL, to be rebuild for D5L certificate - 1981 | FINN.no 80 fot med nyere motor og seil, tilsynelatende i grei tilstand til 1,2 mill er mye båt for pengene. Men ikke noe en finner båtplass til i enhver marina, og er nok og greit å være en liten gjeng som mannskap om en skal på tur ( samt noen med D5 sertifikat) Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Det står at den skal bygges om slik at den blir under 24 meter. Hvorden gjøres det med bibehold av et pent utseende og seilegenskskaper i behold Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Morten_L Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Bellil skrev for 2 timer siden: Det står at den skal bygges om slik at den blir under 24 meter. Hvorden gjøres det med bibehold av et pent utseende og seilegenskskaper i behold Det er illustrert på siste bildet. Ved første øyekast synes jeg det ser ut som en god plan! Vil jo ikke påvirke vannlinjen og akterstafet ser ut il kun marginalt å bli flyttet Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Båten ble omtalt på baatplassen for over 18 år siden, da også ifm en Finn-annonse. (Som er slettet) Sitér dette innlegget Riviera 925 kjøpes. Aksling, fly, 2006- Ta kontakt på IM. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.