Jump to content

Avanti 31 offshore prosjekt


tsb

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Tilbake til historikken:

Så for meg ser det ut som båten med navn Hydrolift c33, bare er en frisert utgave av Avanti 31. Det tar jeg på øyemål. Tar du jobben med å måle bredden på båtene ved chine, vinkel på stevnen osv, vil du nok oppdage at jeg har rett. Om du kjører din båt eller en c33 vil du nok bare merke forskjell på blikkene til andre og på lommeboken. Ikke noe annet.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Denne båten har gått med utenbords tidligere..

Men med min lommebok er det ikke aktuelt å gå til anskaffelse av 2 eller 3 tørstinger å henge bakpå der.

Hadde riktignokk fått utrolig godt med plass i cockpitten eller kanskje akter kabin. he-he.

Er veldig fornøyd med båten og egenskapene slik den er nå.

Blir det endringer så kommer det nok i tilfelle en kompressor.

Link to post
Share on other sites

Hei Thomas.

Ikke sett prosjektet ditt før nå:-)

Angående historikk Avanti båtene, ble de første støpt på Vollen i Asker. Det var avanti 21 offshore. Avanti 28 offshore ble støpt på kavringen, og er opprinnelig et cigarett 28 skrog. "Pluggen" lå i mange år oppe på taket av en brakke på øya. Geir, som i sin tid drev kavringen, var i kontakt med cigarett såvidt jeg har hørt, om avtale om å kalle båtene cigarette, men kostnad for høy. Nytt overbygg ble derved laget. Noen år senere ble skroget forlenget til 31, fot. Jeg kjøpte min 28 offshore av han som hadde den første 31 fotern, det var i 1986/87 såvidt jeg husker. Jeg hadde en 400hk mercruiser på arneson drev, super pakke.....når det gikk. Han jeg kjøpte den av hadde 2 stk yamaha 225hk, på brakett før jeg overtok, som på den tiden var heftig. Vanligste var innenbords, men det gikk en med V8 johnsen i oslofjorden på den tiden. Hadde senere en 21 offshore. Begge båtene tåler ekstremt bra med sjø, og går som på skinner, og ikke minst solid bygget.

 

Det ble bygdget flere typer avanti'er. Bla en avanti 28 cabin, dvs med høyere overbygg, samt en 32 fot cabin såvidt jeg husker. De slo vel aldri helt an.....

Link to post
Share on other sites

Flyb på en avanti hørtes i overkant kreativt ut ja..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Hei,

 

Flott båt du har fått her. Får lyst til å gjøre mye med min med en gang jeg ser på prosjektet ditt.

 

Jeg har en Avanti 28 med utenbordsmotor. Har planer om å male/lakke den pga. Mye skader i gelcoat og lakk på siden.

 

Har dere noe tips om hva man bør bruke av materiale? Har hørt at lakk/maling fort blir stygt og tåler lite. Jeg tenker på over og under fenderlist, hele båten. Må i tillegg lage ny vannlinje til bunnstoff.

 

Hvordan er det eventuelt å reparere hakk i gelcoaten og muligheten for å få igjen samme farge som original kunn ved flekking..

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Mitt prosjekt var (Helt delvis lakkert )

Jeg valgte og matte godt ned og lakkere med topp coat.

Var ikke fornøyd med resultatet så i år ble det et nytt lag med 2 komponent topp coat ( litt triksing med fargen så jeg fikk en dypere farge) Og lakkert med 2 komponent polyuretan klar lakk på toppen for glans.

Måtte også flytte vannlinjen litt da den første ble tatt på ren gjetting

 

Under vannlinjen minimum 4 lag primer før bunnstoff.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...