Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Trearbeidet inne i båten er av så dårlig utførelse at eneste utvei er å sparkle/pusse og male... Retningen i treverket går i hytt og pine... Nei ikke pent..

Hva mener du med det? De finerplatene er vel ment som skott som skal kles med panel eller trekkes?

 

Syns dere overdriver litt her nå. Ikke det at jeg ville tatt over, men det burde være muligheter å få båt av den.

Link to post
Share on other sites

Du skal være god om du får innreda en båt av den størrelsen (om noen størrelse) med finerplater som er ens i trestrukturen!

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor man skulle det. Om man tillegger finishen så lite betydning at man er fornøyd med ubehandlet finer, kan det nok være det samme uansett.

Link to post
Share on other sites

Synes egentlig dere kan slutte å kritisere denne mer nå ,eier har helt sikkert skjønt det nå hvis han leser denne siden.

 

:thumbsup: stort sett enig der. når enkelt annonser blir omtalt negativt på en omfattende måte her på forumet burde det faktisk vært slik at annonsør burde blitt varslet om tråden. så vedkomende får en mulighet til og utale seg og ikke minst forsvare seg

KNS MEDLEM

Link to post
Share on other sites

den korrekte benevnelsen er vel NA motor.. (naturally aspired). NA-gutter ;-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

det motsatte av blown engine altså

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Har lurt en stund på hva dette sugemotor utrykket betyr for noe. ved google bilde søk på "sucking engine" fant jeg følgende bilde1405411.jpeg :rolleyes:

 

Ja, kva kan ein ikkje bli opplyst om her inne, den ting finnes ikkje :giggle::giggle:

 

Og eg som trudde.....det var ein slags teknisk innretning.....??? :crazy::crazy:

 

Men... det der er nok sugemotor`n sin det ja :yesnod::yesnod:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Har merket meg navnet på "båtmekleren". Om det er noe som er helt sikkert skal jeg aldri kjøpe båt av ham..

 

Til og med de fleste eiendomsmeglere og bruktbilselgere (samme slaget) vet å bruke ord som reperasjonsobjekt, oppussingsobjekt osv.

 

Useriøst.

 

Denne båten er bare helt j..lig av utseende og overpriset?

 

Dyrere enn f.eks denne.. http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=39996974

Link to post
Share on other sites

"Båten gikk som taxi i Tromsø fra 1990 til 1995. Den var da godkjent av Skipskontrollen og sertifisert for passasjertrafikk inntil 12
passasjerer"

Ser ikke noe galt i å skrive det!?

Det som derimot virker ganske håpløst er å bruke båten som en båt og ikke som en ren bolig. Den kan vel neppe kalles sjøklar. Prisen derimot er nok noen hundre tusen for høy, selv om det blir en billig bolig på Oslo vest hvis man slår til på å beholde båtplassen på Kongen.

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post
Share on other sites

Og siden alle båtene Aker Yacht annonserer betegnes som "Kupp", så er det bare rett og rimelig at denne betegnes som "Årets Kupp"... Det er i alle fall et kupp for eieren hvis han får solgt til den prisen!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Her kan man godt skyte pianisten, budbringeren eller hva man enn velger å kalle dem.

Aker Yacht har en språkbruk i annonsene sine som minner mest om svenske knivselgere på kjøpesentre og Ærlige Arnes Bruktbil, Caravan, Båt & Sønn

Etter å ha fulgt båtmarkedet på Finn, Zett og Autodb i mange år, er min oppfatning at båtene blir verdiforringet i det øyeblikket AY setter logoen sin i annonsen.

Redigert av busterx (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er enig i kritikken her. I dette tilfellet setter megleren selger i en veldig uheldig situasjon ved å ikke kjenne markedet og objektene og derav markedsføre selgers båt på en måte som er langt fra troverdig, og som skjærer svært ut fra markedet for lignende objekter, og bedre objekter.

 

Synes oppriktig synd på selger som har kommet over en rådgiver som antagelig ikke er på hjemmebane når det gjelder salg av denne type b åt og årgang. Vi burde rett og slett ta kontakt med selger og hjelpe en stakkars båtselger til å innse at han eller hun burde få seg en rådgiver med litt mer virkelighetsnær kunnskap.

 

Jeg har allerede sluttet å kikke på annonser hvor A Y er megler, og dette tilfellet setter vel bare to solide streker under den konklusjonen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...