Komodo Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Trist lesning Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
TrikkerN Lønning Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Komodo skrev 16 minutter siden: Trist lesning Veldig kjip situasjon å være i.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Men om man har båt, og ikke har råd til å fikse sånnt, har man jo strengt tatt ikke råd til å eie noen båt heller. Tung stor båt, betyr jo at vedlikehold blir en ganske stor post, selv om det sikkert kan gå 2-3 år før den må opp på slipp Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
m0rgankan3 Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Kom over denne finurligheten https://www.finn.no/mobility/item/407135443 Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai *knis* Tenker drag og akslinger er i fin stand etter et par turer på sjøen! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Spennende konsept, trolig mest egent for ferskvann. Men jeg ser noen utfordringer med å få fortøyd om du skal gå til kai i sidevind, uten å kunne ha noen på "baugen" for å få i land en line/spring. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Hadde ikke romerske krigsskip også sånne utstikkere forut for å stikke hull i vannlinja på motstandernes skip? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai 30 minutes ago, m0rgankan3 said: Kom over denne finurligheten https://www.finn.no/mobility/item/407135443 Campingcruiser får liksom 100% mening ja! Tror jeg hadde fått problem med å manøvrere meg inn i båsen med vind bakfra fra siden med denne! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
J-Å Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Bergen skrev for 3 timer siden: Spennende konsept, trolig mest egent for ferskvann. Men jeg ser noen utfordringer med å få fortøyd om du skal gå til kai i sidevind, uten å kunne ha noen på "baugen" for å få i land en line/spring. De har selvsagt en tilhengerkule i båsen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai J-Å skrev 25 minutter siden: De har selvsagt en tilhengerkule i båsen. Tenkte ikke på det, automatske fortøyninger må jo være fantastisk å ha :-) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Bergen skrev 39 minutter siden: Tenkte ikke på det, automatske fortøyninger må jo være fantastisk å ha :-) Støttebena kan sikkert vri til siden, så slipper man fendere 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai m0rgankan3 skrev for 8 timer siden: Kom over denne finurligheten https://www.finn.no/mobility/item/407135443 Når man ikke kan bestemme seg for båt eller campingvogn, og ender opp med en kombinasjon som ikke fungerer bra til noen av delene. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 13.Mai Link til dette innlegget Svart 13.Mai Tror jeg har en "soft spot" for eldre, britiske seilbåter. Ja, jeg vet det er litt ymse som kom derfra også, men mange av dem virker veldig solide og sjøverdige. Denne er sikkert ikke rask, men bygget som et lite skip, ser det ut som, og absolutt velholdt: https://www.finn.no/mobility/item/407585080?ci=2 Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 13.Mai Link til dette innlegget Svart 13.Mai Korsfjord skrev for 1 time siden: Tror jeg har en "soft spot" for eldre, britiske seilbåter. Ja, jeg vet det er litt ymse som kom derfra også, men mange av dem virker veldig solide og sjøverdige. Denne er sikkert ikke rask, men bygget som et lite skip, ser det ut som, og absolutt velholdt: https://www.finn.no/mobility/item/407585080?ci=2 Kjekk liten seiler, bortsett fra kjettingløsningen i forpigg.... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 13.Mai Link til dette innlegget Svart 13.Mai Nei , lukter nok ikke nybakte boller i forpiggen når gjørmete kjetting tørker i varmen. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 13.Mai Link til dette innlegget Svart 13.Mai Oi, den la jeg ikke merke til, nei Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai subwoofer skrev On 12.5.2025 at 12.54: Hadde ikke romerske krigsskip også sånne utstikkere forut for å stikke hull i vannlinja på motstandernes skip? Grekerne hadde i hvert fall en båttype som ble kalt trireme. De kunne torpedere andre båter. Synes vognen virker flott bygget og gjennomtenkt fram til hvordan denne faktisk fungerer i praksis på sjøen og i forhold til hva båter koaster så virker jo ikke 1 mill helt hinsides for arbeidet. Men virker dette i praksis Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
subwoofer Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Nettotrailer kommer til å få godt med ordre på bremsedeler og hjullagere ihvertfall... Jeg velger å si "god ide, men nei..." Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Til salgs: Fjord 38 aft - 1973 | FINN.no Denne bør taes vare på! stolthet under Fjords glansdager! Ble vel ikke solgt mange i Norge! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ingar Svart 17.Mai Link til dette innlegget Svart 17.Mai Dukket opp en annonse for en Jeanneau Merry Fisher 695 her i Søgne. Selges via auksjonsfirmaet xbid.no. Pris i annonsen er 280k og auksjonssiden oppgir dette som nåværende bud. Viser seg at selgeren, som er innehaver av ausjonsfirmaet, har minstepris som er 43% høyere, 400k. Det tilsvarer omtrent hva andre annonsører maksimalt håper å få ved vanlig privat salg. Er det vanlig at nettauksjoner sløser med kundenes tid på denne måten? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Mai Link til dette innlegget Svart 17.Mai Det virker hvertfall som mange båter på auksjon ikke selges fordi budene er for lave. "minstepris ikke oppnådd men kan likevel bli solgt". var selv med på en auksjon som jeg ikke vant nå. Båten kom på Finn dagen etter til en høyere pris. jeg skjønner ikke helt hva tanken er. En båt til 30-40000, som man må betale gebyr på 3-4000 i tillegg.. også forventer de en pris høyere enn om de selger den på vanlig måte? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Ask Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Ingar skrev for 17 timer siden: Er det vanlig at nettauksjoner sløser med kundenes tid på denne måten? Hei. Det er mitt inntrykk ja. Eg har inntrykk av at auksjonen.no driv på same måte. Lave lokkeprisar som kan vera langt under kva eigar er viljug til å selja for. Eg gidd ikkje vurdera båtar som blir seld via auksjonsfirna. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Å ikke sløse med andres tid har vært vesentlig for meg siden jeg startet baatplassen. Dette er grunnen for at vi krever at emnetitler er beskrivende og at man ikke kan skrive på dialekt. Når utropsverdi på auksjon er nesten halvparten av minstepris vil mange kaste bort tid. Man forventer en god pris om man handler på auksjon, selger fraskriver seg ansvar i større grad enn ved vanlig salg. I dette tilfelle var det altså eier av auksjonsfirmaet som selger sin egen båt. Hadde hatt den i 2 år, men kunne ikke svare på om den hadde septiktank. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Det er jo ikke uvanlig at auksjonspriser går over normal salgsverdi heller. Hvis man har to-tre stykker som ønsker et auksonsobjekt så kan budgivingen gå forbi fornuften. Helt utenfor, men en artig sak. Junior hadde malt noe på barneskolen og pengene gikk til et veldedig formål. Farmor og mormor overbød hverandre til det endte på nærmere 500,- kroner :-) Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
-morten- Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai 23 hours ago, Ask said: Hei. Det er mitt inntrykk ja. Eg har inntrykk av at auksjonen.no driv på same måte. Lave lokkeprisar som kan vera langt under kva eigar er viljug til å selja for. Eg gidd ikkje vurdera båtar som blir seld via auksjonsfirna. Helt enig! Har aldri falt meg inn å kjøpe noe brukt på akuksjon, hverken bil båt eller MC! man kan så klart være heldig å ha flaks! men for meg virker slikt tvilsomt, og man står ikke særlig sterkt om man får trøbbel Jeg betaler heller det ting koster og får et bra objekt med bedre rettigheter. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.