Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Med Cummings x 2. Flere enn meg som blir skeptiske når selgeren ikke engang vet hvordan båt og motormodell skrives..?

Har nevnt det noen ganger, men han som skulle selge brannskadd Fearline må ha rekorden her.

 

Denne måtte jeg dra litt på smilebåndet av

Ja, syndromet som jeg syter over her på forumet også.

Han skal selge Yamaha 55 1993 og annonsen står i 'Utenbordsmotor til salgs' kategorien.
Tittelen på annonsen, "båt mototor", må ha blitt til etter nøye vurdering av diverse alternativer.
Men kanskje det var verdt det, få publisitet på BP.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Med Cummings x 2. Flere enn meg som blir skeptiske når selgeren ikke engang vet hvordan båt og motormodell skrives..?

Har nevnt det noen ganger, men han som skulle selge brannskadd Fearline må ha rekorden

y:

Cummings i stedet for Cummins er vel ingen kardinalsynd?

Til og med amerikanere gjør den feilen.

 

Når jeg skal skrive navn som Caterpillar må jeg ofte stoppe opp å tenke meg om. Jeg har truffet på motorene fra Cat med jevne mellomrom gjennom hele mitt arbeidsliv, og kan dem godt sånn teknisk sett, men når navnet skal skrives i sin helhet ender jeg alltid opp med å dobbeltsjekke stavinga.

 

Enig med han over her som savner raritetene og ikke er så interessert i hoveringa og "irritasjonen" over å ha avslørt andres tilkortkommethet mht. rettskriving og staving.

Redigert av Folk I Båt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det handler ikkje om hva eg meiner. Det er kjempeforskjell på å skrive its og it's. Om mulig enda verre enn den opprinnelige feilen. Og når det attpåtil var en latterlig ting å henge seg opp i og har nada med trådoverskriften å gjøre så sier det vel meir om fo en fjolle det er som gidder tråle finn for skrivefeil

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Link to post
Share on other sites

 

Skal man først flotte seg med engelsk, kan man prøve og få det rett. Skal være Italian design at it's best.

 

Kjetil S

Italian design at its best

Italian design at it's best

It is best with Italian design

It's best with Italian design.

 

Hvilken setning er feilskrevet Kjetil S?

Redigert av Folk I Båt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis man leser overskriften, står det

 

Italien design on its best!

 

Så hvis man henger seg opp i apostrofen og ikke ser "Italien" istedet for Italian og "on" i stedet for at og så mener at jeg ikke skriver rett, så :thumbsdown: .

Den skoleengelsk jeg lærte sier meg at det skal stå Italian design at it's best. Likeså sier translate-google, ikke at det alltid er rett der men.

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Det er vel ingen av oss som skriver perfekt norsk til en hver tid,

selv uten å ha skriveproblemer. Jeg synes det er tøft at folk skriver

innlegg og kommenterer ting med den største forakt for grammatikk

og ortografi, det er innholdet som teller. Men når det dreier seg om å

annonsere en båt til en mill. burde man bruke en som var skrivekyndig.

Link to post
Share on other sites

hvor langt kan et tau strekkes ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

bra båt men kanskje litt skrikende og lite tillitsfull tekst ? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42566549

 

"(FORUTSATT AT DU HAR PENGER) SÅ TIL FOLK SOM IKKE VET HVA DETTE ER , IKKE TA KONTAKT DU BLIR AUTOMATISK SLETTET."

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...