Jump to content

BAATPLASSENTREFF 2005? HVOR?


Jorg-1

Recommended Posts

Når det gjelder priser for overnatting tror jeg prisen for gjestehavna i Horten ligger på rundt 45 kroner i mai-juni måned.

Gjestehavna har to restauranter, begge byr på variert meny.

 

Når vi har kommet til et endelig reisemål vil det bli info så snart Jorg-1 og undertegnede har stukket hodene sammen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder priser for overnatting tror jeg prisen for gjestehavna i Horten ligger på rundt 45 kroner i mai-juni måned.

Gjestehavna har to restauranter, begge byr på variert meny.

 

Når vi har kommet til et endelig reisemål vil det bli info så snart Jorg-1 og undertegnede har stukket hodene sammen.

Synes det er veldig bra at noen har påtatt seg rollen som "sjefer" for treffet  :flag:

Vi må vel i gang med baatplassen caps da  :confused:

Link to post
Share on other sites

Synes det er veldig bra at noen har påtatt seg rollen som "sjefer" for treffet  :flag:

Vi må vel i gang med baatplassen caps da  :confused:

Kjempebra begge deler, både sjef og caps.

 

Hva med et banner av lite grann størrelse å ha ved festivalplassen. God info både for oss og eventuelt noen baatplassen leverandører som måtte dukke opp.

 

Bare en til av mine ville :lol: ideer.

Link to post
Share on other sites

Gleder meg til et treff :yesnod:

Jeg mener også at dette må bli lokaltreff rundt om i landet, da det blir veeeldig langt og gå for en del medlemmer her på baatplassen.no

 

Jeg kan sikkert også melde meg som medhjelper hvis det trengs.

 

Holmestrand Horten Son går greit, og andre plasser i "nærheten" da jeg skal ut med Bastard for første gang til våren

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder priser for overnatting tror jeg prisen for gjestehavna i Horten ligger på rundt 45 kroner i mai-juni måned.

Ikke det at disse kronene gjør så mye for en natt eller to. Men Horten er vel "Offisiell KNBF hjemmehavn" (eller hva det nå heter). Er det da spesialpris/gratis hvis du fører KNBF-vimpel? Slik er det i hvert fall i Tanum Strand, se nedenstående hentet fra nettsidene til KNBF.

 

 

Tanum Strand - KNBF's "hjemmehavn" i Sverige

Samarbeidsavtalen mellom KNBF og vår ”hjemmehavn” i Sverige, Tanum Strand ved Grebbestad, er undertegnet. Avtalen innebærer følgende fordeler:

Fri havneavgift i perioden 15.8 til 15.6

10 % rabatt på ordinær havneavgift i perioden 15.6 til 15.8

50 % rabatt på adgang til ”Eventyrbadet”

Rabatt på motorsentret i Hambourgsund

Medlemmer som har tenkt seg til Tanum Strand eller motorsentret i Hambourgsund må føre KNBF’s vimpel på båten og helst ha et medlemskort som viser at man er medlem i KNBF. Alle direkte tilsluttede medlemmer får medlemskort sammen med kontingentgiroen. Foreningsmedlemmer får ikke automatisk tilsendt medlemskort og forbundets logo bør derfor stå på båtforeningens medlemskort. Du kan selvfølgelig få tilsendt medlemskort ved henvendelse til KNBF’s sekretariat.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Gleder meg til et treff :yesnod:

Jeg mener også at dette må bli lokaltreff rundt om i landet, da det blir veeeldig langt og gå for en del medlemmer her på baatplassen.no

 

Jeg kan sikkert også melde meg som medhjelper hvis det trengs.

 

Holmestrand Horten Son går greit, og andre plasser i "nærheten" da jeg skal ut med Bastard for første gang til våren

Bastard 3000 er velkommen i havnekomiteen.

 

Når det gjelder KNBF-havn betaler alle den samme lave avgiften på rundt 45 kroner for en natts overnatting. Da har vi tilgang til toaletter og dusjer.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hadde vært morro og vært med i komiteen, men det blir for langt unna.

