Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)

SamH

Recommended Posts

Men om man har båt, og ikke har råd til å fikse sånnt, har man jo strengt tatt ikke råd til å eie noen båt heller. Tung stor båt, betyr jo at vedlikehold blir en ganske stor post, selv om det sikkert kan gå 2-3 år før den må opp på slipp

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Korsfjord skrev for 1 time siden:

Tror jeg har en "soft spot" for eldre, britiske seilbåter. Ja, jeg vet det er litt ymse som kom derfra også, men mange av dem virker veldig solide og sjøverdige. Denne er sikkert ikke rask, men bygget som et lite skip, ser det ut som, og absolutt velholdt: 

https://www.finn.no/mobility/item/407585080?ci=2

Kjekk liten seiler, bortsett fra kjettingløsningen i forpigg....

subwoofer skrev On 12.5.2025 at 12.54:

Hadde ikke romerske krigsskip også sånne utstikkere forut for å stikke hull i vannlinja på motstandernes skip?

Grekerne hadde i hvert fall en båttype som ble kalt trireme. De kunne torpedere andre båter.

Synes vognen virker flott bygget og gjennomtenkt fram til hvordan denne faktisk fungerer i praksis på sjøen og i forhold til hva båter koaster så virker jo ikke 1 mill helt hinsides for arbeidet.

Men virker dette i praksis:usikker:

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Dukket opp en annonse for en Jeanneau Merry Fisher 695 her i Søgne.

Selges via auksjonsfirmaet xbid.no.

Pris i annonsen er 280k og auksjonssiden oppgir dette som nåværende bud.

Viser seg at selgeren, som er innehaver av ausjonsfirmaet, har minstepris som er 43% høyere, 400k.

Det tilsvarer omtrent hva andre annonsører maksimalt håper å få ved vanlig privat salg.

Er det vanlig at nettauksjoner sløser med kundenes tid på denne måten?

Det virker hvertfall som mange båter på auksjon ikke selges fordi budene er for lave. 

"minstepris ikke oppnådd men kan likevel bli solgt". 

var selv med på en auksjon som jeg ikke vant nå. Båten kom på Finn dagen etter til en høyere pris.

jeg skjønner ikke helt hva tanken er. En båt til 30-40000, som man må betale gebyr på 3-4000 i tillegg.. også forventer de en pris høyere enn om de selger den på vanlig måte?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Ingar skrev for 17 timer siden:

Er det vanlig at nettauksjoner sløser med kundenes tid på denne måten?

Hei.

Det er mitt inntrykk ja.

Eg har inntrykk av at auksjonen.no driv på same måte. Lave lokkeprisar som kan vera langt under kva eigar er viljug til å selja for.

Eg gidd ikkje vurdera båtar som blir seld via auksjonsfirna. 

Å ikke sløse med andres tid har vært vesentlig for meg siden jeg startet baatplassen. Dette er grunnen for at vi krever at emnetitler er beskrivende og at man ikke kan skrive på dialekt.

Når utropsverdi på auksjon er nesten halvparten av minstepris vil mange kaste bort tid.

Man forventer en god pris om man handler på auksjon, selger fraskriver seg ansvar i større grad enn ved vanlig salg.

I dette tilfelle var det altså eier av auksjonsfirmaet som selger sin egen båt. Hadde hatt den i 2 år, men kunne ikke svare på om den hadde septiktank. :undrer:

Det er jo ikke uvanlig at auksjonspriser går over normal salgsverdi heller. Hvis man har to-tre stykker som ønsker et auksonsobjekt så kan budgivingen gå forbi fornuften.

Helt utenfor, men en artig sak. Junior hadde malt noe på barneskolen og pengene gikk til et veldedig formål. Farmor og mormor overbød hverandre til det endte på nærmere 500,- kroner :-)

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

23 hours ago, Ask said:

Hei.

Det er mitt inntrykk ja.

Eg har inntrykk av at auksjonen.no driv på same måte. Lave lokkeprisar som kan vera langt under kva eigar er viljug til å selja for.

Eg gidd ikkje vurdera båtar som blir seld via auksjonsfirna. 

Helt enig! Har aldri falt meg inn å kjøpe noe brukt på akuksjon, hverken bil båt eller MC! man kan så klart være heldig å ha flaks! men for meg virker slikt tvilsomt, og man står ikke særlig sterkt om man får trøbbel Jeg betaler heller det ting koster og får et bra objekt med bedre rettigheter.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...