Jump to content

BAATPLASSENTREFF 2005? HVOR?


Jorg-1

Recommended Posts

Hei på alle.

Oppdaget at tråden var "glemt" og ingen tar tak i denne flotte anledningen til å bli bedre kjent med hverandre. Dette synes jeg må være en fin sjanse...egentlig for hele familien til konkurranser for både store og små og kanskje også litt underholdning. :discuss

 

Siden dette dekker stort sett hele "elva" fra øst/vestfold og opp så har jo de fleste fått en "fair" sjanse til å stemme frem sitt favorittsted.

 

Stem gjerne på neste poll  "NÅR?" også slik at det går an å kartlegge tidspunktet slik at de fleste har kommet seg utpå.

 

Minstekravet  blir og møte opp med Baatplassen.no t-skjorte  :lol: :lol: :lol: (Ingar: ta med deg nok t-skjorter).

 

 

Med hilsen Jørgen

Link to post
Share on other sites

Er fortsatt av den oppfatning at vi kaller treffet i Indre Oslofjord for et lokal-treff. Hvis vi klarer å få til et treff i  HORTEN Gjestehavn før St. Hans pleier det å være greit med plass der.

Jeg mener det lar seg ordne med forhåndsbestilling av x-antall plasser.

 

Når det gjelder Sandspollen er den store bukta full av muligheter. Men som det alltid er i "uthavner", så er det først til mølla for å sikre seg den beste plassen.

 

Mitt ønske er å legge treffet til en helg, før St.Hans.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg stemte Horten, men kunne like godt valgt Son. Jeg synes vi skal satse på en gjestehavn med mulighet for å forhåndsbestille.

 

Det hadde vært veldig hyggelig om vi kunne fått til et treff i indre Oslofjord, ikke lengre ut enn at de med saktegående båt inne i fjorden rekker det for en helg. Så kan også de som holder til i rimelig avstand lengre ut også komme. For mange i Vestfold/Østfold blir kanskje avstanden for stor og vice versa hvis vi skulle legge treffet dit. Så jeg tror vi må dele oss og lage lokale arrangement. Så kan de av oss med hurtiggående båt vurdere om en også skal bli med på et treff lengre unna.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Foreløpig "leder" 3-5. juni på den andre pollen. Trolig er det Færder'n helgen etter så den faller bort. Deretter nærmer vi oss fort ferietid.

 

Kan vi ikke forsøke å satse på Son eller Horten helgen 3-5.juni. Kan ikke videre noen av dere som har hjemmehavn disse to stedene sjekke med den lokale havnekaptein muligheten for å reservere plasser, priser o.l.

 

Få opp denne infoen, så tar vi en siste avstemming mellom disse to stedene, hvis det er nødvendig. Deretter kan vi starte påmelding (jeg vet det er tidlig, men den som tar ansvar kunne jo etablere en slags påmeldingsliste av hensyn til reservering av plasser).

 

Noen må ta sjefsstolen, men jeg synes det er naturlig at en som har hjemmehavn der vi skal gjør det. Det gjør organiseringen mye enklere.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Foreløpig "leder" 3-5. juni på den andre pollen. Trolig er det Færder'n helgen etter så den faller bort. Deretter nærmer vi oss fort ferietid.

 

Kan vi ikke forsøke å satse på Son eller Horten helgen 3-5.juni. Kan ikke videre noen av dere som har hjemmehavn disse to stedene sjekke med den lokale havnekaptein muligheten for å reservere plasser, priser o.l.

 

Få opp denne infoen, så tar vi en siste avstemming mellom disse to stedene, hvis det er nødvendig. Deretter kan vi starte påmelding (jeg vet det er tidlig, men den som tar ansvar kunne jo etablere en slags påmeldingsliste av hensyn til reservering av plasser).

 

Noen må ta sjefsstolen, men jeg synes det er naturlig at en som har hjemmehavn der vi skal gjør det. Det gjør organiseringen mye enklere.

 

Denne tråden har kun stått noen timer. Flere må få komme med en kommentar før vi setter strek.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dere kan trykt la den stå i 5 mnd til, turen går jo ikke før til neste år...... :smash:

Helt klart 5 mnd. til, men veldig greit å få avklart så tidlig som mulig slik at helgen kan bookes inn.

Jobber selv enkelte lørdager (derfor jeg mistet årets treff) men har muligheten til å booke meg om på jobben når jeg vet dette i god tid.

Link to post
Share on other sites

Hei på alle sammen.

 

Ser ut til at Inge og jeg stikker hodene sammen,om dette,i det som kan bli neste års høydepunkt. :cool:

Legger vi, som før nevnt, møtet midt i "elva" så blir det et lokalt møte med muligheten for de fleste medlemmer fra Oslo til svenskegrensen/ Larvikområde og komme....selv om de har en saktegående skute. Hovedsamlingen med "øyråd" vil vel,naturlig nok,gå av stabelen på lørdag siden mange bruker flere timer til rors på fredag med dertil sen ankomst til treffpunktet.

Skulle noen føle seg interessert/forbigått  i å være med i og forsøke å få til dette....nøl ikke med å sende en IM.

 

Hilsen Jørg-1  :seeya:

Link to post
Share on other sites

Begynner dette å utvikle seg til en naboklubb eller? :puke: Vi er en del ifra kystnorge her også.

Skal vi få fart idette og bli en "klubb" som skal ha noe å si på landsbasis ,burde vi vel la båtene bli i hjemmehavnene og møtes på midten. Hva med Ålesund. Eller til John_kr. Brekstad

Link to post
Share on other sites

Begynner dette å utvikle seg til en naboklubb eller? :puke: Vi er en del ifra kystnorge her også.