Vi får heller sørge for en "saftig" østfold konvoi  :sailing: som kommer over med Walter S i spissen så kan vi andre komme bak og høre godlyden.

 :lol:Det blir nok en sneile-konvoi, Amorosa, skal du høre på Sabben's godlyder! Sjarken med 10-hestern er ikke akkurat noen halvplaner, ser du. Dessuten risikerer du å måtte bruke radar p.g.a. røyk-teppet den legger etter seg...... :lol:

 

Litt avhengig av når treffet blir, så tar jeg nok Grimsøy'en hvis det blir tidlig i sesongen. Blir det sent, så har jeg vel solgt "FLUKT" :sad:  innen da...........og da må det bli sjarken!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder KNPF-havn betaler alle den samme lave avgiften på rundt 45 kroner for en natts overnatting. Da har vi tilgang til toaletter og dusjer.

.....jeg tror de har høyna til svimlende 50kr nå. Fri strøm. I tillegg har de en etter min erfaring  veldig hyggelig og behjelpsom havnesjef. Henning heter han vel og er nesten alltid til stede da han bor i båt i havna. Det var vel mye ståhei rundt Horten gjestehavn i forbindelse med innføring av betaling på automat og kontroll fra Europark. Etter hva jeg har sett funker det helt utmerket, i hvetfall før og etter sommer-rushet da jeg har vært innom.

Link to post
Share on other sites

En fordel med Eiken er at det er, som navnet sier, et pensjonat. Kanskje det er noen som synes det blir for langt med båten, som har lyst til å bli med allikevel. Da kan man jo ta bilen og så leie seg et rom på Eiken.

 

Gerhard

Riktig  og da kansje det hadde kommet flere langveisfra .Er vel ikke snakk om 50 lappen i gjestehavna men heller det at kansje grilling og bål er mere treffkos enn og sitte på Peppez  . Vi er noen båter som er mye på Lort  også det er på indre havn i Horten .Vi griller og fyrer opp bålet fra tidlig på våren til langt utover høsten .Syntes det er sånn som er båttreff , og den muligheten er til stede på Eiken .Bål ,noen med gitar ,munnspill osv og knattringa fra bålet .Det er da livet er topp da .Og slike ting er umulig i en gjestehavn . Men det er  jo opp til hva folk har lyst til og hva som skal legges i dette .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Riktig  og da kansje det hadde kommet flere langveisfra .Er vel ikke snakk om 50 lappen i gjestehavna men heller det at kansje grilling og bål er mere treffkos enn og sitte på Peppez  . Vi er noen båter som er mye på Lort  også det er på indre havn i Horten .Vi griller og fyrer opp bålet fra tidlig på våren til langt utover høsten .Syntes det er sånn som er båttreff , og den muligheten er til stede på Eiken .Bål ,noen med gitar ,munnspill osv og knattringa fra bålet .Det er da livet er topp da .Og slike ting er umulig i en gjestehavn . Men det er  jo opp til hva folk har lyst til og hva som skal legges i dette .

 

Tine II

Synes dette høres helt topp ut. Virker da som vi er utenom sentrum og i rolige omgivelser (dvs helt til vi kom :wink:)

Hvis det går an å få til en avtale med eierne her så er jeg med.

 

Husk å snakke med Thor om været :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer gjerne på treff, nær sagt hvorsomhelst av disse plassene, neste sesong ligger jeg enten i Horten (Løvøya) eller på Vallø v/ Tønsberg.  Helt personlig synes jeg at plasser med mye "utmark" er å foretrekke for bål/grilling etc. Synes Verdens Ende er et veldig bra alternativ i så henseende, i tillegg til at det er veldig vakkert der ute. Er det godvær så er jo veien ut til f.eks Færder fyr kort, jeg var der i sommer og fikk full omvisning, meget interessant.

