Jump to content

En merkelig epost ang. båtkjøp


Platt

Recommended Posts

Jada Lotus. Sjøfolk kan bli sjøsyke :puke: og det er det selvfølgelig greit å skrive om på ÅF.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Såpass mange blir lurt via diverse pengetransaksjonssvindler at jeg mener det er mer samfunnsnyttig å la en slik tråd leve i åpent forum enn å kassere den fordi den er off-topic.

Jo fler som vet om slike svindelforsøk, jo bedre. Egentlig burde nettsvindel være pensum i den videregående skolen.

Link to post
Share on other sites

Har hørt omflere som har latt seg friste til å selge til "utlendinger".

De skal gjerne betale med sjekk, og banken din trenger litt tid til å finne ut at sjekken er falsk.

I mellomtiden "ombestemmer" kjøper seg å tilbyr en dividende som selvsagt er fristende for selger.

Du sender pengene tilbake (minus det du "tjener"). Da banken finner ut at sjekken er falsk har du (og banken)

et problem.

 

There is no such thing as a free meal, my friend.

Link to post
Share on other sites

Fikk en litt underlig mail idag fra en kar som tydeligvis er interessert i å kjøpe båten min.

Jeg selger selvfølgelig til hvem som helst så lenge prisen er den jeg forlanger, men når den interesserte kjøper bor i Sør-Afrika ble jeg litt lang i maska!

 

Har mailet fyren tilbake, og han oppga riktig båt og annonsested på nettet.

 

Tar meg den frihet å legge ut mailen her, og lurer på hva dere tror...

Er dette lureri eller??? Har noen vært borti det samme? Dette høres jo helt bort i natta ut!

:smiley:

Hvis man ser på kartet over pretoria, og det er der han bor, så blir det vel en "haveseiler"han vil ha.Det er ikke akkurat kystnært område. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...