Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Ekstremt bra. Holdt på å si noe om "båtporno" et lite øyeblikk, men dette er faktisk så bra at det er hevet over slike uttrykk! Som nytt, etter bildene å dømme. Jeg skulle gjerne visst hva det hadde kostet å levere noe slikt nybygget fra et båtbyggeri i dag, før jeg sier at dette er for dyrt...

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

-Forøvrig har jeg en sterk mistanke om at selgeren ikke har vært helt fornøyd med at den lange badeplattformen subber nedi vannet under fart, kanskje bremser også. For hva ellers vil skje med en slik overmotorisert snekke når man gasser på?

 

-Og baugpropell på en 24 fot snekke... -What??!

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Båten er restaurert hos Nidelv og det ble laget en reportasje i Båtliv/Båtmagasinet(husker ikke hvilket) om hvordan et gammelt skrog kunne bli som nytt.

Det ble også listet opp en del firma som hadde spesialisert seg på å produsere innredning til eldre båt modeller i reportasjen.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Nå har aldri jeg hatt nidelv 24 men har hatt sollux 24 og hvis du mener 55 hk er overmotorisert så vet du helt klart ikke hva du prater om.

Når det gjelder baugpropell på en 24 fot sjekke så er det helt enkelt genialt , endelig styring bakover også

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Men det er fortsatt en snekke... gjesp.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

-.... hvis du mener 55 hk er overmotorisert så vet du helt klart ikke hva du prater om.

Når det gjelder baugpropell på en 24 fot sjekke så er det helt enkelt genialt , endelig styring bakover også

 

Da kan vel du forklare meg hva det er jeg ikke vet, du da?

 

Start gjerne en egen tråd om hva man bør ta hensyn til ved motorisering av 24 fots snekker med over 50 hester.

 

(Jeg vet at Sollux er ganske lett til snekke å være, og har kanskje en skrogfart på rundt 10 knop? Nidelv 24 antagelig noe mindre, eller er den en halvplaner kanskje.? -Jeg trodde det var en snekke.)

-HGva skal man gjøre med propellen over 50 hester? redusere utvekslingen, eller finne seg en 4-bladers propell kanskje? På min snekke begynner 17" propell å nærem seg grensen.

 

(Det med baugpropell kan vi la ligge. Jeg snur på en femøring med min Saga 24 og har fin styring uansett hvilken vei vannstrømmen går forbi roret, med min egen Saga 24. Noen ganger bommer jeg også, men det er ikke båtens feil. Jeg går ut fra at hvis man ønsker seg baugpropell, så tregner man det sikkert også.)

Link to post
Share on other sites

Pen yacht med litt hippie-preg...:)
http://www.finn.no/55589897

Kommentar fra moderator: Slettet referanse til bilder hos Tapatalk.
Om man ønsker å vise bilder fra annonser må man linke direkte til dem, ikke lagre de andre steder. (av hensyn til opphavsrett)
Eksempel, fra annonsen. Linken er finncdn.no/mmo/2015/2/vertical-4/04/7/555/898/97_1760182180_xl.jpg

97_1760182180_xl.jpg

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg gidder ikke diskutere med deg EagleFish om fart på snekke men vet du tar feil i forhold til sollux iallfall , når det gjelder baugpropell så kan jeg også meget godt klare meg uten etter snart 30 år med snekke hvor de fleste år er uten baugpropell men det er mange andre ting jeg også kan klare meg uten men velger å skaffe meg nettopp fordi det gjør ting lettere og mer behagelig .

Jeg har til og med ankervinsj

Redigert av idars (see edit history)

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

@Teerex???

Fortsatt en snekke, gjesp, hva mener du med dette da?

 

Så det er kun planende greier, slik som du har, som skal vies oppmerksomhet da eller?

 

Tja nei, men i den prisklassen er det kanskje flere som forventer mere fart.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

(Det med baugpropell kan vi la ligge. Jeg snur på en femøring med min Saga 24 og har fin styring uansett hvilken vei vannstrømmen går forbi roret, med min egen Saga 24. Noen ganger bommer jeg også, men det er ikke båtens feil. Jeg går ut fra at hvis man ønsker seg baugpropell, så tregner man det sikkert også.)

 

Det må ha kommet noen nye femøringer med voldsom diameter!

Link to post
Share on other sites

det skulle kanskje være fembøring og ikke femøring :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det er et godt spørsmål! Lurer på hva mannen tenkte da han ga over 700 000 for å pimpe en Nidelv 24 fra 1975? Han må da visst at enten blir dette min båt for livet, eller så taper jeg enormt mye penger. Noen har bare så mye penger at de kan kaste flere 100 K ut vinduet, ser det ut til. Skal tro hvor denne ender? Mitt tips er at den neppe går for over 350 K og da er tapet på ca 370 K. Galskap! Selv om jeg er en lidenskapelig Nidelv-fan selv.

 

Godt vedlikeholdte; gjerne med ny motor og andre oppgraderinger Nidelv 24 fra 80-tallet er fint mulig å få fatt i til mellom 80-120 K.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...