Ø. Bolærne er jo også et meget godt alternativ. For de som ikke har vært der. så er det mye spennende å se, og god plass til grilling og  :drink:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

God kveld...

 

Stemte verdens ende da det er nærmest for min del,men kommer nok til å dukke opp hvis det blir Horten også..

Ser bare tilbake på baatplassen treffet i sommer,må absolutt oppleves igjen...

 

 

mvh

 

Frank v.

 

Jeg kommer også, såfremt det passer i tid.  Vi er da tross alt veteraner, Frank :lol:

 

...men, de fleste som stemte på Horten Gjestehavn, har vel sett for seg nettopp gjestehavna, ikke Eiken?

 

:flag:

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer også, såfremt det passer i tid.  Vi er da tross alt veteraner, Frank :lol:

 

...men, de fleste som stemte på Horten Gjestehavn, har vel sett for seg nettopp gjestehavna, ikke Eiken?

 

:flag:

M/Y Ellen Marie

Eiken kom som alternativ til gjestehavna!

Vi får nesten ta en evt. poll på det senere tror jeg.

 

Det er jo en del triveligere der da, med liten grassslette og strand :smiley:

Link to post
Share on other sites

Eiken kom som alternativ til gjestehavna!

Vi får nesten ta en evt. poll på det senere tror jeg.

 

Det er jo en del triveligere der da, med liten grassslette og strand :smiley:

Det er tross alt mange av oss som har Horten gjestehavn som favoritthavn nr. 1. Her er det ikke bare pizza men også annen god mat og drikke hvis man foretrekker det.

Og, ikke å glemme, et KJØPESENTER for rederinnen!!!!! Et pluss for fruen i huset.

Fordelen med gjestehavna er strøm. Jeg husker mai/juni 2004 hvor varmeovnen sto og gikk hele natten.

Det finnes også et lite vertshus tvers over gaten for de som ønsker overnatting og kommer med bil.

 

Havnekomiteen vil ta en befaring på begge stedene dersom Horten blir alternativet.

 

Bilde


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ser at Verdens Ende og Horten knives om "beste" plass.

 

Dersom Verdens Ende skulle gå til topps, vil mange i Indre Oslofjord falle fra pga. for lang gange til reisemålet.

 

Da vil man fortsatt lete etter et sted mellom Horten - Moss og Oslo etter nytt sted.

 

Utgangspunktet mitt for et lokalt treff i Indre Oslofjord er at de med saktegående båter vil kunne ta en koslig helgtur uten å måtte komme alt for sent fram til treffplassen.

 

Uansett vil man få til 2 bra treffsteder, kanskje over to helger hvis man legger det ene treffet til Verdens Ende og det andre til Horten.

Noen vil da faktisk rekke over to treff. En god bonus, spør du meg. :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Megebra forslag. Det er altid noen det ikke passer for. Selv foretrekker jeg Verdens ende.

 

Ser at Verdens Ende og Horten knives om "beste" plass.

 

Dersom Verdens Ende skulle gå til topps, vil mange i Indre Oslofjord falle fra pga. for lang gange til reisemålet.

 

Da vil man fortsatt lete etter et sted mellom Horten - Moss og Oslo etter nytt sted.

 

Utgangspunktet mitt for et lokalt treff i Indre Oslofjord er at de med saktegående båter vil kunne ta en koslig helgtur uten å måtte komme alt for sent fram til treffplassen.

 

Uansett vil man få til 2 bra treffsteder, kanskje over to helger hvis man legger det ene treffet til Verdens Ende og det andre til Horten.

Noen vil da faktisk rekke over to treff. En god bonus, spør du meg. :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Samme hvor dette blir av de sannsynlige blir utvilsomt dette gøy.  Våger vel ikke å komme uten vimpel og ornt'li T-skorte - så da er det vel bare å begynne og spare så både admiralinne  og reder kan møte opp i standsmessige klær!  :wink:

 

 

Fred T.

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...