Skal vi få fart idette og bli en "klubb" som skal ha noe å si på landsbasis ,burde vi vel la båtene bli i hjemmehavnene og møtes på midten. Hva med Ålesund. Eller til John_kr. Brekstad

Det som fortsatt er tanken er å lage et lokalt treff i Indre Oslofjord.

 

Og da oppfordrer vi dere andre, rundt om i kystnorge til å lage lokale treff, ikke så alt for langt fra hjemmehavnene.

 

Nå er vi i gang med et lokalt treff, Son eller Horten, vi får se hvem av havnene som vinner.

 

Dett i gang dere andre!

 

Lag treff på Sørlandet, Rogaland, Bergensområde, Møre eller Trondhjemsregionen osv. :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Begynner dette å utvikle seg til en naboklubb eller? :puke: Vi er en del ifra kystnorge her også.

Skal vi få fart idette og bli en "klubb" som skal ha noe å si på landsbasis ,burde vi vel la båtene bli i hjemmehavnene og møtes på midten. Hva med Ålesund. Eller til John_kr. Brekstad

 

Dette er ikke ment for å "skippe" medlemmene i "utkanten"...men å lage et treff der alle er velkommen OG har muligheten til å komme. Jeg for min del har to tørste bensinmotorer og det er veldig så uaktuellt for meg å kjøre lengre enn til Kragerøområdet.

 

Her spiller jo også vær,vind,avstand,tid,fart og størrelse båt inn.

 

Dette er noe som vi drar igang i privat regi og jeg tror at hvis det blir snakk om Ålesund....så bortfaller 97% av medlemmene i fra området Oslofjorden siden det også er endel "småbåter" her.

Det er bare sorry. :sad:

 

Oppfordrer dere der "borte" til å dra igang noe dere også. :smiley:

 

Med vennlig hilsen

Jørgen  

Link to post
Share on other sites

Dette er ikke ment for å "skippe" medlemmene i "utkanten"...men å lage et treff der alle er velkommen OG har muligheten til å komme.  

Helt enig. Og hva som er "utkanten" kan sikkert også diskuteres ut fra den enkeltes ståsted  :wink:

 

Poenget er vel å forsøke å møtes, og fortrinnsvis med båt. Da begrenser det seg med avstand. Vi er ingen klubb men et forum av mennesker med en felles interesse i båt. Da må denne interessen stå i sentrum.

 

Erfaringen viser jo også at mange er interessert, men at svært mange faller fra når det nærmer seg - av ulike årsaker. Jeg var selv i den kategorien da vi hadde et treff i Langesund i juni. Hadde ikke båt på det tidspunktet, og prioriterte ikke å ta bilen ned, selv om det hadde vært mulig.

 

Slike treff må nødvendigvis være "regionale", og så er alle som har lyst og anledning velkomne.  :smiley:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Jeg stemte Verdens Ende, både fordi det er et fint sted, med trygg gjeste havn og mulighet for å forhåndsbestille plasser der. I tillegg ville jeg tro at det er et pluss med bilvei frem til brygga, slik at de som ikke kan komme pr. båt, allikevel har muligheten til å komme med bil.

 

Ser at Horten og Soon er i finalen, og her er det de samme fordelene der, med andre ord et bra sted å ha treffet. Vil vel også tro at det vil være en fordel å holde det tidlig i juni, før sankt hanshelgen.  Vi er klare!

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Heisan , har nevnt dette før da det var en liten prat her om treff .I sommer var det flere treff på Eiken pensjonat på indre havn i Horten .Der er det dypt nok  for alle og en ting til som er fint kontra Horten gjestehavn , det koster ikke 125 kroner pr natt og ligge der . Rimelig sikker på at der kan vi få til i sammarbeid med henner som driver det . Både inne og ute aktiviteter ,pluss at der er jo muligheten tilstede for grilling ,større plass på land enn bare ei brygge .Det er veldig flott i Horten gjestehavn , men det koster og ligge der , ++++. Jeg ser for meg at Eiken er en flott plass og hatt et Baatplasstreff på . Her er det og sånn at det blir bare di som er på treff som er sammlet og ikke masse andre båter som ikke er med .Hvis  noen drar i gang dette på et tidlig stadie , slik at det kan planlegges riktig i sammen med fruen som driver Eiken pensjonat. Kansje bestille på forhånd mat /grilling .Eller kansje bare dra dette i gang selv vi som er der .Det er flott plass ute der med grønne plener  og det er fint inne der også vis det skulle bli dårlig vær .Der er også salg av øl og vin ,husker ikke om det er stærkere saker der .Det er flytebrygger der med utliggere og sist da det var trebåtfestival der la dem ut flere brygger så jeg tipper det blir plass nok der . Tine II sparer endel diesel da  , når det er ca 5 minutter og kjøre dit fra hjemmehavn , men men pytt pytt . Sikkert flere som kommer med gode  forslag utover vinteren , men tenkte at det kunne være lurt og bestemt dette i god tid , da det er flere som benytter dette stedet for treff .I sommer var det som sagt trebåtfestival der også var det et Master treff , pluss at det var andre som sammlet sammen kjente fra rundt om og hadde hyggetreff i helgene der . Nå har vi jo flere båtutstyr'sbutikker i Horten , så vis det er innteresse for at kansje en eller flere av dem kunne komme eks på lørdag og stilt ut div utstyr med litt "båt treff %" Måtte jo vært mulig ,selvfølgelig vis det er snakk om endel båter å folk som kommer da . Kan godt være en av flere jeg , som kan dra dette i gang  vis det er interesse for dette  . Så vi for se hvordan diskusjonen og forslagene kommer utover resten av høsten og vinteren .Kom gjerne med forslag og spørsmål ang dette .

 

:flag:   Kaptein på Tine II :flag:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...